ماجرای مسافرانی که اشتباها به جای بیرجند سر از بجنورد در می‌ آورند!

ماجرای مسافرانی که اشتباها به جای بیرجند سر از بجنورد در می‌ آورند!

«هر وقت روز بدی داشتی به این فک کن تو فرودگاه بجنورد یه باجه هست مخصوص مسافرای بیرجندی که به اشتباه اومدن بجنورد.»

کد خبر : ۲۰۹۷۰۰
بازدید : ۴۹

«هر وقت روز بدی داشتی به این فک کن تو فرودگاه بجنورد یه باجه هست مخصوص مسافرای بیرجندی که به اشتباه اومدن بجنورد.» این جمله یکی از پربازدیدترین جمله‌های این روزهای فضای مجازی شده‌است. اما اصل ماجرا چیست؟ آیا واقعا چنین باجه‌ای در فرودگاه بین‌المللی بجنورد فعال است؟ آیا مسافران بیرجند هم به اشتباه به بجنورد می‌روند؟

مدیر فرودگاه بین‌المللی بجنورد با شنیدن این جمله تعجب می‌کند و می‌گوید: «اصلا چنین چیزی نیست و باجه‌ای با این موضوع در فرودگاه بجنورد وجود ندارد.» علی کاملی در توضیح بیشتر می‌گوید: «ما با چنین اشتباهی از سوی مسافران مواجه نمی‌شویم. چون هر بلیت به صورت کامل با مشخصات فرد و مقصد او صادر می‌شود. تا به حال پیش نیامده که مسافری که مقصدش بجنورد باشد برای خودش بلیت بیرجند بخرد.» علی کاملی می‌افزاید: «فرودگاه بین‌المللی بجنورد امکانات زیرساختی و تجهیزات مناسبی برای پروازها دارد و علاوه بر برنامه از پیش تعیین شده، بنا بر درخواست، امکان پروازهای داخلی یا خارجی را نیز دارد.»

این ۶ شهر هم آوا

بجنورد، بیرجند و بروجرد ۳ شهر تاریخی و زیبای ایران هستند که معمولا بسیاری از مسافران به دلیل شباهت آوایی نام آن‌ها را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند. به این ۳ شهر اسامی شهرهای بیجار، بروجن و برازجان را هم اضافه کنیم، احتمال اشتباه گرفتن بیشتر می‌شود، اما آشنایی با این شهرها احتمال اشتباه را از بین می‌برد.

بجنورد در خراسان شمالی با سوغاتی‌های مشهوری مثل آب‌نبات، شکرپنیر و قره‌قروت شناخته می‌شود. از بجنورد، با نام‌های «بیژن‌گُرد» و «بیژن یورد» یاد می‌شود که به داستان معروف شاهنامه اشاره دارد.
بیرجند، مرکز خراسان جنوبی است و از شرق ۱۴۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد. این شهر تاریخی اولین شهر ایران است که به سیستم آب‌رسانی مجهز شد.

بروجرد، دومین شهر پرجمعیت لرستان است و هنرمندان بروجردی هنر خود را روی فلز ورشو به نمایش می‌گذارند.
بروجن، دومین شهر بزرگ چهارمحال و بختیاری است و نام بروجن به‌معنای دارنده برج‌های فراوان است. برخی از تاریخ‌دانان، قدمت بروجن را حدود ۱۰ هزار سال می‌دانند.

بیجار هم در کردستان و یکی از مرتفع‌ترین شهرهای ایران و در زبان کردی به‌معنای «بیدزار» است.
برازجان، مرکز شهرستان دشتستان در بوشهر با قدمتی طولانی یکی از مراکز تمدنی مهم در دوران هخامنشی است و بقایای کاخ زمستانی کورش در سال ۱۳۵۰ در این منطقه کشف شد.

منبع: همشهری

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید