راهنمای خرید کارت گرافیک برای سیستم گیمینگ

راهنمای خرید کارت گرافیک برای سیستم گیمینگ

به طور کلی انتخاب کارت گرافیک مناسب برای سیستم گیمینگ می ‌تواند تجربه‌ بازی‌ های شما را بهبود بخشد و با اجرای بهتر بازی‌ های دنیای مجازی لذت بیشتری را برای شما به ارمغان آورد. ما در این مقاله قصد داریم به طور جامع به راهنمای خرید کارت گرافیک برای سیستم گیمینگ بپردازیم. تا انتها با ما همراه باشید.

کد خبر : ۱۶۷۸۳۹
بازدید : ۱۲

خرید لپ تاپ، کیس و به طور کلی سیستم کامپیوتری باید با توجه به نیاز هر فرد، صورت گیرد. به عنوان مثال برای خرید لپ تاپ مهندسی، رم و پردازنده، 2 فاکتور اساسی هستند. این در حالی است که در دنیای بازی ‌های رایانه ‌ای، انتخاب یک کارت گرافیک مناسب برای سیستم گیمینگ بسیار اهمیت دارد.

اما قبل از خرید، باید عوامل مختلفی را مورد بررسی قرار دهید. یکی از مهم ‌ترین عوامل، نوع حافظه‌ی گرافیکی RAM است. این عامل مشخص می‌ کند که کارت گرافیک شما دقیقا چه میزان حافظه‌ی اختصاصی در اختیار دارد.

علاوه بر این، نوع پردازنده و توان پردازشی کارت گرافیک نیز بسیار مهم است. همچنین باید به توان منبع تغذیه و نوع اتصال کارت گرافیک به مادربورد توجه کنید. انتخاب یک کارت گرافیک با پورت ‌های مناسب برای سیستم گیمینگ نیز حائز اهمیت است.

به طور کلی انتخاب کارت گرافیک مناسب برای سیستم گیمینگ می ‌تواند تجربه‌ بازی‌ های شما را بهبود بخشد و با اجرای بهتر بازی‌ های دنیای مجازی لذت بیشتری را برای شما به ارمغان آورد. ما در این مقاله قصد داریم به طور جامع به راهنمای خرید کارت گرافیک برای سیستم گیمینگ بپردازیم. تا انتها با ما همراه باشید.

«بیشتر بخوانید» در صورت تمایل به خرید و مشاهده قیمت کیس گیمینگ، روی لینک داده شده کلیک کنید.

فاکتورهای مهم برای خرید کارت گرافیک سیستم گیمینگ

اگر قصد خرید کارت گرافیک برای سیستم گیمینگ خود را دارید باید فاکتورهای مختلفی را مد نظر قرار دهید تا در نهایت بتوانید بهترین کارت گرافیک را با توجه به نیاز خود خریداری کنید.

⦁    

توجه به برند سازنده کارت گرافیک

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که هنگام خرید تجهیزات و قطعات الکترونیکی از جمله کارت گرافیک باید مد نظر قرار دهید، برند تولید کننده آن است. به عنوان 2 تا از بهترین و اصلی ترین برندهای سازنده کارت گرافیک می توان به ای ام دی (AMD) یا انویدیا (Nvidia) اشاره کرد.

در مقایسه بین کارت گرافیک های تولیدی این 2 برند از نظر سخت افزاری باید بگوییم که کارت گرافیک های انویدیا، انرژی کمتری در مقایسه با کارت گرافیک های تولید برند AMD مصرف می کنند؛ بنابراین می توان ادعا کرد که کارایی کارت گرافیک انویدیا در مقایسه با ای ام دی، بیشتر است.

21

به طور کلی کارت گرافیک های انویدیا از نظر تکنولوژیکی در مقایسه با کارت گرافیک های AMD برتری دارند. البته این بدان معنا نیست که کارت گرافیک های ای ام دی، کارایی و محبوبیت زیادی ندارند، بلکه بهترین کارت گرافیک‌های AMD نیز به اندازه کارت گرافیک های انویدیا، کاربردی و محبوب هستند.

⦁    

اورکلاکینگ؛ قابلیتی گول زننده!

قابلیت اورکلاکینگ، امتیاز مثبتی برای کارت گرافیک به حساب نمی آید. بنابراین نمی توان از یک کارت گرافیک مجهز به قابلیت اورکلاکینگ Overclocking، فقط به این دلیل که مجهز به قابلیت Overclocking است، انتظار کارایی خیلی فوق العاده ای داشت.

⦁    

توجه به نرخ ریفرش مانیتور از فاکتورهای خرید کارت گرافیک

یکی دیگر از مهم ترین نکاتی که هنگام خرید کارت گرافیک برای سیستم گیمینگ خود باید به آن توجه کنید، نرخ ریفرش مانیتور سیستمتان است. پیشنهاد ما به شما این است که اگر نرخ ریفرش مانیتور سیستم شما، 3 رقمی است، کارت گرافیک قوی تری را انتخاب و خریداری کنید تا کارایی سیستمتان به حداکثر برسد.

«بیشتر بخوانید» اگر به بازی های PUBG و فورتنایت، علاقه مند هستید، پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به بهترین لپ تاپ مناسب بازی PUBG و فورتنایت را مطالعه کنید.

⦁    

توجه به منبع تغذیه و فضای داخل کیس

یکی دیگر از مهم ترین نکات خرید کارت گرافیک این است که ببینید اصلا کارت گرافیک مورد نظر داخل کیس، جا می شود یا نه؟! بنابراین قبل از اینکه برای خرید کارت گرافیک، اقدام کنید حتما از وجود فضای کافی داخل کیس، اطمینان حاصل کنید. به علاوه بررسی کنید که آیا مصرف برق کارت گرافیک مورد نظرتان با منبع تغذیه، هماهنگ است یا خیر!

⦁    

خرید کارت گرافیک با توجه به رزولوشن مانیتور

علاوه بر تمامی فاکتورهای ذکر شده، رزولوشن مانیتور، فاکتور مهم دیگری است که برای خرید کارت گرافیک باید مد نظر داشته باشید.

لازم به ذکر است که اغلب کارت گرافیک های طراحی شده موجود در بازار دارای رزولوشن 1080P و نرخ 30 تا 60 فریم بر ثانیه هستند.

⦁    

اسلات اتصال

اغلب کارت گرافیک های امروزی با استفاده از اسلات PCIe x16 به مادربورد وصل می شوند. البته به این نکته توجه داشته باشید که انواع کارت گرافیک ها دارای شکل و ابعاد متنوعی هستند.

پیشنهاد می کنیم حتما قبل از اقدام به خرید کارت گرافیک به این نکته دقت کنید که آیا مادربورد سیستمتان به اندازه کافی اسلات برای اتصال کارت گرفایک دارد یا خیر!

⦁    

تعداد بیت

یکی از مهم ترین و اصلی ترین فاکتورهای تعیین کننده سرعت و دقت پردازش کارت گرافیک، تعداد بیت های آن است.

جالب است بدانید قدرت یک GPU با VRAM 4 گیگابایت حافطه و رابط 256 بیتی، بیشتر از قدرت یک GPU با VRAM 6 گیگابایت حافظه و رابط 128 بیتی است.

البته ناگفته نماند که اغلب بازی ها با استفاده از کارت گرافیک دارای رابط 128 بیتی بدون ذره ای مشکل، اجرا می شوند.

نتیجه گیری بررسی راهنمای خرید کارت گرافیک برای سیستم گیمینگ!

طبق آنچه که در این مقاله آموختیم خرید کارت گرافیک برای سیستم گیمینگ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ بنابراین اگر می خواهید از بازی های کامپیوتری خود نهایت لذت را ببرید، حتما هنگام خرید کارت گرافیک، نهایت دقت خود را به خرج دهید.

در آخر شما عزیزان می توانید سوالات و یا تجربیات خود در خصوص خرید کارت گرافیک برای سیستم های گیمینگ را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید