بیهوده‌ترین انتخابات دنیا

بیهوده‌ترین انتخابات دنیا

کره شمالی انتخابات خود را دموکراتیک می‌داند و تنها یک گزینه را می‌توان بر روی کاغذ رای‌گیری نوشت. جالب اینجا است که اگر به آن یک نفر هم رای ندهید قطعا به مشکل خواهید خورد.

کد خبر : ۱۴۶۳
بازدید : ۳۱۰۸
فرادید | کره شمالی انتخابات خود را دموکراتیک می‌داند و تنها یک گزینه را می‌توان بر روی کاغذ رای‌گیری نوشت. جالب اینجا است که اگر به آن یک نفر هم رای ندهید قطعا به مشکل خواهید خورد.

به گزارش فرادید به نقل از ایندیپندنت، از انتخابات کره شمالی به عنوان «بیهوده‌ترین انتخابات دنیا» نام برده می‌شود. از زمانی که کیم جونگ اون در سال 2011 به قدرت رسید، این اولین باری که مردم کره شمالی برای انتخابات محلی به پای صندوق‌های رای می‌روند. اما آیا انتخابات در یک نظام دیکتاتوری کمونیست معنایی دارد؟ چرا که به آسانی می‌توان از میزان دموکراتیک بودن انتخابات این کشور پرده برداشت!

ساز و کار انتخابات محلی پیش رو به این صورت است که تنها می‌توان نام یک نامزد را برای هر بخش بر روی کاغذ نوشت. حزب کیم یا همان «جبهه دمکراتیک برای اتحاد مجدد سرزمین پدری» با دقت بررسی می‌کند که چه شخصی انتخاب شود. میزان مشارکت مردم در این انتخابات به احتمال فراوان بسیار بالا خواهد بود که البته دلیلی خاص هم دارد. بنا به گزارش ان کی نیوز، هر شخصی که در این انتخابات شرکت نکند، خودش و خانواده‌اش را با مشکلی جدی روبه‌رو خواهد کرد.

«اگر رای ندهید به مشکل بر خواهید خورد»
کیم همه چیز را بررسی می‌کند

آخرین انتخابات محلی کره شمالی در سال 2011 انجام شد و رکوردی بی‌نظیر از خود به جای گذاشت: مشارکت 99.7 درصدی مردم آماری خیره‌کننده برای این کشور بود. در این انتخابات حدود 24.9 میلیون شهروند کره شمالی مجاز به شرکت در انتخابات بودند. خبرگزاری‌های دولتی پس از آن انتخابات اعلام کردند کسانی که در این انتخابات شرکت نکردند یا در دریاهای آزاد مشغول به کار بودند و یا آن افراد در زمان رای‌گیری در خارج از کره شمالی حضور داشته‌اند.

سازمان غیر دولتی شفافیت بین‌الملل * (Transparency International) در سال 2013 کره شمالی را فاسدترین کشور جهان دانست.

در انتخابات مجمع عالی خلق کره شمالی که سال گذشته انجام شد، میزان مشارکت مردم 100 درصد و میزان آرا موافق سیاست‌های کره شمالی نیز 100 درصد بود. دنیل پینکستون، تحلیلگر گروه بین‌المللی بحران در سئول می‌گوید کره شمالی با برگزاری انتخابات هرگونه فراری یا شورشی احتمالی را می‌تواند شناسایی کند. او در مصاحبه با تلگراف گفت: «انتخابات روشی برای کنترل جامعه است و به مقامات اجازه می‌دهد تا از موقعیت جغرافیاییِ شهروندان باخبر شوند. مسئولان کره شمالی از این طریق متوجه می‌شوند که چه کسی در جای خود حضور ندارد.»

خبرگزاری UPI نیز نوشت: «از مردم کره شمالی خواسته شد تا هر چیز باارزش و زیبایی که دارند را برای تزیین مکان‌های رای‌گیری اهدا کنند.» گفته می‌شود که از دانش‌آموزان 9 ساله و سطوح دیگر کره شمالی خواسته شده تا به صورت داوطلبانه از صبح تا عصر در فعالیت‌های انتخاباتی مشارکت داشته باشند. این در حالی است که نتایج انتخابات از قبل مشخص است.

روزنامه چوسون سینبو در گزارشی به این مسئله پرداخته که تمامی شهروندان کره شمالی برای انتخابات پیش رو «تحریک شده» تا با تمام توان در فعالیت‌هایی شرکت کنند که روحیه انتخاباتی‌شان را افزایش دهد.



پس از انتخابات سال گذشته مجمع عالی خلق در گزارش‌ها آمد که هیچ گونه حریمی برای را‌ی‌دهندگان منظور نشده بود. مخالفان باید آرا خود را در انظار عمومی به صندوق‌های جداگانه‌ای می‌انداختند. عدم شرکت در انتخابات و یا انداختن رای «خیر» نیز به منزله خیانت تلقی می‌شود، چرا که بر روی صندوقی که مخصوص رای خیر است، با خودکار قرمز علامت‌گذاری می‌شود.

جمهوری دموکراتیک خلق کره شمالی توسط پدربزرگ جیم کینگ اون یعنی «کیم ایل سونگ» در سال 1948 میلادی قدرت را به دست گرفت و از آن زمان همواره قدرت در همین خانواده دست به دست چرخیده است. کیم ایل سونگ تا سال 1994 رهبر کره شمالی بود و پس از او نیز پسرش کیم جونگ ایل قدرت را به دست گرفت. پس از مرگ او در سال 2011، قدرت به پسرش کیم جونگ اون رسید.

گفتنی است این رای‌گیری که هر چهار سال یک بار و برای انتخاب فرماندار، شهردار و نماینده‌های محلی انجام می‌گیرد که نتایج دوره کنونی آن نیز تا اوایل هفته آینده مشخص خواهد شد.

* سازمان شفافیت بین المللی در سال ۱۹۹۳ تاسیس شد و دفتر اصلی آن در برلین قرار دارد. هدف این سازمان تلاش برای مبارزه با فساد و افزایش آگاهی در مورد آن است. این سازمان به طور سالیانه اقدام به انتشار «شاخص ادراک فساد» می‌کند. سنجش فساد به استفاده از شاخص‌هایی نظیر اختلاس، رشوه‌گیری، خرید و فروش پست‌های دولتی، رشوه پذیری دستگاه قضایی، فساد مالی در میان سیاستمداران و مقام‌های دولتی و عدم مقابله کافی یا ناکارایی در پیکار علیه مواد مخدر است
۰
نظرات بینندگان
  • 175 ارسالی در

    مرگ بر دیکتاتور
    مرگ بر نظام تک حزبی
    مرگ بر کره شمالی ، چین ، روسیه

  • ناشناس ارسالی در

    0o

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید