کشف اتاق مرگ 2300 ساله در ترکیه

کشف اتاق مرگ 2300 ساله در ترکیه

این اتاق که علاوه‌بر محلی برای گردن زدن قربانیان، محلی برای شکنجه‌ آن‌ها نیز بوده است به مردمان تمدن ناشناخته «بیتینیا» تعلق دارد.

کد خبر : ۱۴۴۲۱۶
بازدید : ۲۱۹

در جریان کاوش‌های باستان‌شناسان دانشگاه آناتولی ترکیه در محوطه‌های تاریخی در استان «بورسا»، بقایای یک اتاق مرگ با قدمت 2300 سال به همراه صدها اثر تاریخی کشف شدند.

این اتاق که علاوه‌بر محلی برای گردن زدن قربانیان، محلی برای شکنجه‌ آن‌ها نیز بوده است به مردمان تمدن ناشناخته «بیتینیا» تعلق دارد که بین 2100 تا 2500 سال قبل بر بخش‌هایی از ترکیه فعلی و بویژه فلات آناتولی حکومت می‌کرده‌اند.

براساس بررسی‌های اولیه باستان‌شناسان،‌ این اتاق همچنین بخشی از یک قلعه است که تنها دیوار اصلی آن حدود 3400 متر طول داشته و از بخش‌های مختلفی از جمله انبار آذوقه، پادگان و قصر فرمانده تشکیل شده است.

باستان‌شناسان همچنین موفق به کشف اتاق‌هایی شده‌اند که به احتمال فراوان از آنها برای نگهداری بردگان و یا اسیران جنگی پیش از شکنجه و گردن زدن استفاده می‌شده است. در این شرایط دولت ترکیه قصد دارد در اولین فرصت تمامی بخش‌های این اثر تاریخی را از زیر خاک خارج کرده و آن را به یک موزه فضای باز تبدیل کند.

منبع: ایسنا

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید