همه چیز درباره فوتون تونلند G7؛ پیکاپ از مد افتاده ایران خودرو!
وقتی نسخه 2019 را با پیکاپ فوتون تونلند G7 مدل 2023 هم مقایسه میکنید با سپر، جلو پنجره، چراغهای مدرن در نسخه فیس لیفت روبرو میشوید. در چنین شرایطی، اولین چیزی که به ذهن تان میآید این است که ایران خودرو میخواهد یک پیکاپ از مد افتاده را مونتاژ و به بازار بفرستد.
فرادید | ابتدای ماه قبل بود که ایران خودرو دیزل، فوتون تونلند G7 اتوماتیک را به عنوان پیکاپ جدیدش به بازار معرفی کرد. خودرویی چینی که رقبای قدرتمندی دارد و هنوز قیمت نهایی اش مشخص نشده است. اما قرار است طی روزهای آینده وارد جادههای کشور شود.
به گزاش فرادید، بررسیهای ما نشان میدهد که ایران خودرو دیزل قصد دارد نسخه ۲۰۱۹ فوتون تونلند G۷ اتوماتیک به بازار بفرستد. این در حالی است که شرکت فوتون، نسخه فیس لیفت این پیکاپ را آماده عرضه جهانی در سال ۲۰۲۳ کرده است.
با نگاهی به نسخه ۲۰۱۹ و ۲۰۲۳ فوتون تونلند G7 میتوان فهمید که نسخه جدیدتر تفاوت چشمگیری با نسخه پیشین خود دارد و تمام تلاش اش را کرده تا فرم طراحی اش را به رقیب قدیمی پیکاپها یعنی تویوتا هایلوکس نردیکتر کند.
در نمای جلو نیز این تفاوت میان دو نسخه قبلی و بروزتر به چشم میآید. وقتی نسخه ۲۰۱۹ را با ۲۰۲۳ مقایسه میکنید با سپر، جلو پنجره، چراغهای مدرن در نسخه فیس لیفت روبرو میشوید و اولین چیزی که به ذهن تان میآید این است که ایران خودرو میخواهد یک پیکاپ از مد افتاده را مونتاژ و به بازار بفرستد.
در نمای عقب هم فوتون، سپر و قاب گلگیرهای تونلند G7 اتوماتیک ۲۰۲۳ را تغییر داده و عبارت برجسته FOTON را حذف کرده است. این تغییر باعث شده تا نسخه جدید شکیلتر به نظر برسد.
مشخصات فنی فوتون تونلند G7
پیکاپ فوتون تونلند G7 ایران خودرو به یک پیشرانه ۲ لیتری توربو شارژ با کد ۴G۲۰T۱۵ تجهیز شده است. موتوری که ساخت کمپانی میتسوبیشی است و قادر است قدرتی معادل ۲۳۸ اسب بخار با گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر را تولید کند. این قدرت نیز از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل میشود.
در مورد سیستم تعلیق نیز همانطور که فوتون اشاره کرده است، این سیستم در ونلند G۷ در بخش محور جلو از نوع جناغی مستقل دوبل و در محور عقب از نوع تخت و فنر هیدرولیکی است.
از نظر امکانات ایمنی و رفاهی نیز، این پیکاپ از ترمزهای ABS و EBD، ترمز کمکی BA و سامانههای کنترل کشش و پایداری، دیسکهای فلزی برای ترمز در تمامی چرخها، رینگهای ۱۸ اینچی، هشدار نبستن کمربند ایمنی راننده، امانه کنترل فشار باد تایرها، ایربگ راننده و سرنشین کناری، دستیار راننده، دستیار راننده، کروز کنترل، سامانههای هشدار نقاط کور، کنترل حرکت خودرو در بین خطوط و هشدار برخورد از جلو، سانروف، دوربین ۳۶۰ درجه، نمایشگر ۳.۵ اینچی برای کلاسترهای آنالوگ و ۷ اینچی برای کلاسترهای دیجیتال، مانیتور لمسی ۱۰.۲۵ اینچی، آیینههای جانبی برقی و همراه با گرمکن، استارت دکمه ای، پدل شیفتر و... برخوردار است.
قیمت فوتون تونلند G7 و رقبا!
همانطور که ابتدا هم اشاره کردیم، ایران خودرو دیزل هنوز قیمت نهایی این پیکاپ را اعلام نکرده است. اما هم اکنون فوتون، تونلند G7 را به قیمت ۱۳۴ هزار و ۸۰۰ یوان تا ۱۵۱ هزار و ۸۰۰ یوان به فروش میرساند. این رقم با حساب یوان ۵ هزار و ۹۷۰ تومانی بین ۸۰۴ میلیون تومان تا ۹۰۶ میلیون تومان برای خریداران آب میخورد.
اما اگر اگر قصد خرید این پیکاپ از ایران خودرو دیزل را دارید بهتر است دل به قیمت ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیو تومانی نبندید. چون احتمالا آبی پوشان جاده مخصوص ۸۰ تا ۱۰۰ درصد افزون بر قیمت جهانی را به عنوان سود خود در نظر میگیرند.
در بازار نیز فوتون تونلند G7 قرار است با دیگر برادران چینی خود یعنی بهمن G9 و پادرا دیزل رقابت کند. دو پیکاپی که با فوتون تونلند G7 هم رده هستند و به نظر میرسد که تنها قیمت برنده این رقابت را تعیین میکند.
تصاویر پیکاپ فوتون تونلند G7