فروش چشمگیر سدانهای هیدروژنی تویوتا
تویوتا اعلام کرده است که در این رقابت، موفق شده بیش از 80 درصد از سهم بازار خودروهای هیدروژنی را در آمریکا به خود اختصاص دهد. تویوتا در سال 2015 اعلام کرده بود که فروش میرای در سال 2017، تعداد 3000 دستگاه را رد خواهد کرد.
با وجود محدود بودن تعداد ایستگاههای سوخت هیدروژن در کالیفرنیا، تویوتا موفق شد که بیش از سه هزار دستگاه از این سدان هیدروژنی خود را در این منطقه به فروش برساند که یک رکورد به نوبه خود به حساب میآید. تویوتا خودروی هیدروژنی میرای را در سال 2015 معرفی کرد. پس از آن هیوندای توسان هیدروژنی رونمایی شد و کمی پس از آن، هوندا از مدل هیدروژنی Clarity رونمایی کرد. تویوتا اعلام کرده است که در این رقابت، موفق شده بیش از 80 درصد از سهم بازار خودروهای هیدروژنی را در آمریکا به خود اختصاص دهد. تویوتا در سال 2015 اعلام کرده بود که فروش میرای در سال 2017، تعداد 3000 دستگاه را رد خواهد کرد.
برخلاف سایر خودروهای هیدروژنی که تنها به صورت اشتراکی به فروش میرسند، تویوتا این فرصت را به مشتریان میدهد تا بتوانند مالک این خودرو باشند اما بیشتر مشتریان تویوتا اقدام به خرید اشتراکی این خودرو در سال 2017 کردهاند. تویوتا میرای با یک بار سوختگیری هیدروژن، قادر است بیشینه مسافت 502 کیلومتر را بپیماید که رقیب هموطنش یعنی هوندا کلاریتی، قادر است با یکبار سوختگیری هیدروژن، 589 کیلومتر را بپیماید.
تویوتا با همکاری شرکت شل و FirstElement قصد دارد تا ایستگاههای سوختگیری هیدروژن بیشتری را در کالیفرنیا، احداث کند. تا به حال 31 ایستگاه هیدروژنی در کالیفرنیا احداث شده است و پیشبینی میشود که تا آخر سال 2018، 12 ایستگاه دیگر نیز افتتاح شود. همچنین تویوتا قصد دارد تا با آغاز همکاری با شرکت Air Liquide، 12 ایستگاه سوخت هیدروژن دیگر را نیز در مسیر نیویورک تا بوستون، احداث کند که اولین ایستگاه آن، در اواخر سال جاری میلادی، افتتاح خواهد شد.