کیروش چطور تیم خود و حریفان را تحلیل می‌کند؟

کیروش چطور تیم خود و حریفان را تحلیل می‌کند؟

«کارلوس کی روش» با حضورش در ایران، باعث و بانی ورود تکنولوژی‌های جهانی زیادی به فوتبال ایران بوده. مرد پرتغالی خود به عنوان یک آنالیزور خبره معروف است و در زمان حضورش در منچستر کنار «الکس فرگوسن»، سر آمد کادر فنی تیم در تحلیل و بررسی ویژگی‌های تیم خودی و حریف بود. حالا هم به عنوان سرمربی تیم ملی، به چندین روش به آنالیز بازیکنان خودش و تیم‌های حریف می‌پردازد که در ادامه به دو مورد از آنها می‌پردازیم.

کد خبر : ۵۹۰۲۵
بازدید : ۱۶۱۲
کیروش چطور تیم خود و حریفان را تحلیل می‌کند؟
«کارلوس کی روش» با حضورش در ایران، باعث و بانی ورود تکنولوژی‌های جهانی زیادی به فوتبال ایران بوده. مرد پرتغالی خود به عنوان یک آنالیزور خبره معروف است و در زمان حضورش در منچستر کنار «الکس فرگوسن»، سر آمد کادر فنی تیم در تحلیل و بررسی ویژگی‌های تیم خودی و حریف بود. حالا هم به عنوان سرمربی تیم ملی، به چندین روش به آنالیز بازیکنان خودش و تیم‌های حریف می‌پردازد که در ادامه به دو مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

تماشای بازی‌های لیگ در دفتر کار
او در هفت سال گذشته همواره به خاطر حضور کم در ورزشگاه‌های ایران مورد انتقاد بوده. بنا به گفته‌ی خودش، ترجیح میدهد ویدئو‌های مسابقات را در دفتر کارش تماشا کند.
این گونه فرصت تماشای بازی‌های بیشتری را در یک زمان محدود در اختیار دارد و می‌تواند با دقت و وسواس بیشتری بازی‌ها را زیر نظر بگیرد. این کار با هدف زیر نظر گرفتن بازیکنان داخلی و شناسایی استعداد‌های مناسب برای بازی در تیم ملی انجام میشود. در واقع کی روش به کار اعضای کادر فنی اش بسنده نمی‌کند و خود ش. خصا، همواره بازی‌های لیگ را با یک ذره بین زیر نظر دارد.

آنالیز ویدئو با نرم افزار SportsCode
تمام جلسات تمرینی و بازی‌های تیم ملی با دوربین‌های اختصاصی کادر فنی ضبط میشوند. با وارد کردن ویدئو‌های ضبط شده به نرم افزار «SportsCode»، آنالیز شروع می‌شود. این نرم افزار به وسیلهی شرکت بزرگ «Hudl» طراحی شده و کار آنالیز را بسیار راحت‌تر از گذشته می‌کند. یکی از معروف‌ترین ویژگی‌های این نرم افزار، کدبندی یا تگ گذاری ویدئو است. آنالیزور می‌تواند با کدگذاری هر قسمت از ویدئو، یک کلیپ کوچکتر جدید درست کند و آن را به بازیکنان نشان دهد. هر کلیپ هم خود با ابزار‌هایی که درون نرم افزار تعبیه شده اند، می‌تواند تدوین و آراسته شود و مانند یک پرزنتیشن کامل، به بازیکنان ارائه شود.
کیروش چطور تیم خود و حریفان را تحلیل می‌کند؟
منبع: مجله دانستنی‌ها
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید