۱۰ راه برای پایان دادن محترمانه و مناسب به یک رابطه عاشقانه

۱۰ راه برای پایان دادن محترمانه و مناسب به یک رابطه عاشقانه

شاید بپرسید که چگونه می‌توان یک رابطه را به درستی و با احترام به پایان رساند؟ در این مقاله ۱۰ نکته را در این زمینه مورد بررسی قرار خواهیم داد.

کد خبر : ۱۹۳۵۳۱
بازدید : ۲۵

در ابتدای هر نوع رابطه‌ای خوب رفتار کردن آسان است؛ زیرا همه چیز شیرین و رویایی به نظر می‌رسد. اما شخصیت واقعی شما در نحوه پایان دادن به یک رابطه نمایان می‌شود.

اتمام یک رابطه معمولاً آسان نیست و ممکن است وسوسه شوید که راه ساده و خودخواهانه‌ای را انتخاب کرده و به احساسات طرف مقابل توجه نکنید.

شاید بپرسید که چگونه می‌توان یک رابطه را به درستی و با احترام به پایان رساند؟ در این مقاله ۱۰ نکته را در این زمینه مورد بررسی قرار خواهیم داد.

این کار را رو در رو و در یک مکان مناسب انجام دهید.

وقت بگذارید و شخصاً با طرف مقابل ملاقات کنید. این کار را در جایی که نمی‌توانید به خوبی حرف‌های یکدیگر را بشنوید، انجام ندهید. این نوع رفتار بزدلانه است.

به تعهدات و وعده ‌ های خود عمل کنید.

اگر قول داده‌اید که کاری انجام دهید، آن را انجام دهید یا حداقل سعی کنید که به قولتان عمل کنید، مگر اینکه قول‌هایی مثل «هرگز تو را ترک نمی‌کنم» را داده باشید. اگر نمی‌توانید به وعده‌های خود عمل کنید، سعی کنید راه‌حل‌های جایگزینی برای آن پیدا کنید.

طرف مقابل را در موقعیت دشوار و آسیب ‌ پذیر ر ‌ ها نکنید.

گفتن اینکه «این رابطه سرانجامی ندارد، پس خداحافظ و موفق باشی در جراحی که این هفته در پیش داری!» می‌تواند بی‌رحمانه به نظر برسد. به جای آن، پیش از اتمام رابطه اطمینان حاصل کنید که طرف مقابل در موقعیت مناسبی قرار دارد.

مدام شخص مقابل را مقصر ندانید.

سرزنش مداوم طرف مقابل ممکن است موقتاً حال شما را بهتر کند، اما احتمالاً فقط باعث می‌شود که او شما را فردی خودخواه بداند. به یاد داشته باشید که اگر رابطه‌ای خوب پیش نمی‌رود، احتمالاً طرف مقابل هم از شما ناراحتی‌هایی دارد.

بپذیرید که چه کار هایی را درست انجام نداده ‌ اید.

اگر فکر می‌کنید که همه تقصیر‌ها برعهده طرف مقابل است، احتمالاً دلیل اصلی شکست رابطه همین است: شما و کمبود خودآگاهی‌تان.

صادق و رک باشید.

از گفتن جملاتی مثل «این مشکل از منه، نه تو» یا «من لیاقتت رو ندارم» خودداری کنید، وقتی می‌دانید که دلیل اصلی شما برای اتمام رابطه این نیست که به طرف مقابل کمک کنید. طرف مقابل حق دارد که دلیل واقعی شما برای اتمام رابطه را بداند.

از کلیشه ‌ ها استفاده نکنید.

استفاده از جملات کلیشه‌ای مثل «متأسفم که نشد، بهترین آرزو‌ها را برایت دارم» ممکن است سرد و بی‌احساس به نظر برسد و نشان دهد که شما تلاش لازم برای ارائه چیزی شخصی‌تر نکرده‌اید.

از طرف مقابل هیچ انتظاری نداشته باشید.

به یاد داشته باشید که وقتی مسیر اتمام رابطه را آغاز کرده‌اید، طرف مقابل دیگر هیچ تعهدی نسبت به شما ندارد. زدن دکمه قطع رابطه نشان می‌دهد که شما مایل نیستید برای حفظ رابطه خود تلاش کنید. انتظار نداشته باشید که طرف مقابل به سؤالات شما پاسخ دهد، به شما کمک کند یا به نوعی شما را سرگرم کند.

منتظر نمانید تا طرف مقابل از شما بپرسد که آیا قصد دارید رابطه را ترک کنید.

اگر قصد دارید اقدامی انجام دهید که به رابطه پایان می‌دهد، در ابتدا به طرف مقابل بگویید. نباید منتظر بمانید که او از شما بپرسد یا از طریق دیگران متوجه این موضوع شود.

از خود تعریف نکنید یا سعی نکنید که طرف مقابل را دلتنگ خود کنید.

گفتن جملاتی مثل اینکه «در پیدا کردن کسی مثل من موفق باشی» هنگام ترک رابطه، نمک روی زخم‌های طرف مقابل می‌پاشد. این رفتار می‌تواند باعث شود که او فکر کند، «بله، دوست دارم کسی را پیدا کنم که سعی نکند با حرف‌هایش مرا آزاد بدهد».

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید