معرفی ایستگاه راه آهن تهران

معرفی ایستگاه راه آهن تهران

راه آهن تهران یکی از بزرگ‌ترین قلب‌های این شهر محسوب می‌شود. هر روز هزاران نفر از این مکان عبور و مرور می‌کنند افراد زیادی به تهران وارد می‌شوند و از آن خارج می‌شوند.

کد خبر : ۷۲۹۹۹
بازدید : ۱۲۴۳۰

معرفی ایستگاه راه آهن تهران

اگر تهران را کالبدی در نظر بگیریم که چند قلب دارد، راه آهن تهران یکی از بزرگ‌ترین قلب‌های این شهر محسوب می‌شود. هر روز هزاران نفر از این مکان عبور و مرور می‌کنند افراد زیادی به تهران وارد می‌شوند و از آن خارج می‌شوند. فرقی نمی‌کند افراد بخواهند به مسافرت تفریحی بروند و یا برای مسائل کاری نیاز داشته باشند تهران را ترک بکنند یا به آن وارد شوند؛ راه آهن، محل رسیدن تمام این افراد به یکدیگر است. در این نوشته به صحبت در مورد این منطقه‌ی پربازدید تهران می‌پردازیم.

قدمت ایستگاه راه آهن

۹۲ سه سال پیش، یعنی سال ۱۳۰۶، در تاریخ ۲۳ مهر ماه، کلنگ راه آهن تهران به زمین زده شد. جنوب تهران جایی بود که رضا شاه پهلوی آن را به راه آهن اختصاص داده بود و در مراسم کلنگ‌زنی‌اش حضور داشت. فضایی که به بنای راه آهن تهران اختصاص داده شده حدود ۱۷۴ هکتار و بین خیابان‌های شوش، کشتارگاه، بزرگراه بعثت و خیابان ری کشیده شده است.

معماری

این بنا توسط فردی به نام ولادیسلاو ولادیسلاوویچ گارادیتسکیی ساخته شده است. این معمار اوکراینی در سال ۱۹۲۰ توسط یک شرکت آمریکایی به ایران دعوت می‌شود تا وظیفه‌ی احداث ایستگاه راه آهن تهران را به عهده بگیرد. گارادیتسکیی ده سال پس از ورودش به ایران فوت و در قبرستان ارامنه‌ی تهران به خاک سپرده شد. فرد دیگری که در اجرای این پروژه و احداث راه آهن نقش زیادی داشت، کریم طاهرزاده نام دارد که وظیفه‌ی نظارت بر روند ساخت این بنا را به عهده داشت. در اسفند ماه ۱۳۷۹، راه آهن تهران با شماره‌ی ثبت ۳۶۳۹ ثبت و در فهرست آثار ملی قرار گرفت.

معرفی ایستگاه راه آهن تهران

خطوط راه آهن

فرقی نمی‌کند که از تهران به کجا بخواهید بروید؛ ایستگاه راه آهن تهران تقریبا به تمام نقاط کشور دسترسی دارد. از شهر زیارتی مشهد گرفته تا شهرهای تفریحی شمال ایران. از شهر تبریز در شمال غربی ایران گرفته تا بندر عباس در جنوب کشور. تقریبا شهری را پیدا نمی‌کنید که دسترسی‌اش به خطوط راه آهنی که از تهران گذر می‌کنند سخت باشد. کافی است از سایت‌های معتبر راهنمایی بگیرید و یا به صورت آنلاین بلیط قطار را بخرید و با خیالی راحت به سمت راه آهن تهران حرکت کنید و یا از آن به هرجای کشور که خواستید بروید.

خرید بلیط قطار

برای خرید بلیط قطار راه‌های مختلفی وجود دارد. می‌توانید به روش‌های سنتی اقدام و با سختی‌هایش خریدتان را انجام دهید و یا می‌توانید راه بهتر را انتخاب کنید. راه بهتر این است که به صورت آنلاین بلیط را بخرید. خرید آنلاین بلیط قطار این حسن را دارد که می‌توانید قیمت مسیرها و روزها و ساعت‌های مختلف را با هم مقایسه کنید و از بین آن‌ها مناسب‌ترینشان را انتخاب کنید. راه آهن ایران و خطوطی که از ایستگاه راه آهن تهران تردد دارند بسیار متنوع هستند و اگر به درستی گزینه‌ها را بررسی نکنید ممکن است فرصت‌های خوبی را از دست بدهید.

اگر بلیط را به صورت آنلاین خریداری کردید حدودا یک ساعت قبل از زمان حرکت در ایستگاه قطار حضور داشته باشید. در این ایستگاه می‌توانید با نشان دادن کدی که برای شما ارسال شده و با ارائه‌ی مدارک شناسایی، بلیطتان را دریافت کنید و سوار قطار شوید.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید