مدیریت خنده در محاق!

مدیریت خنده در محاق!

به نظر می‌رسد رئیس فدراسیون فوتبال روزهای بسیار سختی را پشت سر می‌گذارد. او به‌عنوان باثبات‌ترین مدیر فوتبال كشور در دوران بعد از انقلاب، از این بزنگاه‌های دشوار كم نداشته، اما این روزها عرصه بر وی به شكل عجیبی تنگ شده است. كفاشیان كه دومین دوره ریاستش بر فدراسیون فوتبال هم به پاپان رسیده، حالا با فشار سنگین وزارت ورزش برای عزل از این مقام و سپردن جای خودش به سرپرست منصوب وزارتخانه روبه‌رو شده است.

کد خبر : ۱۱۱۰۶
بازدید : ۱۰۰۹
مدیریت خنده در محاق!
به نظر می‌رسد رئیس فدراسیون فوتبال روزهای بسیار سختی را پشت سر می‌گذارد. او به‌عنوان باثبات‌ترین مدیر فوتبال كشور در دوران بعد از انقلاب، از این بزنگاه‌های دشوار كم نداشته، اما این روزها عرصه بر وی به شكل عجیبی تنگ شده است. كفاشیان كه دومین دوره ریاستش بر فدراسیون فوتبال هم به پاپان رسیده، حالا با فشار سنگین وزارت ورزش برای عزل از این مقام و سپردن جای خودش به سرپرست منصوب وزارتخانه روبه‌رو شده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، او سعی می‌كند با پناه گرفتن پشت اساسنامه متفاوت فدراسیون فوتبال كه دخالت دولت در امور این رشته ورزشی را ممنوع كرده از این جابه‌جایی شانه خالی كند، اما گودرزی و همكارانش هم به این راحتی كوتاه نمی‌آیند و همچنان پروژه جایگزینی فرد دلخواه‌شان با او را پی می‌گیرند.

نیازی به گفتن نیست كه وزارت ورزش در دو سال گذشته اصطكاك‌های زیادی با فدراسیون فوتبال داشته است. همین ماه قبل بود كه آقای وزیر با ابروهای درهم‌كشیده مجمع فدراسیون را ترك كرد. حتی در مقطعی شایعه قهر كفاشیان و گودرزی هم به گوش می‌رسید.

با این اوصاف وقتی امروز دوران قانونی كار كفاشیان در فدراسیون به پایان رسیده، طبیعی است كه وزارت ورزش تمایل چندانی به ادامه همكاری با او نداشته باشد و دلش بخواهد از حداكثر ظرفیت ممكن برای استقرار یك سرپرست موقت در این مجموعه استفاده كند. این اما تنها مشكل رئیس خنده‌روی فوتبال ایران نیست و او این روزها با گرفتاری‌های دیگری نیز دست‌وپنجه نرم می‌كند.

متهم ردیف اول فساد؟
قرائت گزارش فساد در فوتبال از سوی كمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی بازتاب‌های خاص خودش را داشت. شاید این گزارش توقعات خیلی از مخاطبان فوتبال را برآورده نكرد، اما به هر حال در آن نكاتی گنجانده شده بود كه نمی‌شد بی‌تفاوت از كنارش عبور كرد؛ به‌ویژه كه گفته می‌شود تعدادی از متهمان مربوط به این پرونده نیز به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند.

در چند روز گذشته این‌طور به نظر می‌رسید كه آب‌ها تا حدودی از آسیاب افتاده و فضا عادی شده است، اما اظهارات رئیس كمیسیون اصل 90 بار دیگر التهاب‌ها را به اوج رساند.

شنبه‌شب پورمختار در گفت‌وگو با بخش خبری 20:30 شبكه دوم تلویزیون با صراحتی كم‌سابقه مدعی شد: «مسائل فساد در فوتبال ریشه‌دارتر از این حرف‌ها است. خود کفاشیان متهم ردیف اول فساد در فوتبال است و باید پاسخگو باشد. حتما به مراجع قضایی احضار می‌شود و آنجا پاسخگو خواهد بود.»

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد كه چندی پیش خبرهایی دال بر ضبط وسایل اتاق كار كفاشیان از سوی یك نهاد امنیتی نیز در محافل رسانه‌ای منتشر شده بود. از قرار معلوم كفاشیان با فضای سختی روبه‌رو شده است. رئیس فدراسیون دیروز در مصاحبه كوتاهش با رادیو گفت در این مورد اظهارنظر نمی‌كند و اگر او به‌عنوان متهم ردیف اول فساد در فوتبال شناخته شده، طبعا باید آماده پاسخگویی در مقابل این اتهام باشد.

ماجرای عربستان
شاید كمتر كسی فكرش را می‌كرد كه داستان حمله به سفارت عربستان در تهران، بیشترین یا حداقل عینی‌ترین تاثیرش را روی حوزه فوتبال بگذارد. با این حال سعودی‌ها بلافاصله بعد از آن داستان تمام هم و غم‌شان را گذاشتند تا با كشاندن بازی‌های خودشان با نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا به كشور ثالث، علیه كشورمان جوسازی كنند.

كفاشیان در آخرین روزهای دوره دوم ریاستش با مشكلی روبه‌رو شد كه ابدا انتظارش را نداشت. از همه بدتر اینكه بسیاری از هواداران فوتبال در ایران واكنش‌های او و گروه مدیریتی‌اش به این موضوع را قابل قبول نمی‌دانند. اخیرا در شرایطی كه مدیران باشگاه‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان AFC را تهدید به كناره‌گیری از این مسابقات كرده‌اند، كفاشیان باز ساز مخالف می‌زند و روی اجرای حكم كنفدراسیون فوتبال آسیا، حتی در صورت الزام ایرانی‌ها به میزبانی در زمین بی‌طرف پافشاری می‌كند.

در یك هفته گذشته بخش ورزشی «ایسنا» اقدام به نظرسنجی در مورد كیفیت واكنش فدراسیون فوتبال به غائله عربستان كرده است. جالب اینكه از مجموع 1200 نفری كه در این نظرسنجی شركت كرده‌اند، بیش از 75 درصدشان عقیده دارند عكس‌العمل فدراسیون باعث رعایت منافع ملی نشده است!

اگر وزیر اجازه بدهد
دیروز اما علی كفاشیان در اظهاراتی كوتاه، سعی كرد آینده خود را به خواست وزارت ورزش گره بزند. او كه با «ایسنا» گفت‌وگو می‌كرد، در پاسخ به این سوال که آیا هنوز روی نظرش در مورد اجازه گرفتن از وزیر ورزش و جوانان برای حضور در انتخابات مصر است یا خیر، گفت: «من هنوز روی نظر خودم هستم و اگر وزیر ورزش و جوانان اجازه حضورم را در انتخابات بدهند، من نیز در این عرصه حضور پیدا می‌کنم.» كفاشیان همچنین در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت تعیین مدیران باشگاه‌های پر‌سپولیس و استقلال هم با خنده و شوخی جواب داد: «این را باید از وزارت ورزش و جوانان بپرسید. ابتدا اجازه دهید تکلیف خودم روشن شود و بعد به این مورد برسیم.»
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید