این 5 عادت‌ شغلی را ترک کنید

همه ما انسان‌هایی با عادات مختلف هستیم و این عادات هستند که نشان می‌دهند شما چقدر برای اطرافیانتان موثر یا خنثی هستید. اما مشکل زمانی بروز می‌کند که متوجه نباشیم رفتارهای بد ما درحال لطمه زدن به اطرافیانمان است.

کد خبر : ۱۶۵۹
بازدید : ۲۲۹۰
فرادید | همه ما انسان‌هایی با عادات مختلف هستیم و این عادات هستند که نشان می‌دهند شما چقدر برای اطرافیانتان موثر یا خنثی هستید. اما مشکل زمانی بروز می‌کند که متوجه نباشیم رفتارهای بد ما درحال لطمه زدن به اطرافیانمان است.

از آنجاکه همیشه نمی‌توان بر اتفاقات محیط اطراف و محل کار احاطه داشت، بنابراین باید از انجام برخی رفتارها که ممکن است در محیط کار میان شما و همکارانتان تنش ایجاد کند پرهیز کنید. مثلا اگر از این پس مشغول کاری هستید و صدای روی میز زدن خودکار همکارتان شما را آزرده خاطر می‌کند، با خود فکر کنید شاید شما هم عاداتی دارید که باعث آزار اطرافیانتان می‌شود.

بهتر است تا این عادت‌ها و رفتارها باعث بروز اصطکاک میان شما و همکارانتان نشده، نسبت به شناسایی و رفع آنها اقدام کنید. در این گزارش به نقل از بخش مالی یو‌اس‌نیوز، به ترک برخی از عادت‌هایی که مانع شادابی و موفقیت کاری شما می‌شود، اشاره می‌کنیم.

سکوت در برابر مشکلات
به گزارش اقتصادنیوز، نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، 56 درصد از کارمندان بیش از یک‌سال از پرداختن به مشکلات و سختی‌ها در محل کار امتناع می‌کنند. شاید این سکوت موقتا از بروز هرگونه درگیری جلوگیری کند، اما در دراز مدت عامل این مشکلات را عمیق‌تر می‌کند. بهتر است به‌جای اینکه رفتارهای آزاردهنده طرف مقابل را تحمل کنید، این را بدانید که افراد قابل تغییرند. این مطالعه نشان داد بیش از نیمی از افراد هرگز با فردی که با او مشکل دارند صحبت نمی‌کنند و این مسایل را با او در میان نمی‌گذارند زیرا به اینکه افراد می‌توانند خود را تغییر دهند، اعتقادی ندارند. اما همیشه به خاطر داشته باشید که انسان در تمام مراحل زندگی خود تغییر می‌کند. کافی است از خودتان بپرسید: اگر من جای طرف مقابل بودم و دوستی صمیمی داشتم که از همه چیز من باخبر است، آیا خوشم می‌آمد تا او با من این مسایل را درمیان بگذارد؟ بسیاری از افراد به این سوال پاسخ مثبت می‌دهند چراکه به هم اعتماد دارند و بر این عقیده‌اند که می‌توانند تغییر کنند. پس شما هم این لطف را در حق طرف مقابل بکنید و اجازه دهید تا برای تغییر دادن عادات بد خود تلاش کنند.

با یک دست چند هندوانه بلند کردن
شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که عادت دارند از این شاخه به آن شاخه بپرند و به هر سوراخی سرک بکشند. اما نتایج یک مطالعه که در سال 2009 توسط دانشگاه استنفورد انجام شد، نشان می‌دهد وقتی تلاش می‌کنید در آن واحد چند کار را انجام دهید، بازدهی شما به شدت کاهش می‌یابد. عملکرد چند وظیفه‌ای مانند یادگیری تنیس یا زبان دوم نیست که هرچه بیشتر تمرین کنید، بیشتر پیشرفت کنید بلکه مغز شما جوری تکامل نیافته تا بتواند در آن واحد روی بیش از یک موضوع تمرکز کند و هرگونه تلاشی برای اینکه چند کار را همزمان انجام دهید، منجر به کاهش تمرکز شما می شود. پس بهتر است به‌جای پریدن از این شاخه به آن شاخه، تمرکزتان را تنها روی یک موضوع قرار دهید تا آنرا به‌بهترین نحو به انجام رسانید.

صمیمیت بیش از حد
وقتی تمام مسایل شخصی خود را با رییس یا همکارتان در میان می‌گذارید، نه‌تنها به روابط کاری‌ خود لطمه می‌زنید، بلکه شغل خود را نیز به خطر می‌اندازید. پس تا زمانی‌که با دوست صمیمی و قابل اعتمادی روبرو نشده‌اید، بسیاری از مسایل را باید در زندگی شخصی‌تان محفوظ نگه دارید. پس از گفتن مسایل شخصی به همکاران‌تان و حتی ارسال ایمیل‌ها یا مطالبی که بعدها باعث شرمساری شما خواهد شد، خودداری کنید.

شایعه‌پراکنی
یکی از مهم‌ترین مسایلی که طی سالیان اخیر در محیط کار منجر به بروز مشکل و درگیری شده، شایعه‌پراکنی است. خیلی وقت‌ها حتی حساب زمان و دفعاتی که پشت سر همکاران‌مان غیبت و شایعه‌پراکنی می‌کنیم، از دستمان در می‌رود. این کار تاکنون بسیاری از روابط اجتماعی و دوستانه را از هم پاشیده و حتی منجر به ترک شغل ازسوی بسیاری از افراد شده‌است. توصیه اساسی این است که اگر نمی‌توانید درباره کسی حرف‌های خوب و درخوری بزنید، بهترین کار سکوت است.

راه انداختن جو منفی در محیط کار
نتایج مطالعات نشان می‌دهد جو منفی می‌تواند از فردی به فرد دیگر سرایت کند. این بدان معناست که وقتی با حالتی عبوس و وارد دفتر کار می‌شوید، این حس و انرژی منفی شما ممکن است بلافاصله دیگران را نیز تحت تاثیر قراردهد و بر فعالیت‌های گروهی تاثیر منفی بگذارد. افراد باید در محل کار بر رفتارها و احساسات‌شان کنترل داشته باشند و بدون اینکه بر اطرافیان‌شان اثر منفی بگذارند، راه مناسبی را برای تخلیه این فشارها پیدا کنند. حال اگر رییس یک مجموعه این روحیه منفی را به کارمندانش منتقل کند، بهراحتی کل مجموعه را دچار مشکل خواهد کرد.خوشبختانه عکس این مطلب هم وجود دارد؛ یعنی اگر در محل کار بذر خوشرویی و روحیه مثبت بکارید، همه همکاران‌تان می‌توانند از محصول این خوشرویی بهره ببرند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید