(تصاویر) بیوگرافی، عکس های شخصی و زندگی خصوصی فرهاد مجیدی

(تصاویر) بیوگرافی، عکس های شخصی و زندگی خصوصی فرهاد مجیدی

فرهادی مجیدی شماره 7 جاودانِ استقلال است که تا سال‌ها برای این تیم افتخارآفرینی می‌کرد. بازیکنی که چه در تیم ملی، چه در تیم‌های عربی؛ یک ستاره کامل و یک گلزن ماهر بود. ما امروز قصد داریم تا نگاهی کامل و جامع به زندگی این فوتبالیست و سرمربی ایرانی داشته باشیم، پس در ادامه متن همراه ما باشید.

کد خبر : ۲۰۷۲۲۲
بازدید : ۸۳۲

فرهاد مجیدی در سال 1355 در شهر تهران به دنیا آمد. پدرش یک نظامی دوره پهلوی بوده و مادرش خانه‌دار است. فرهاد همچنین یک برادر کوچکتر از خود به نام فرزاد دارد که او نیز فوتبالیست است.

از آنجایی که پدرش نظامی بود، از همان کودکی به فرهاد کمک کرد تا در تیم نظامی پارچین به بازی بپردازد. فرهاد درباره این دوره از زندگی‌اش گفته است که مادرش مخالف فوتبال بازی کردن وی بود و فکر می‌کرد که این ورزش فرهاد را از درس و مدرسه عقب خواهد گذاشت؛ اما با این حال فرهاد مجیدی تصمیم گرفت با تمام سختی‌ها ادامه دهد تا اینکه در سال 1374 وقتی که 18 ساله بود به تیم بهمن تهران پیوست.

استقلال تهران

41_11zon

فرهاد مجیدی در سال 1376 یعنی زمانی که 20 ساله بود به تیم استقلال تهران پیوست. در آن زمان استقلال در  لیگ دسته یک یا همان لیگ آزادگان حضور داشت.

فرهادی مجیدی که به عنوان پدیده این تیم شناخته می‌شد، با حضور در ترکیب اصلی و با نشان دادن بازی درخشان از خود، توانست در قهرمانی این تیم سهم بزرگی داشته باشد. استقلالی‌ها در این فصل موفق شدند در بازی‌های آسیایی نیز عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده و به مقام نایئ قهرمانی برسند.

بازی در اتریش

42_11zon

بعد از بازی جنجالی استقلال تهران و فجر سپاسی در شیراز و محرومیت نه ماهه که نصیب وی شد، مجیدی راهی اتریش شد و به تیم راپید وین پیوست.

فرهاد مجیدی در نیم فصل دوم مسابقات لیگ اتریش در 12 مسابقه برای تیم راپید وین به میدان رفته و موفق شد 2 گل با ارزش را به ثمر رساند.

این در حالی بود که او در 3 مسابقه حضور 90 دقیقه ای داشت. مجیدی با پایان فصل بار دیگر به استقلال برگشت. اما در این تیم تنها 6 بازی را انجام داده و نهایت تصمیم گرفت راهی تیم اماراتی الوصل شود.

الوصل امارات

43_11zon

پس از پیوستن این بازیکن ایرانی به الوصل، تلویزیون دبی اسپرت در گزارشی، حضور مجیدی در این تیم را یکی از عوامل افزایش طرفداران الوصل دانست.

فرهاد مجیدی در 5 فصلی که در الوصل حضور داشت، موفق شد 68 گل در لیگ امارات و 40 گل در جام حذفی، جام اتحادیه و22 گل در رقابت‌های دیگر جام خلیج فارس به ثمر رساند و به یکی از برترین گلزنان تاریخ الوصل تبدیل شود.

حضور در تیم العین امارات

فرهاد مجیدی در سال 1384 به تیم العین امارت پیوست.

پس از پیروزی در بازی رفت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل دالیان چین، در بازی برگشت که با شکست العین همراه بود، یکی از گل‌های العین امارات را به ثمر رساند و به همراه این تیم به فینال مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2002 راه پیدا کرد.

در دیدار فینال العین پس از پیروزی 2 بر 0 مقابل تیم قدرتمند تروساسانا تایلند (با گل‌های سالم جوهر و محمد عمر) در بازی برگشت با نتیجه 1 بر 0 شکست خورد و در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه 2 بر 1 به عنوان قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شناخته شد. از همین رو فرهاد مجیدی تنها بازیکن ایرانی دارای عنوان قهرمانی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شناخته می‌شود.

النصر و الاهلی

فرهاد مجیدی یک سال بعدی زندگی خود را میان دو تیم النصر و الاهلی سپری کرد اما آن موفقیتی که انتظارش را داشت، تکرار نشد. از طرفی با به مدیریت رسیدن فتح‌الله زاده در استقلال، فرهاد مجیدی تصمیم باری دیگر در سال 1386 به تیم استقلال تهران بازگشت.

بازگشت به استقلال

44_11zon

فرهادی مجیدی در سال 1386 به تیم استقلال تهران بازگشت. در بازگشت مجدد مجیدی به استقلال، او موفق شد به همراه این تیم قهرمانی جام حذفی 86 و قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران 88 را بدست آورد.

مجیدی در نظرسنجی برنامه نود به میزبانی عادل فردوسی پور موفق شد با رأی بینندگان به عنوان مرد سال 1389 فوتبال ایران انتخاب شود.

او همچنین در نظرسنجی برنامه 90 که در پایان لیگ جاری (89) انجام شد، با رای اکثریت مخاطبین برنامه نود، به عنوان بهترین بازیکن لیگ دهم ایران انتخاب شد.

اما فرهادی مجیدی در سال 1390 باری دیگر تصمیم گرفت از استقلال جدا شود. او درر فصل 90-91 به تیم قطریالغرافه پیوست.

فرهاد مجیدی در 4 ماه حضور خود در این تیم قطری در 22 بازی که انجام داد موفق شد 7 بار برای این تیم گلزنی کند. او همچنین به همراه تیم الغرافه موفق شد به قهرمانی جام حذفی باشگاه‌های قطر دست یابد. مجیدی در پایان این دیدار با پرچم ایران در جشن قهرمانی الغرافه شرکت کرد.

خداحافظی از فوتبال

45_11zon

فرهادی مجیدی بعد از یکسال حضور در قطر، باری دیگر به تیم استقلال بازگشت اما تنها بعد از به انجام رساندن تنها چند بازی یکبار برای همیشه از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

او پس از این اتفاق در جمع خبرنگاران گفت: روی صحبتم با هواداران است و می خواهم با آنها حرف بزنم. به هر حال این فوتبال است و روز خداحافظی یک فوتبالیست هم سرانجام فرا می‌رسد. من هم همیشه دوست داشتم زمانی که در اوج هستم از فوتبال خداحافظی کنم. او ادامه داد:‌ همین جا از امیر قلعه نویی و فتح الله زاده تشکر می‌کنم که خداحافظی مرا در این مقطع از فصل پذیرفتند.

مجیدی با بیان به اینکه کلاس‌های مربیگری باعث شد چنین تصمیمی را بگیرد، گفت: باید به کلاس مربیگری بروم و حدود دو ماه از استقلال دور باشم. دوری دو ماهه مرا از آمادگی خارج می‌کرد و من هم نمی‌خواستم با شرایط بدنی نه چندان مطلوب به تیم برگردم، به همین خاطر این تصمیم را گرفتم.

کاپیتان استقلال در پایان گفت: از همه هوادارانی که از این تصمیم ناراحت شدند عذرخواهی می‌کنم. همچنین از اصحاب رسانه که در این مدت آنها را دلخور کردم، عذرخواهی می‌کنم.

امیر قلعه نویی مرربی وقت استقلال درباره خداحافظی فرهاد مجیدی گفت: به فرهاد مجیدی گفتم پایان فصل در دیدار مقابل تراکتورسازی خداحافظی کند اما او قانع نشد.

مجیدی بازیکن محبوبی است فکر می‌کنم این صحنه‌ها برای باشگاه استقلال خوب است که در میدان رخ می‌دهد ما 48 ساعت است که با مجیدی صحبت می‌کنیم تا او را قانع کنیم اما او حاضر نشد.

وی ادامه داد: به او گفتم که در پایان فصل در دیدار مقابل تراکتورسازی و در تهران خداحافظی کند اما فایده نداشت او تصمیم خود را گرفته بود و قصد داشت که خداحافظی کند هرچه با او صحبت کردیم نپذیرفت.

او به من گفت که می‌خواهم در اوج فوتبال را کنار بگذارم البته حرف او در این زمینه خوب بود دلیل دیگر او هم برای کناره‌گیری این بود که می‌خواهد در کلاس‌های مربیگری شرکت کند.

من با فرزاد و عرب صحبت کردم اما فایده‌ای نداشت و او قبول نکرد. تصمیم خود را گرفته بود 48 ساعت با او صحبت کردیم.

فرهاد مجیدی در تیم ملی

46_11zon

فرهاد مجیدی نخستین بار توسط محمد مایلی‌کهن به تیم ملی ایران دعوت شد. او در بازی دوستانه با کویت در سال 1376 نخستین بازی ملی خود را برای ایران انجام داد.

بعد از چندین سال درخشان در تیم ملی ایران؛ او در سال 1389 و در دوره مربیگری افشین قطبی از بازی در تیم ملی خداحافظی کرد.

فرهاد مجیدی، در سال 1390 باری دیگر در لیست کارلوس کیروش قرار گرفت و به تیم ملّی ایران دعوت شد.

با این حال، فرهاد مجیدی با ارسال نامه‌ای به علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال ایران، خداحافظی‌اش را از بازی‌های ملی اعلام کرد.

او در این نامه، دلیل خداحافظی خود را برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در سال 2014 برزیل و عدم حضور احتمالی او در آن مسابقات به دلیل وضعیت سنی‌اش (فرهاد مجیدی در این دوره 36 سال سن داشت) و میدان دادن به جوانان عنوان کرد.

جوانانی که به گفته فرهاد مجیدی شاید با حضور امثال او به سرنوشت وی در گذشته دچار شده و در عین جوانی و آمادگی فنی از حضور و خدمت در تیم ملی فوتبال محروم شوند.

نامه خداحافظی فرهاد مجیدی از تیم ملی ایران

با توجه به برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در سال 2014 و عدم حضور احتمالی اینجانب در آن مسابقات به دلیل وضعیت سنی‌ام و حضور جوانان توانمند، جویای نام و مستعد در سطح اول فوتبال کشور، بدینوسیله علیرغم میل باطنی از ادامه حضور در تیم ملی عذرخواهی می‌کنم.

حضور در تیم ملی و شاگردی استادی چون کارلوس کروش افتخاری است که همیشه در زندگی ورزشی‌ام ماندگار است.

بی شک جوانان با انگیزه‌ای چون کریم انصارفرد، میلاد میداوودی، سید ایمان موسوی، محمد نزهتی، میلاد زنیدپور و … از اعتبار و آبروی فوتبال ایران عزیز دفاع خواهند کرد؛ جوانانی که شاید با حضور امثال مجیدی به سرنوشت بنده حقیر در گذشته دچار شده که در عین جوانی و آمادگی فنی از حضور و خدمت در تیم ملی فوتبال محروم شدم.

با تمام علاقه و ارادت قلبی‌ام به تیم ملی و پرچم مقدس ایران، همچنان خود را “سرباز وطن ” می‌دانم و در سال 75 با اعتماد سرمربی وقت (آقای محمد مایلی کهن) با حضورم به تیم ملی خدمت می کردم و امروز با عذرخواهی و سپردن جای خود به جوانان، به تیم ملی خدمت بیشتری انجام داده‌ام.

امید است با حمایتها و تلاشهای جنابعالی، مسئولان ورزش کشور، درایت کادر فنی و دعای خیر مردم فهیم و عزیز، تیم ملی فوتبال به جام جهانی صعود کرده و دل میلیونها ایرانی را در جای جای کره خاکی شاد کنند.

خواهشمند است مراتب اعتذار مرا به هر نحو که صلاح می‌دانید به پیشگاه مردم شریف ورزش دوست برسانید تا در جریان قرار گرفته و موجب شرمندگی‌ام فراهم نشود.

در پایان لازم می‌دانم از هواداران عزیز، مربیان، کارشناسان، ارباب جراید و رسانه‌های گروهی که همواره با نظرات و انتقادات خود، مرا حمایت و راهنمایی کرده‌اند صمیمانه سپاسگزاری کنم.

آغاز مربیگری فرهاد مجیدی

47_11zon

فرهاد مجیدی در سال 1397 به عنوان دستیار شفر (سرمربی وقت) به استقلال پیوست. در ادامه فصل و به دلیل نتایج ضعیف شفر وی از کار برکنار شد و فرهاد مجیدی در سال بعدی یعنی 1398 به عنوان سرمربی موقت تا پایان فصل برگزیده شد.

با پایان فصل و شروع رقابت‌های لیگ برتر در فصل 99با روی کار آمدن استراماچونی به عنوان سرمربی استقلال، مجیدی بار دیگر به عنوان دستیار در استقلال انتخاب شد.

با جدایی استراماچونی از استقلال و به دلیل مشکلات مالی، مجیدی بار دیگر به عنوان سرمربی استقلال برگزیده شد. بعدها مجیدی نیز به دلیل نتایج ضعیف از سمت خود استعفا داد و مجدد بعد از محمود محمود فکری در اسفند 1399 با قراردادی 2 و نیم ساله سرمربی استقلال تهران شد.

مجیدی درباره این دوره از زندگی خود گفته است: زمانیکه سرمربی استقلال شدم، شاید خیلی از هواداران که من را دوست داشتند، از من خواستند که این پیشنهاد را قبول نکنم و از صحنه مربیگری کنار بروم.

ولی همواره این چلنج‌ها را در زندگی ام دوست دارم. یعنی همیشه دوست دارم تجربه جدید و کاری که خیلی‌ها می‌گویند از عهده اش بر نمی‌آیی را انجام دهم. سپس با استقلال در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شرکت کردیم و توانستیم الریان قطر را 5 بر صفر شکست دهیم.

حضور در استقلال برای من تجربه خوبی بود. می‌دانید که استقلال یک تیم بزرگ است و واقعا شرایط مربیگری در تیم‌های بزرگ خیلی سخت است. ولی خدا را شکر توانستم موفق شوم. الان نیز به دنبال یک تجربه جدید در عرصه مربیگری هستم و به همین دلیل به فوتبال امارات آمده‌ام.

قهرمانی با استقلال این‌بار در مقام سرمربی

48_11zon

در سال 1400 شمسی، فرهاد مجیدی تیمی بسیار منسجم و فوق‌العاده را ساخت که یکی پس از دیگری حریفان خود را از میان برمی‌داشت. این تیم در کمال تعجب توانست در نیم فصل دوم تمام بازی‌ها را بدون شکست پشت سر هم بگذارد و درنهایت با امتیاز 68 به قهرمانی در لیگ برتر ایران دست یافت.

بعد از این قهرمانی فرهاد مجیدی با انتشار متنی در فضای مجازی از این تیم جدا شد. او نوشت: مانند آن دسته افراد نیستم که همیشه با خودخواهی، استقلال را مدیون خود می‌دانند یا در نبود خود ذلت استقلال را آرزو می‌کنند.

واقعیت این است که جدا شدن از باشگاه استقلال برایم خیلی سخت است. من شب‌ها به این مسئله فکر کردم و هواداران باشگاه استقلال را در ذهنم داشتم.

چون می‌دانستم با جدایی من ممکن است دلخور شوند ولی فوتبال حرفه ای این را می‌طلبد دوره‌های دیگری را ببینید و فضاهای دیگر را تجربه کنید.

وقتی که باشگاه اتحاد کلباء با من صحبت کرد، روی این پیشنهاد فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که می‌توانم مربیگری ام را در کشور دیگری ادامه دهم.

این دریچه جدیدی به روی مربیگری من بود. اکنون خوشحالم چون کشور امارات برای من جای جدیدی نیست. من و خانواده ام سالهاست در این کشور زندگی می‌کنیم. هر دو فرزند من در امارات به دنیا آمده اند و در اینجا به مدرسه می‌روند. به همین دلیل از این پیشنهاد استقبال کردم. خیلی خوشحالم که مربیگری ام را در کشور امارات ادامه می‌دهم.

سرمربیگری الاتحادکلبا

49_11zon

فرهاد مجیدی پس از قهرمانی با استقلال در لیگ برتر خلیج فارس به فوتبال امارات بازگشت و سرمربی الاتحادکلبا در لیگ امارات شد. او هم‌اکنون در این تیم آمار بسیار خوبی را از خود نشان داده و مهدی قائدی نیز در این تیم حضور دارد.

ازدواج‌ها

50_11zon

فرهاد مجیدی در اولین رابطه‌اش با دختری به نام فرناز مومنی ازدواج کرد که ثمره این زندگی مشترک یک دختر به نام تیام و یک پسر به نام امیر بردیا است. این زندگی بعد از مدتی به طلاق ختم شد و هرگز دلیل این جدایی اعلام نشد.

فرهاد مجیدی در سال 1395 و برای بار دوم، در قطر با یک دختر ایرانی ازدواج کرد که از این ازدواج اطلاعات زیادی در دسترس نیست.

منبع: روزانه

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید