آسوشیتدپرس: نیروهای ایران با داعش درگیر شدند

کد خبر : ۱۰۴۴
بازدید : ۲۱۸۵

فرادید | مقام‌های نظامی آمريکا ادعا کرده اند که ايران با اعزام سرباز، توپخانه و ديگر انواع جنگ‌افزار سنگين، وارد جنگ با داعش برای باز‌پس‌گيری پالايشگاه بيجی عراق از آنها شده است.

دو مقام ارشد نظامی آمريکا، جمعه اول خرداد، به خبرگزاری آسوشيتدپرس گفته‌اند که نيروهای ايرانی در روزهای اخير به طور قابل ملاحظه‌ای همراه با نیروهای شيعه عراقی با نيروهای داعش در پالايشگاه بيجی درگير شده‌اند.

بيجی در شمال عراق، بزرگترين پالايشگاه نفتی اين کشور است.

يکی از مقام‌های نظامی آمريکا گفته که نيروهای ايرانی در بيجی از توپخانه، راکت‌های ۱۲۲ ميليمتری و هواپيماهای بدون سرنشين شناسايی و نظارتی برای کمک به عراقی‌ها استفاده کرده‌اند.

اين سخنان در حالی بيان شده که در آخرين اطلاعيه نيروهای مسلح آمريکا که در همين روز جمعه صادر شده، اشاره‌ای به نقش نيروهای ايرانی در درگيری‌های اخير بيجی نشده است.

در اين اطلاعيه که توسط سرفرماندهی نيروهای مسلح ايالات متحده در کويت صادر شده، آمده است که نيروهای عراقی با کمک آمريکايی‌ها موفق شده‌اند مسيری زمينی به درون پالايشگاه بيجی باز کنند.

آسوشيتدپرس از نقش ايران در عراق به عنوان عاملی پيچيده‌ در معادلات دولت اوباما نام برده که به دنبال موثرترين راه‌حل برای مقابله با گروه داعش است.

این در حالی است که تاکنون هیچ یک مقامات کشورمان به این گزارش واکنش نشان نداده اند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید