تصاویر/ 5 خودروی خاطرهانگیز فراری که باید بازگردند
یک زمانی فراری با نامهای جدید بدون استفاده از اعداد و ارقام و یا حداقل با الهام گیری از منابع تازه طرفداران را خوشحال میکرد.
کد خبر :
۳۸۴۷۵
بازدید :
۱۹۹۶
یک زمانی فراری با نامهای جدید بدون استفاده از اعداد و ارقام و یا حداقل با الهام گیری از منابع تازه طرفداران را خوشحال میکرد.
نام مکانهایی چون مارانللو، مودنا و ایتالیا و حتی مؤسساتی چون فیورانو و اسکالیتی برای این برند و طرفداران مهم و خاطره ساز بودهاند.
به گزارش پدال، اما این روزها نامهای قدیمی و زیبا کنار رفته و نامهایی چون لوسو، کالیفرنیا، سوپرفست، سوپرآمریکا، TdF و حتی GTO در بازار حضور دارند که البته نامهای زیبایی به شمار میروند.
سؤالی که در ذهن ما وجود دارد این است که آیا فراری در آینده کتاب تاریخ خود را ورق خواهد زد؟ اینجا 5 نمونه از بهترین حدسهای خود را آوردهایم. از تولید حداقل یکی از این نامهای خاطرهانگیز در آینده سورپرایز نشوید.
دینو
بیشک بیشترین شایعهای که دربارهی فراری وجود دارد بازگشت دینو است. این نام به فرزند انزو فراری که در 24 سالگی فوت کرد تعلق داشته و قبلاً نمونههای 6 و 8 سیلندر آن تولید شدهاند که خاطرهانگیزترین آن مدل 246 GT بوده است. این خودرو در سال 1986 به پایان راه خود رسید اما از آن زمان تاکنون شایعات فراوانی دربارهی تولید مدلی سطح پایه با این نام وجود داشته است.
نام مکانهایی چون مارانللو، مودنا و ایتالیا و حتی مؤسساتی چون فیورانو و اسکالیتی برای این برند و طرفداران مهم و خاطره ساز بودهاند.
به گزارش پدال، اما این روزها نامهای قدیمی و زیبا کنار رفته و نامهایی چون لوسو، کالیفرنیا، سوپرفست، سوپرآمریکا، TdF و حتی GTO در بازار حضور دارند که البته نامهای زیبایی به شمار میروند.
سؤالی که در ذهن ما وجود دارد این است که آیا فراری در آینده کتاب تاریخ خود را ورق خواهد زد؟ اینجا 5 نمونه از بهترین حدسهای خود را آوردهایم. از تولید حداقل یکی از این نامهای خاطرهانگیز در آینده سورپرایز نشوید.
دینو
بیشک بیشترین شایعهای که دربارهی فراری وجود دارد بازگشت دینو است. این نام به فرزند انزو فراری که در 24 سالگی فوت کرد تعلق داشته و قبلاً نمونههای 6 و 8 سیلندر آن تولید شدهاند که خاطرهانگیزترین آن مدل 246 GT بوده است. این خودرو در سال 1986 به پایان راه خود رسید اما از آن زمان تاکنون شایعات فراوانی دربارهی تولید مدلی سطح پایه با این نام وجود داشته است.
مونزا
یک فراری 4 سیلندر؟ بله این واقعیت دارد. بیشک قابلتوجهترین خودرو مدل 750 مونزا بوده که شبیه نسخه سبکتر 250 تستاروزا بوده و نام خود را در زمان پیروزی مایک هاوتورن و اومبرتو ماگلیولی در این پیست افسانه در سال 1955 به دست آورد. همچنین آلبرتو آسکاری در همان سال با خودروی فراری تصادف و فوت کرد.
یکی از اولین پیستهای مسابقهی دنیا همین مونزا بوده و شاید بار دیگر از طرف فراری احیا شود. مخصوصاً اگر مد این روزهای صنعت خودرو که کوچک کردن پیشرانهها است ادامه یابد شاید احتمال این کار بیشتر باشد.
اروپا
روشی دیگر در نامگذاری فراری که روی مکان جغرافیایی زوم کرده است. فراری در سال 1996 مدل مارانللو را عرضه کرد و در سالهای بعدی مدلهای مودنا و ایتالیا را تولید نمود. خب مکان بعدی چه خواهد بود؟ شاید اروپا!
این نام بر روی نسخهای از مدل سری 250 بکار رفت و بدنهای با فاصلهی بیشتر بین محورها داشت. نام اروپا برای خودرویی پس از GTC4 لوسو مناسب خواهد بود.
برای افرادی که در دههی 80 میلادی بزرگ شدهاند نام تستاروزا هنوز هم مترادف با سوپرکار فراری است. چراغهای مخفی، دم پهن، انحناهای قوی و ورودیهای هوای جانبی گیرا.
این خودرو با پیشرانه 12 سیلندر خود از سال 1984 تا 1996 تولید شد. البته که این اولین باری نبوده که فرار از نام تستاروزا استفاده کرده است.
دیتونا
شاید این یکی سورپرایز باشد اما فرار هرگز یک دیتونا نساخته است. این برند مدل 365 GTB/4 را ساخته که عموم مردم بهصورت غیررسمی آن را با نام دیتونا میشناختهاند. رسانهها به پاس دستیابی این خودرو به رتبههای اول تا سوم در مسابقات دیتونا آن را با همین نام صدا میزدند.
نام دیتونا شهرتی افسانهای پیدا کرده و شاید فراری بخواهد این بار بهصورت رسمی آن را در محصولی بکار ببرد.
۰