(تصاویر) قدیمی‌ترین قبر جهان با قدمت ۳۳۵ هزار سال کشف شد!

(تصاویر) قدیمی‌ترین قبر جهان با قدمت ۳۳۵ هزار سال کشف شد!

به گفتۀ دانشمندان این محل تدفین که شامل بقایایی از چند بزرگسال و کودک است، متعلق به گونۀ منقرض شده‌ای موسوم به هومونالدی است که تا کنون تصور می‌شد توانایی رفتارهای پیچیده را نداشته است.

کد خبر : ۱۳۶۲۵۱
بازدید : ۶۰۳۹

فرادید| لی برگر، دانشمند و محقق آمریکایی اعلام کرده که او و گروهش موفق به کشف قدیمی‌ترین مکان تدفین شناخته شده در جهان در آفریقای جنوبی شده‌اند. این گور شامل بقایایی از چند انسان هومونالدی است که دارای مغز نسبتا کوچکی بوده و تا کنون تصور می‌شد که قادر به انجام رفتارهای پیچیده نبوده است.

به گزارش فرادید؛ اما حالا معلوم شده که این گونۀ منقرض‌شدۀ شبه‌انسانی از نمادهایی برای نشان‌گذاری تدفین استفاده می‌کرده است.

3

(تصاویری از محل و شکل تدفین)

روز دوشنبه دانشمندان اعلام کردند مدارکی یافته‌اند که نشان می‌دهد انسان‌تباران موسوم به «هومونالدی» که مغزی به اندازۀ مغز شامپانزه داشته‌اند، در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار سال قبل (یعنی ۱۰۰ هزار سال قبل از انسان‌ها) مرده‌هایشان را دفن می‌کرده‌اند و نمادهایی را بر روی دیوارهای مقبره نقاشی می‌کرده‌اند.

6

(آثاری از حکاکی‌های روی دیوارۀ نزدیک مقبره)

به گفتۀ محققان این مقبره در عمق سی متری یک غار در نزدیک شهر ژوهانسبورگ کشف شده است. این کشف تردیدهایی جدی را دربارۀ فهم امروزی از روند تکامل انسان ایجاد می‌کند. تا کنون تصور بر این بود که اندازۀ بزرگتر مغز ربط مستقیمی به تکامل و شکل‌گیری رفتارهای پیچیده مثل دفن کردن مردگان داشته است.

1

(محققان در حال بررسی استخوان‌های فسیل شده)

قدیمی‌ترین آثار تدفین که تا کنون کشف شده بودند مربوط به گونۀ انسان و متعلق به ۱۰۰ هزار سال قبل در خاور میانه و آفریقا بودند. مقبره‌های تازه کشف شده بر طبق تخمین‌ها بین ۲۴۱ تا ۳۳۵ هزار سال قدمت دارند.

5

(ابزاری سنگی که در یکی از مقبره‌ها کشف شده است)

لی برگر گفته است: «ما می‌خواهیم به دنیا بگوییم که یک گونۀ غیر از انسان امروزی را کشف کرده‌ایم که آتش را مهار کرده بوده، به مکان‌هایی دشوار دسترسی پیدا کرده بوده و مردگانش را به شکلی آیینی دفن کرده است. ضمنا آن‌ها نمادهایی را (از جمله چیزی شبیه یک «هشتگ») نیز بالای سر مردگانشان روی دیوار حک کرده‌اند».

۲۷
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید