اتحاد دوباره دموکرات‌ها

کد خبر : ۲۲۶۶۹
بازدید : ۱۱۳۵

جمع سلیبریتی‌های دموکرات در روز دوشنبه جور بود. همه دموکرات‌ها آمده بودند تا از هیلاری کلینتون حمایت کنند. نامزدی که برای نخستین‌ بار از دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان در نظرسنجی سی‌ان‌ان عقب افتاده است.

حالا همه دموکرات‌ها می‌خواهند با حمایت از هیلاری کلینتون اتحاد از دست رفته خود را مجددا به‌دست آورند. اتحادی که با افشای نامه‌های الکترونیکی اعضای مرکزی حزب دموکرات به‌خطر افتاده بود. بسیاری بر این گمان بودند که با مشخص شدن حمایت مخفی اعضای مرکزی حزب از هیلاری کلینتون، برنی سندرز، رقیب او حمایت چندانی نداشته باشد. اما با سخنرانی برنی سندرز و حمایت تمام عیار وی مشخص شد که دموکرات‌ها قصد دارند تا با عبور از رسوایی‌های اخیر در انتخابات مقتدرانه ظاهر شوند.

در روز دوشنبه اگر از کنار نام برنی سندرز بگذریم، سخنان میشل اوباما، بانوی نخست آمریکا جلب توجه می‌کرد. اوباما عمده سخنان خود را به موضوع آموزش و پرورش کودکان اختصاص داد و گفت: وقتی در نوامبر پای صندوق رای می‌رویم باید ببینیم چه کسی می‌تواند بچه‌های ما را به تحرک وادارد که به‌دنبال پیشرفت باشند. با این حال مهم‌ترین سخنرانی روز دوشنبه متعلق به برنی سندرز بود. برخی تخمین می‌زدند که با رسوایی آشکار شده در حزب دموکرات، طرفداران برنی سندرز در جلسه کنوانسیون اختلال ایجاد کنند اما سی‌ان‌ان گزارش داد در خلال سخنرانی برنی سندرز بسیاری برای سخنان وی «هورا» کشیدند و برخی نیز اشک ریختند.

به اعتقاد استیفن کالینسون، گزارش‌نویس سی‌ان‌ان، برنی سندرز سخنرانی خود را به منظور اتحاد دوباره ارائه کرد اما همچنان برخی از طرفداران سندرز از دست دموکرات‌ها خشمگین هستند. برنی سندرز، در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها گفت: «متوجهم که بسیاری از مردم در سالن این کنوانسیون و در سراسر کشور از نتایج نهایی روند تعیین نامزدها ناامید شده‌اند. باید بگویم که هیچ‌کس بیشتر از من ناامید نشده است. اما امیدوارم تمامی طرفداران در سراسر کشور به دستاوردهای تاریخی که به‌دست آورده‌ایم، افتخار کنند. دوستان من، ما دست به دست یکدیگر یک انقلاب سیاسی را برای تغییر آمریکا آغاز کرده‌ایم و انقلاب ما ادامه دارد.»

وی همچنین بدون آنکه نامی از ترامپ بیاورد، با حمله به نامزد جمهوری‌خواهان افزود: «این انتخابات درباره این است که کدام نامزد مشکلات واقعی را که آمریکا با آن دست و پنجه نرم می‌کند، بهتر درک می‌کند و راه‌حل‌های واقعی را پیشنهاد داده است نه اینکه تنها مبالغه، دلالی ترس، توهین و تفرقه اندازی کند. کشور ما به رهبری نیاز دارد که زندگی خانواده‌های کارگر، کودکان، سالخوردگان، ضعفا و فقرا را بهبود بخشد و همه را با یکدیگر متحد کند.» سندرز ادامه داد: «با این اقدامات هر ناظر بی‌طرفی به این نتیجه خواهد رسید که هیلاری کلینتون براساس عقاید و رهبری‌اش باید رئیس‌جمهوری بعدی آمریکا شود.» سندرز در جریان سخنرانی‌اش کلینتون را در مسائل مهم از اقتصاد و بیمه تامین اجتماعی گرفته تا آموزش و محیط زیست برتر از دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا دانست.

وی گفت: کلینتون می‌داند که حداقل حقوق و دستمزد باید افزایش یابد و سیاست انرژی نیازمند تغییر و اصلاح است در حالی که ترامپ به تغییر آب‌ و هوا که امری واقعی است، بی‌اعتنایی می‌کند. من و کلینتون درخصوص حمایت از دسترسی وسیع به بیمه تامین اجتماعی و شهریه دانشگاه‌های دولتی رایگان برای دانشجویانی که خانواده‌هایشان سالانه درآمدی برابر با 125 هزار دلار دارند، به توافق رسیدیم. توافق ما از نظر هیچ‌کس پنهان نیست، ما دست به دست هم داده‌ایم تا ترقی‌خواهانه‌ترین پلتفرم را در تاریخ حزب دموکرات ایجاد کنیم. وظیفه کنونی ما این است که شاهد اجرای این پلتفرم توسط یک سنای دموکراتیک، یک مجلس نمایندگان دموکراتیک و ریاست جمهوری کلینتون باشیم و من هر کار بتوانم برای تحقق این مساله انجام می‌دهم. در همین حال سندرز این ایده را که طرفدارانش به ترامپ رای خواهند داد، رد کرد. برخی بر این باورند که با رسوایی‌های ایجاد شده و همچنین معرفی هیلاری کلینتون، طرفداران برنی سندرز به دونالد ترامپ رای خواهند داد.گفته می‌شود 6 ماه آینده برای حزب دموکرات بسیار حیاتی است.

دیگر سخنرانان روز اول
از مهم‌ترین سخنرانان روز اول تیم کین، معاون اول هیلاری کلینتون و سناتور الیزابت وارن، کسی که حدس زده می‌شد معلاون اول هیلاری کلینتون شود، بودند. این دو نیز در کنار اختلافات موجود در حمایت از نامزدی هیلاری کلینتون سخنرانی کردند. اگر در کنوانسیون جمهوری‌خواهان تد کروز در مخالفت با نامزدی دونالد ترامپ سخنرانی کرد اما دموکرات‌ها سعی کردند در روز نخست صدای ساز مخالف از اردوگاهشان شنیده نشود. سناتور وارن در حمایت از هیلاری کلینتون گفت: بین کسی که همیشه به منافع خود فکر می‌کند و کسی که همیشه خدمت کرده است، من به هیلاری کلینتون رای می‌دهم. تیم کین نیز در حمایت از هیلاری کلینتون در حاشیه اجلاس به یک شبکه اسپانیایی زبان گفت: اگر وی و کلینتون پیروز انتخابات شوند، در 100 روز اول قانون مهاجرت را اصلاح خواهند کرد.

سناتور ال فرانکن دموکرات از مینه‌سوتا که از گزینه‌های احتمالی کلینتون برای معاونت بود هم می‌گوید: «من از کلینتون حمایت می‌کنم زیرا نباید بگذاریم اختلاف ما به پیروزی ترامپ بینجامد.» همچنین «کوری بوکر»، سناتور آمریکایی-آفریقایی‌تبار از ایالت نیوجرسی از جمله سخنرانان کنوانسیون دموکرات‌ها بود. او در حمایت از هیلاری کلینتون گفت: نمی‌شود شما کشورتان را دوست داشته باشید اما مردم کشورتان را دوست نداشته باشید. بوکر با قطعی خواندن رای به هیلاری کلینتون افزود: «اگر می‌خواهی سریع بروی، تنها برو، اما اگر می‌خواهی طولانی بروی،‌ با بقیه برو.»

گفته می‌شود اشاره وی به طرفداران برنی سندرز است که پس از عدم تایید سناتور ورمونتی نسبت به رای دادن به هیلاری کلینتون مردد هستند.


۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید