۵ مورد از بهترین و نمادین‌ ترین موتورسیکلت‌ های نظامی؛ از Zero MMX تا Zündapp KS

۵ مورد از بهترین و نمادین‌ ترین موتورسیکلت‌ های نظامی؛ از Zero MMX تا Zündapp KS

یک موتورسیکلت غیرنظامی ساده ممکن است قابلیت های فراوان و یک موتور قدرتمند داشته باشد، اما عملکرد آن معمولا جاده ای است و پتانسیل تاب آوری شلیک روتین یا نیاز به سالم ماندن در سقوط از هواپیما را ندارد.

کد خبر : ۱۷۷۱۵۱
بازدید : ۱۳۷

موتورسیکلت های نظامی زیبایی خاصی دارند و برای استفاده های سنگین و قابلیت اطمینان باید آن ها را سفارشی سازی کرد. کاربردهای نظامی ایجاب می کند که موتورسیکلت ها در همه شرایط و بدون ذره ای تردید عمل کنند.

کارآیی نامناسب با خراب شدن موتورسیکلت های نظامی می تواند به معنای تفاوت بین مرگ و زندگی باشد. یک موتورسیکلت غیرنظامی ساده ممکن است قابلیت های فراوان و یک موتور قدرتمند داشته باشد، اما عملکرد آن معمولا جاده ای است و پتانسیل تاب آوری شلیک روتین یا نیاز به سالم ماندن در سقوط از هواپیما را ندارد.

Norton-WD-Big-48888-1024x818

ارتش های جهان برای حمل و نقل سریع و چابک به موتورسیکلت ها متکی هستند، و نقل و انتقال پیام ها بین کمپ ها یا گشت زنی اغلب برای این وسایل نقلیه سریع و بسیار متحرک کنار گذاشته می شود. موتورسیکلت سواران نیز به طور مستقیم در نبردها شرکت می کنند و موتورسیکلت های سنگین وزن تر دارای یک اتاقک جانبی هستند که اغلب مسلسل های کلاسیک را در کنار سرنشین مستقر می کنند.

EV24CFSRLDBCZKRIXYTOJWHLVA-1024x675

موتورسیکلت های نظامی برخی از جذاب ترین قطعات تجهیزاتی هستند که اعضای ارتش به طور منظم از آن ها استفاده می کنند. آن ها می توانند در ظاهر خود بسیار ساده به نظر برسند، اما اشتباه نکنید؛ این ابزارهای تخصصی حمل و نقل برای چالش برانگیزترین مشاغل ساخته شده اند. این ها پنج مدل موتورسیکلت نمادینی هستند که تا به حال در میدان نبرد یا انجام کارهای میدانی ضروری پشت جبهه بوده اند.

zero-mmx-motorcycle-1024x683_4_11zon

Zero MMX

Zero MMX که شاید نقطه شروعی غیرمتعارف باشد، بدون شک مدلی ماندگار از بسیج نظامی مدرن است. مدل MMX محصول Zero Motorcycles است و تنها یک دهه پیش، در سال ۲۰۱۳ تولید شد. Zero MMX پلتفرمی است که به طور خاص متناسب با نیازهای منحصربه فرد ارتش ایالات متحده آمریکا طراحی شده است. این موتورسیکلت در اصل یک موتورسیکلت صحرایی است که با تایرهای آفرودی تجهیز شده است. اما جایی که MMX از انتظار فاصله می گیرد، در قدرت الکتریکی آن است. Zero MMX به رنگ مشکی مات و بدنه ای فلزی طراحی شده اما تقریبا هیچ صدایی تولید نمی کند که با آنچه هنگام دیدن این موتورسیکلت انتظارش را داشتید، تفاوت قابل توجهی دارد.

zero-mmx-motorcycle223

این موتورسیکلت ساخت سال ۲۰۲۳ وزنی معادل حدود ۱۲۵ کیلوگرم دارد و به راحتی به یک منطقه جنگی حمل می شود. این موتورسیکلت می تواند از طریق یک موتور الکتریکی به نهایت سرعت ۱۳۷ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند که ۴۶ اسب بخار قدرت و ۷۸ نیوتون متر گشتاور تولید می کند. بر اساس بروشور محصول این شرکت، این موتور می تواند یک دوره ۴۵ تا ۱۵۵ دقیقه ای “سواری تاکتیکی تهاجمی” را مدیریت کند و به طور متوسط تنها ۸۱ سنت برای شارژ مجدد باتری هزینه دارد. Zero MMX قابلیت روشن شدن بدون سوییچ و طراحی توان موتوری ماژولار را ارائه می دهد که به کاربران اجازه می دهد در صورت نیاز به برد بیشتر، بسته های باتری اضافی را برای تعویض سریع حمل کنند.

Norton-WD-Big-434534-1024x685

Norton WD Big 4

نورتون محرک اصلی تولید موتورسیکلت نظامی برای ارتش بریتانیا و متحدانش در هر دو جنگ جهانی بود. موتورسیکلت Norton WD Big 4 بین سال های ۱۹۰۷ تا ۱۹۵۴ ساخته شد و بر اساس قدرت چهار اسب بخاری که در ابتدا تولید می کرد، نام گذاری شد. این موتورسیکلت ها یک طراحی بصری نمادین را به نمایش می گذاشتند که با زیبایی نظامی آن ها گره خورده است. بیگ ۴ معمولاً با رنگ سبز مات کلاسیک رنگ آمیزی می شد و از یک قاب محکم فاقد هرگونه تعلیق پشتی بهره می برد. نتیجه یک سواری نسبتاً پر دست انداز بود، اما موتورسیکلتی که می توانست در هر زمینی در میدان نبرد به فعالیت بپردازد.

Norton-WD-Big-4s-1024x948

نیروهای بریتانیایی از WD Big ۴ به عنوان یک گزینه برایتامین مجدد استفاده کردند که می توانست به طور قابل اطمینانی مهمات و سربازان را بدون حادثه به جبهه برساند. این موتورسیکلت می توانست از دو یا سه سرباز (بسته به اینکه آیا سایدکار به آن متصل شده است یا خیر) و یک تجهیزات کامل پشتیبانی کند. همچنین می شد این سایدکار را به یک مسلسل مجهز کرد یا آن را برای پشتیبانی از درشکه ای برای تجهیزات اضافی به جای یک نفر سوم برداشت. یک موتور ۶۳۳ سی سی به این موتورسیکلت نیرو می داد و نورتون تنها در طول جنگ جهانی دوم حدود ۴۷۰۰ دستگاه WD Big با سایدکار ساخت. مطمئناً این موتورسیکلت کلاسیک میراثی از فناوری موتورسیکلت های نظامی است.

Harley-Davidson-WLA-militarysdfsdf-1024x683

Harley-Davidson WLA

مدل WLA هارلی – دیویدسن نمادی از مهندسی نظامی آمریکا و جواهر تاج موتورسیکلت های نظامی کلاسیک است. این موتورسیکلت به طور ویژه برای مناطق جنگی اروپا و برای انجام عملیات سنگین جنگی طراحی شده بود.

هارلی – دیویدسون در طول جنگ جهانی دوم بیش از ۹۰ هزار موتورسیکلت از این نوع برای ارتش آمریکا ساخت و این موتورسیکلت ها تقریباً در هر شرایطی که تصورش را بکنید مورد استفاده قرار می گرفتند. WLA ها با موتور ۷۴۰ سی سی و ۴۵ درجه V – Twin ساخته شدند. این پیشرانه می تواند ۲۵ اسب بخار قدرت تولید کند و همراه با گیربکس سه سرعته WLA، این موتورسیکلت می تواند از تمام عوارض زمین عبور کند. WLA اغلب مجهز به خورجین های بزرگ، یک جعبه مهمات و حتی یک غلاف تفنگ در جلوی دستگیره ها بود تا در صورت نیاز بتوان در حال حرکت با آن شلیک کرد.

Harley-Davidson-WLA-military465645-1024x890

هارلی – دیویدسون WLA یک نماد نظامی آمریکا است. با این حال، نسخه های این پلتفرم در طول جنگ از طریق برنامه لیزینگ و اجاره آمریکا توسط نیروهای کانادایی، بریتانیایی و حتی شوروی نیز به خدمت گرفته شدند.

Indian-Model-84122-1024x768_2_11zon

Indian Model 841

یک موتورسیکلت دیگر ساخت آمریکا به نام Indian Model 841 نمونه بارزی از تجهیزات ضروری نظامی در تاریخ عملکرد ایالات متحده در میدان نبرد است. ۸۴۱ به طور خاص برای تغییر مسیر جنگ در شمال آفریقا ساخته شد. ائتلاف محور منابع و انرژی قابل توجهی را در این منطقه درگیری هزینه کرد. نیروهای نازی از BMW R71، یکی دیگر از موتورسیکلت های پرقدرت دوران جنگ جهانی دوم استفاده می کردند و متفقین برای مقابله با آن به چیزی در همان حد قدرتمند نیاز داشتند.

Indian-Model-841wrwere-1024x768_3_11zon

کمپانی Indian پس از مشارکت قابل توجه در تلاش های جنگی چند دهه قبل، ۱,۰۰۰ نمونه از موتورسیکلت ۸۴۱ را برای استفاده در مناطق بیابانی ساخت.این موتورسیکلت بر روی یک موتور ای ۷۳۷ سی سی ۹۰ درجه ای و یک گیربکس چهار سرعته کار می کرد. در نهایت، ارتش مسیر متفاوتی را نسبت به مدل های آزمایشی ایندین یا هارلی – دیویدسون انتخاب کرد و ایندین ها برای موتورسیکلت هایی که تولید کرده بود به بازار مصرف غیرنظامی مراجعه کرد. این موضوع برای کسانی که شیفته تاریخ نظامی هستند و عاشق موتورسیکلت هستند، جذابیت منحصر به فردی به ۸۴۱ می بخشد. ۸۴۱ یک موتورسیکلت هدفمند است که به طور خاص برای مقابله با تسلط نازی ها در صحرا مهندسی شده بود اما در عوض برای بازار آزاد در دسترس قرار گرفت.

Zundapp-KS-7503534-1024x655

Zündapp KS 750

آخرین موتورسیکلت این لیست متعلق به نیروهای متفقین نیست. در عوض، آخرین انتخاب ما یک محصول آلمانی است که حتی نمادین تر از موتورسیکلت بسیار پیشرفته BMW R71 شده است. حضور Zundapp KS ۷۵۰ در این فهرست به دلیل نقش برجسته آن در فرهنگ عامه از زمان پایان این درگیری های نسلی با آلمان است. Zundapp KS ۷۵۰ به شکلی ماندگار همان موتورسیکلتی است که ایندیانا جونز و پدرش در صحنه کلاسیک تعقیب و گریز با موتورسیکلت در فیلم “ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی” با آن از قلعه برونوالد فرار می کنند. این موتورسیکلت هر باری که لازم شده بخشی با هویت نازی به سناریو اضافه شود، بار دیگر به فیلم های ایندیانا جونز بازگشت.

Zundapp-KS-750

Zundapp-KS-750ث33_1

موتورسیکلت Zündapp KS 750 از یک موتور ۴ زمانه ۷۴۵ سی سی OHV نیرو می گرفت که ۲۶ اسب بخار قدرت تولید می کرد و با یک جعبه دنده ۴ سرعته همراه بود. ارتش آلمان تقریباً در تمام جبهه ها از شمال آفریقا گرفته تا فرانسه و روسیه از این موتورسیکلت استفاده می کرد. موتورسواران آلمانی می توانستند یک مسلسل را روی سایدکار آن نصب کنند و راننده می توانست چندین تریلر کوچک را به منظور تامین تجهیزات پشت موتورسیکلت بکشد. این موتورسیکلت به عنوان یک وسیله نقلیه همه منظوره برای ارتش آلمان یک تکیه گاه بود و همچنان از جایگاه برجسته ای در درک فرهنگی جنگ جهانی دوم برخوردار است.

منبع: روزیاتو

۱
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید