رشد برق‌آسای چت‌بات تحلیلگران را حیرت‌زده کرد

رشد برق‌آسای چت‌بات تحلیلگران را حیرت‌زده کرد

یک مؤسسه تحقیقاتی اعلام کرد سرعت رشد هیچ اپلیکیشنی به اندازه چت‌بات بالا نیست.

کد خبر : ۱۲۱۲۶۱
بازدید : ۷۲۹۳

چت‌بات هوش مصنوعی مبتنی‌بر مدل زبانی شرکت OpenAI، در ماه‌های اخیر به تیتر یک رسانه‌های فناوری تبدیل شده است. این چت‌بات در زمانی بسیار کوتاه متن‌هایی می‌نویسد که دقیق و حاوی اطلاعات فراوان‌اند. ChatGPT به هر سؤالی پاسخ می‌دهد و حتی توانایی کدنویسی هم دارد.

سرعت رشد کاربران چت جی پی تی بسیار بیشتر از حد تصور است. بر اساس گزارش گیزمودو، ChatGPT با سرعت بیشتری نسبت‌به هر اپلیکیشن دیگری که در دسترس کاربران عمومی قرار دارد، رشد کرده است. این چت‌بات تنها دو ماه پس از آغازبه‌کار، به ۱۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دست پیدا کرد. تا پایان ماه گذشته میلادی، روزانه ۱۳ میلیون کاربر یکتا از ChatGPT بازدید کردند.

آمار استفاده از ChatGPT در عرض تنها یک ماه (از ماه پایانی ۲۰۲۲ تا ماه آغازین ۲۰۲۳) تقریباً دو برابر شد. در پایان سال گذشته میلادی تعداد کاربران فعال ماهانه ChatGPT حدوداً ۵۷ میلیون نفر و تعداد بازدید روزانه حدوداً ۶ میلیون بود.

در مقایسه، تیک تاک (شبکه اجتماعی محبوب چینی) حدوداً ۹ ماه پس از آغازبه‌کار در بازار‌های بین‌المللی به ۱۰۰ میلیون کاربر دست پیدا کرد. اینستاگرام تا ۲٫۵ سال پس از تولدش نتوانست به ۱۰۰ میلیون کاربر برسد.

ChatGPT حدودا پنج روز پس از آغازبه‌کار، به یک میلیون کاربر دست پیدا کرد. بازدید بسیار بالا در روز‌های آغازین باعث کرش کردن ChatGPT شد.

تحلیلگران مؤسسه تحقیقاتی UBS اعلام کردند که هیچ اپلیکیشن دیگری با این سرعت رشد نکرده است.

ChatGPT صرفاً موردتوجه کاربران معمولی قرار نگرفته و شرکت‌های بزرگ صنعت فناوری نیز نیم‌نگاهی به شرکت خالق این چت‌بات دارند. مایکروسافت تأیید کرده است که چندین میلیارد دلار در OpenAI سرمایه‌گذاری می‌کند. OpenAI توانسته است از طریق ChatGPT گوگل را به چالش بکشد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید