میتسوبیشی نسل تازه ASX را معرفی میکند
به هرحال الماس ژاپنی در حال گذار از یک دوره سخت است و در این مسیر، انتخاب راه صحیح و تولید مدلهای جذاب برای مشتریان مشکل پسند بزرگترین معضل این برند است. گویا تنها تامین مالی و فقدان سرمایهگذاری کافی بود که الماس ژاپنی را از گامهای بزرگ بازداشته بود. با اتصال میتسوبیشی ژاپن به گروه تجاری- صنعتی رنو-نیسان، مشکل تامین سرمایه اولیه برای تغییر کامل محصولات میتسوبیشی مهیا شده است.
فرادید | الماس به صحنه اصلی رقابت بازمیگردد. میتسوبیشی ژاپن برنامه دارد ضمن معرفی نسل تازه کراساوور ASX، اتومبیل جاودانه خود یعنی لنسر اوولاشن را دوباره زنده کند و در عین حال با تولید چند محصول تازه و تجدید نسل دو خودروی موفق میراژ و اوتلندر به یک سازنده درجه یک در صنعت خودرو تبدیل شود.
به گزارش فرادید، گویا تنها تامین مالی و فقدان سرمایهگذاری کافی بود که الماس ژاپنی را از گامهای بزرگ بازداشته بود. با اتصال میتسوبیشی ژاپن به گروه تجاری- صنعتی رنو-نیسان، مشکل تامین سرمایه اولیه برای تغییر کامل محصولات میتسوبیشی مهیا شده و به فاصله کمی از عرضه شاسیبلند کاملا اکلیپس کراس و ون اکسپندر، حالا نوبت به احیای نام اوولاشن، تولید نسل تازه ASX و عرضه مدل تازه هاچبک میراژ رسیده است. آن طور که اخیرا برخی رسانهها گزارش کردهاند، مقامات رنو-نیسان از مدیران عالی میتسوبیشی خواستهاند مسیر را برای احیای دوباره نام اوولاشن باز کرده و این اتومبیل محبوب را به خط تولید بازگردانند.
میتسوبیشی نیز اخیرا با معرفی یک سدان/ کراساوور مرتفع با نام ای-اوولاشن در نمایشگاه ژنو نخسیتن گام را برای تحقق اهداف کنسرسیوم بزرگ رنو-نیسان-میتسوبیشی برداشت. این خودرو جدید که هم از زبان تازه در طراحی و هم موتور جدید الکتریکی سود میبرد، زمینه را برای افزایش سهم این برند در بازار آمریکای شمالی و اروپا هموار خواهد کرد.
ظاهر خشن و عبوس در کنار برخی المانهای خاص گرافیکی در جای جای بدنه کمک میکند تا این اتومبیل یادآوری کند اوولاشن چه جایگاه برجستهای در بین خودروهای اسپورت و مسابقه ای در دهه اول قرن 21 داشته است. چراغهای سه بازو بخش عقبی که یادآور برند میتسو هستند در کنار فرم خوابیده کاپوت جلو و چراغهای خاص بخش جلو از مهمترین ویژگیهای کانسپت ای-اوولوشن 2018 هستند.
البته هنوز بین کارشناسان درباره آینده ای-اوولاشن اختلاف وجود دارد. گروهی عقیده دارند این خودرو قرار است فاصله بین مدل اوتلندر و اکلیپس کراس را پر کند و در صورت تولید به رقیب مستقیم کیا اسپورتیج بدل گردد. گروهی هم معتقدند این خودرو در قالب یک سدان اسپورت به زودی وارد خط تولید میتسو میگردد.
میتسو در عین حال برنامه دارد با معرفی نسل تازه کراساوور کوچک ASX سهم بازار خود را از کلاس پرتقاضای فعلی بازهم افزایش داده و در بازار آمریکا فروش بیشتری را نصیب خود کند. در این راه محصولاتی از سه برند شورولت، فورد و سوبارو رقبای اصلی میتسو هستند ضمن اینکه خبرهای موثق از کوچک شدن مدل ASX و نزدیک شدن این خودرو به کلاس کامپکتها حکایت دارد.
این یعنی مدل اکلیپس کراس قرار است در بازار جای فعلی ASX را بگیرد، یک کراساوور متوسط جدید توسط میتسو طراحی تولید شود و مدل اوتلندر نیز به لحاظ ابعاد یک کلاس بزرگتر شود تا به این ترتیب میتسو در همه بخشهای بازار رو به رشد کراساوورها محصولی مناسب خریداران داشته باشد. در عین حال این شرکت روی توسعه سهم خود در بااز رهاچ بک ها با نسل تازه میراژ که سال اینده معرفی می شود تمرکز کرده است.
به هرحال الماس ژاپنی در حال گذار از یک دوره سخت است و در این مسیر، انتخاب راه صحیح و تولید مدلهای جذاب برای مشتریان مشکل پسند بزرگترین معضل این برند است. باید منتظر ماند و دید سامورایی قهار ژاپنی از این مرحله سربلند بیرون میآید یا راه شکست را در پیش میگیرد؟ هیچکس نمیداند.