خواص خرما برای تسکین درد مفاصل

خواص خرما برای تسکین درد مفاصل

ما در این مقاله قصد داریم خواص خرما برای درد مفاصل و خواص دیگر این میوه شیرین را به طور کامل بررسی کنیم پس برای بهره گیری از خواص این میوه بهشتی در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

کد خبر : ۱۶۱۴۸۶
بازدید : ۱۱۲

خوشه های پربار درخت نخل در گرمترین مناطق زمین می توانند میوه شیرین و لذیذ خرما را در خود پرورش دهند. خرما میوه ای است که با خواص خود بسیاری از بیماری ها را از بدن انسان دور می کند یا تسکین دهنده ای فوق العاده برای دردهایی همچون درد مفاصل به حساب می آید.

از این رو ما در این مقاله قصد داریم خواص خرما برای درد مفاصل و خواص دیگر این میوه شیرین  را به طور کامل بررسی کنیم پس برای بهره گیری از خواص این میوه بهشتی در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

خرما برای تسکین درد مفاصل

در میان گوشت شیرین میوه خرما ماده ای به نام منیزیم انباشه شده است. این ماده با خاصیت ضد التهابی خود پس از ورود به بدن قادر است، درد های افراد مبتلا به آرتریت یا درد مفاصل را تسکین دهد. به همین جهت توصیه می شود این افراد در فصول سرد سال از میوه خرما استفاده کنند؛ چرا که در این فصل، سرمای هوا موجب تشدید درد و التهاب می شود که در نهایت مصرف خرما در چنین شرایطی می تواند درد مفاصل و درد های روماتیسمی را تسکین دهد.

خرما برای پوکی استخوان

11

خرما علاوه بر منیزیم دارای مقادیر زیادی ویتامین، مواد معدنی، فیبر، کلسیم، پتاسیم، فسفر و مس است که این مواد نشان دهنده غنی بودن میوه خرما از مواد معدنی موثر برای سلامتی بدن می باشند. حال با توجه به اندوخته های میوه بهشتی خرما می توانیم نتیجه بگیریم که این میوه قادر است تاثیر فوق العاده ای بر تقویت و استحکام استخوان ها گذارد؛ زیرا در میان اندوخته های خود سه ماده کلسیم، منیزیم و فسفر را نیز جای داده است این سه ماده می توانند برای پوکی استخوان، بیماری ای که اغلب به دلیل رژیم نادرست غذایی به وجود می آید موثر واقع شوند.

خرما برای تسکین کمردرد

همانطور که پیش از آن خواندیم خرما منبعی غنی از مواد معدنی و منیزیم ضد التهاب به شمار می آید اما یکی از مواد موثر در خرما که خاصیت ضد التهابی دارد آنتی اکسیدان می باشد. حضور ماده آنتی اکسیدان در خرما موجب می شود این میوه نیز خاصیت ضد التهابی داشته باشد، در نتیجه زمانی که این ماده وارد بدن می شود رادیکال های آزاد که موجب کاهش التهاب بدن می گردند را از بین می برد و به همین سبب التهاب بدن کاهش یافته و تاثیر آرام بخش این ماده برای انواع درد ها از جمله کمر درد نمایان می شود.

خواص خرما

خرما میوه ای است که همواره در گوشه سفره ایرانیان و مردم خاورمیانه قرار دارد این میوه خواص بالقوه ای دارد که با این خواص خرما، می تواند برای بسیاری از بیماری ها مفید باشد، بیماری هایی که گاه و بیگاه مهمان ناخوانده بدن ما هستند، توسط خرما بهبود می یابند اما خرما با کدام ویژگی خود به بهبود این بیماری ها می پردازد؟

خرما میوه ای سرشار از مواد معدنی، فیبر، ویتامین، کلسیم، منیزیم و آهن می باشد. این مواد هر کدام به نوبه خود نقشی مهم در بهبود بیماری ها دارند که در اینجا به تعدادی از این بیماری هایی که توسط خرما بهبود می یابند اشاره خواهیم کرد.

درمان یبوست

بیماری یبوست که همواره با درد های شدیدی در ناحیه شکم همراه است و گاها به دلیل عدم فعالیت فیزیکی، استرس، تنبلی روده، مقاومت در دفع مدفوع و امتناع از خوردن آب کافی به وجود می آید، می تواند توسط ملینی طبیعی به نام خرما بهبود یابد. خرما با داشتن مقادیر فراوانی فیبر در ساختار خود می تواند به سلامت دستگاه گوارش کمک کند، همچنین این میوه با فیبر خود قادر است به حرکات منظم روده نیز کمک کند.

مناسب برای کاهش وزن

وجود مقادیر بالا از اسید های چرب غیر اشباع و پروتئین در میوه خرما موجب شده است که خوردن میوه خرما بتواند به افزایش حس سیری کمک کند. علاوه بر این می توان گفت خرما برای لاغری بسیار موثر است؛ زیرا مواد معدنی موجود در آن نقش موثری در روند لاغری دارند این مواد منجر به بهبود عملکرد سلول ها و غده های داخلی بدن می شوند که از انباشته شدن چربی های اضافی در بدن جلوگیری می کنند.

در نتیجه خوردن چند دانه خرما در طول روز می تواند تاثیر فوق العاده ای در بهبود عملکرد بدن و جلوگیری از انباشته شدن چربی در بدن داشته باشد اما خوردن بیش از حد میوه خرما نه تنها کمکی به لاغری و رسیدن به تناسب اندام نمی کند، بلکه می تواند به دلیل داشتن کالری زیاد در ساختار خود منجر به اضافه وزن و انباشته شدن چربی ها شود.

تقویت سیستم ایمنی

تسکین درد توسط خرما می تواند به واسطه ماده ای به نام منیزیم باشد اما نکته جالب در مورد منیزیم این است که نه تنها موجب تسکین درد می شود، بلکه می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک کند و فقدان این ماده در بدن ممکن است باعث عدم کنترل التهاب بدن شود.

تنظیم سطح کلسترول خون

خرما میوه ای است که همواره با تاثیر بر استرس اکسیداتیو می تواند بر روی میزان کلسترول خون نیز اثر گذارد. علاوه بر این فیبر موجود در خرما قادر است با جذب کلسترول بد میزان آن را در خون کاهش دهد. این میوه در ساختار خود نیز فاقد کلسترول است و می تواند اثرات مثبتی بر سلامت بدن داشته باشد.

جمع بندی پایانی

همانطور که در طی مقاله خواندیم میوه خرما با داشتن انواع ویتامین ها و مواد معدنی در ساختار خود بخش اعظمی از نیاز های بدن به ویتامین های متنوع و کلسیم را تامین می کند. این میوه شیرین با قرار گیری در رژیم غذایی روزانه و وعده های غذایی اثری مثبت بر سلامتی بدن از جمله سلامت استخوان ها می گذارد و مانند مسکنی اثر بخش می تواند دردهای مفاصل را نیز التیام بخشد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید