از تیموتی شالامی تا آریانا گرانده؛ سلبریتی‌هایی که اسمشان اشتباه تلفظ می‌شود

از تیموتی شالامی تا آریانا گرانده؛ سلبریتی‌هایی که اسمشان اشتباه تلفظ می‌شود

در ادامه اسامی چند سلبریتی را که با تلفظ غلط نام هایشان مشهور شده اند را مرور می کنیم.

کد خبر : ۱۸۲۱۶۴
بازدید : ۶۸۴۳

نام بسیاری از سلبریتی هایی که می شناسیم اشتباه تلفظ می شود و باعث شده آنها را با نام های اشتباهی بشناسیم.

حتی اگر بارها و بارها تلفظ درست نام خود را توضیح داده باشند، باز هم نامشان با تلفظ اشتباه معروف شده است. در ادامه اسامی چند سلبریتی را که با تلفظ غلط نام هایشان مشهور شده اند را مرور می کنیم.

۱. نومی راپاس (Noomi Rupp-Ass)

سلبریتی‌هایی که اسمشان اشتباه تلفظ می‌شود

بازیگر سوئدی نومی راپاس با بازی در فیلم «دختری با خالکوبی اژدها» در سال ۲۰۰۹ به شهرت رسید. اما پس از بیش از یک دهه حضور در عرصه هنر، او در گفتگویی با نشریه تایمز فاش کرد که مردم همچنان نام او را اشتباه تلفظ می کنند. او تأکید کرد که تلفظ صحیح فامیلی او «روپ-آس» است.

۲. لیندزی لوهان (Lindsay Lo-Wen)

در ویدیویی که لیندزی لوهان برای حضور در تیک تاک در سال ۲۰۲۲، منتشر کرد. او فامیلی خود را «لوون» تلفظ کرد. لیندزی غیرمستقیم طرفداران را از نحوه تلفظ صحیح نام خانوادگی اش به عنوان «لوون» به جای «لوهان» آگاه کرد.

۳. جیک جیلنهال (Jake Yee-Len-Hey-Lo)

نام جیک جیلنهال از دوران جوانی او، شناخته شده است، اما تلفظ درست فامیلی او یی‌لِن‌هِیلو است. او در یک مصاحبه تلویزیونی با کونان اوبراین گفت: «تنها در دو جا نام خانوادگی من درست تلفظ می شود، سوئد و ایکیا.»

۴. مارتین اسکورسیزی (Martin Scor-Sess-See)

بسیاری از طرفداران کارگردان افسانه ای مارتین اسکورسیزی سالهاست که نامش را اشتباه می گویند.

در واقع، تلفظ صحیح فامیلی او «اسکورسسی» است.

۵. ادل (Uh-Dale)

ادل در یک مصاحبه در سال ۲۰۲۲ اعتراف کرد که اکثر طرفدارانش نامش را اشتباه می گویند. در برنامه Happy Hour with Adele، یکی از طرفدارانش از او سوال کرد و ادل در پاسخ گفت: «او نامم را کاملا درست گفت!»

او در ادامه توضیح داد که ترجیح می دهد مردم به جای «اَدل» او را «آدل» صدا بزنند و به لهجه و گویش شمال لندن خود وفادار بماند.

۶. زندایا (Zen-Day-Yuh)

زندایا کلمن یکی از معدود ستاره های جوانی است که بیشتر با نام کوچکش شناخته می شود، اما طرفداران اغلب در مورد تلفظ نامش دچار تردید هستند. این بازیگر در یک ویدیوی یوتیوب در سال ۲۰۱۷ فاش کرد که نامش معمولاً به شکل اشتباه «زندایا» تلفظ می شود، اما تلفظ صحیح نام او «زِندِیا» است.

۷. تیموتی شالامی (Timo-Tay Shala-May)

تیموتی شالامی بازیگر آمریکایی-فرانسوی از تلفظ اشتباه نام خود ناراحت نمی شود. او در یک مصاحبه نامش را «تیمُتِی شالامِی» تلفظ کرد، اما گفت: «نمی‌توانم از مردم بخواهم مرا اینطور صدا بزنند! خودخواهانه به نظر می رسد».

  1. 8. آماندا سایفرید (Amanda Sigh-Frid)

از زمان به شهرت رسیدنش در فیلم «دختران بد»، نام آماندا سایفرید به روش‌های مختلفی تلفظ شده است. در حالی که «سیفرید» و «سیفرد» دو گزینه رایج‌تر هستند، این ستاره تأیید کرد که باید «سایفرید» تلفظ شود. او در یک مصاحبه در سال ۲۰۱۲ با هالیوود استریمز گفت که بدترین تلفظ نام خانوادگی‌اش که شنیده است «سیفراید» یا «سیگفرید» بوده است.

۹. آریانا گرانده (Ariana Gran-dee)

آریانا گرانده، ستاره موسیقی پاپ قبلاً فاش کرده بود که رسانه‌ها نام خانوادگی‌اش را اشتباه تلفظ می کنند. این خواننده ۳۰ ساله که از کودکی به اجرا می‌پرداخت، در مصاحبه ای نام خانوادگی‌اش را «گرندی» تلفظ کرد.

۱۰. شارلیز ترون (Charlize There-in)

طرفداران این بازیگر برنده اسکار که برای سه دهه مشهور بوده است. تمام این مدت نامش را اشتباه گفته‌اند و این همه به خاطر حرف گمراه‌کننده «o» در نام خانوادگی‌اش است. در قسمتی از برنامه The Tonight Show با میزبانی جیمی فالون در سال ۲۰۱۴، این بازیگر فاش کرد که نام خانوادگی‌اش در واقع «تِرِن» تلفظ می‌شود و گفت که می‌خواهد یک نوار صوتی برای کسانی که آن را اشتباه می‌گویند، تهیه کند.

۱۱. کریسی تیگن (Chrissy Tie-Ghen)

کریسی تیگن در سال ۲۰۱۸ در توییتر نوشت که تقریباً همه نامش را که نروژی است، اشتباه تلفظ می‌کنند، طرفدارانش را شوکه کرد. اگرچه اکثر مردم به او «تیگن» می‌گویند، اما تلفظ درست نام خانوادگی‌اش در واقع «تایگن» است.

۱۲. برندن فریزر (Brendan Fra-zor)

برندن فریزر در یک گفتگو با آدام سندلر برای مجله «واریتی» در سال گذشته فاش کرد که «هیچ‌کس هرگز نامم را درست نگفته است». این بازیگر ۵۵ ساله توضیح داد که چگونه باید نامش را تلفظ کرد. او گفت که باید مانند کلمه razor (تیغ اصلاح) یعنی «فرِیزِر» تلفظ شود.

۱۳. مارگو رابی (Ma-Go Robbie)

مارگو رابی در یک مصاحبه برای تبلیغ فیلم «بابیلون»، تفاوت ناشناخته تلفظ نامش در سرزمین مادری‌اش را فاش کرد. این بازیگر متولد کویینزلند گفت که از بازگشت به استرالیا لذت می‌برد و افتخار می کند که هموطنان استرالیایی‌اش نامش را درست تلفظ می‌کنند.

او توضیح داد: «من عاشق شنیدن نامم با لهجه استرالیایی هستم زیرا در آمریکا همه روی حرف R تأکید می‌کنند. آنها به من “مارگو” می‌گویند، نه “ماگو”.»

منبع: روزیاتو

۱۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید