عملیات ضدجاسوسی کی‌روش

کد خبر : ۲۴۶۴۸
بازدید : ۱۵۷۴

کمتر از یک هفته دیگر تیم‌ملی فوتبال ایران برای حضور در جام‌جهانی روسیه استارت می‌زند. اولین دیدار تیم‌ملی با قطر در تهران برگزار می‌شود و قطعا اولین گام برای شاگردان کی‌روش مهم‌ترین گام هم هست. کی‌روش که به دلیل مخالفت فدراسیون و باشگاه‌ها نتوانست قبل از لیگ تیمش را به اردو ببرد، در اردوی ایتالیا تدابیر جدیدی برای تیمش اندیشیده است. سرمربی پرتغالی، تیم‌ملی را در جوی امنیتی در فلورانس قرار داده تا مبادا دستش برای حریفان قلدر رو شود.

ترکیب عحیب در بازی اول
کی‌روش در مدت حضورش در ایران به خوبی از رقبای آسیایی و امکانات آنها اطلاع پیدا کرده است. او می‌داند کشورهای عربی برای مقابله با ایران تا بن دندان مسلح هستند و برای این‌که ایران را شکست دهند، چطور به هر حربه‌ای دست می‌زنند. سرمربی تیم‌ملی برای این‌که کسی از اوضاع و احوال تیمش باخبر نشود، حربه جدیدی را انتخاب کرده است. کی‌روش خوب می‌داند تیمش تا چه اندازه زیر ذره‌بین حریفان است و هیچ بعید نیست که رقبای ایران برای دید زدن تمرینات ایران جاسوس هم بفرستند. این نگرانی‌ها باعث شد کی‌روش در اولین بازی دوستانه تیم‌ملی در ایتالیا که مقابل تیم محلی اسپال برگزار شد، لباس‌هایی با شماره‌های عجیب به بازیکنان ایران داد و نام نفرات را هم به طرز عجیب و البته اشتباه در اختیار رسانه‌ها قرار داد. همین باعث شد سایت‌های ایتالیایی ترکیب عجیب و غریب با نام‌هایی مثل بهادر، قادر، اجحاچی و ایرج از تیم‌ملی منتشر کنند. جالب این‌جا بود که بازیکنان اصلی هم نامشان در ترکیب‌ها برده نشده بود تا حریفان تیم‌ملی به اشتباه بیفتند. حتی شماره پیراهن بازیکنان هم جابه‌جا شد و هیچ بازیکنی شماره خود را نپوشید.

پنهان شدن از دست جاسوسان چینی و قطری
ظاهرا برخی منابع به کی‌روش خبر داده بودند که جاسوسان تیم‌های ملی قطر و چین در ایتالیا حضور دارند و می‌خواهند تمرینات و بازی‌های دوستانه تیم‌ملی را ببینند. کی‌روش در بازی اول مقابل اسپال نمی‌توانست جلوی ورود خبرنگاران و تماشاگران را به ورزشگاه بگیرد اما در بازی دوم که مصاف با تیم زیر ٢١ ساله‌های سری B در زمین اصلی کمپ کاورچیانا بود، علاوه بر این‌که درهای کمپ بسته شد، لیست تیم‌ملی هم در رسانه‌ها اعلام نشد تا جاسوسان رقبا که نام محترمانه شان آنالیزور است، نتوانند دست سرمربی تیم‌ملی را بخوانند.

بی‌خبری سایت‌های ایتالیایی از تیم ملی
کی‌روش آن‌قدر در شهر فلورانس تیم‌ملی را تحت تدابیر امنیتی قرار داده که حتی سایت‌های ایتالیایی هم در گزارش‌های پیرامون بازی دوم تیم‌ملی مقابل ستاره‌های زیر ٢١‌سال سری B نتوانستند ترکیب تیم‌ملی را بنویسند و تنهابه شماره بازیکنان اکتفا کردند چون لیستی در اختیار نداشتند که نام‌ها را بنویسند. سایت picenotime ایتالیا در گزارش خود آورده است: «ایران بعد از برد ٣- صفر برابر اسپال دسته دومی این بار ستاره‌های جوان سری B را نیز گلباران کرد تا با آمادگی کامل گام به بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی بگذارد». کاملا مشخص است که این سایت حتی نتوانسته نام گلزنان تیم‌ملی را اعلام کند چون هیچ ترکیبی در اختیار نداشته است. سایت‌های ایتالیایی فقط توانسته‌اند به روند کلی بازی و درخشش شاگردان کی‌روش اشاره کنند. حتی سایت فدراسیون هم اطلاعاتی از این بازی را منتشر نکرده و به دستور سرمربی تیم‌ملی هیچ سایت ایرانی هم نتوانسته به جزییات این بازی دوستانه دست پیدا کند. باید دید ترفند پنهان ماندن تیم‌ملی از دست حریفان تا چه اندازه می‌تواند به موفقیت تیم‌ملی در مسیر پر پیچ و خم صعود به جام‌جهانی کمک کند. قطعا که رقبای همسایه به خوبی تیم‌ملی ایران را می‌شناسند اما ظاهرا قرار است سرمربی تیم‌ملی تغییراتی جدید را در تیمش ایحاد کند که اینطور عملیات ضد جاسوسی به راه انداخته است.

نگاه کارشناس
مجتبی تقوی، کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با «شهروند»، مهر تأیید بر تصمیمات امنیتی سرمربی تیم‌ملی می‌زند و می‌گوید: «رقبای ما بسیار خوب حریفان را رصد و آنالیز می‌کنند. کی‌روش هم به خوبی این موضوع را می‌داند و بهترین تصمیم را گرفته است. با این شرایط بازیکن هم متوجه می‌شود که سرمربی تیم‌ملی برنامه‌های جدی و خوبی دارد و خود را ملزم به انجام دادن برنامه‌ها می‌داند. بازیکنان می‌فهمند که شرایط در تیم‌ملی کاملا بر روی نظم و انضباط است و همه چیز روی اصول و برنامه پیش می‌رود. اتفاقا خیلی خوب است که اطلاعات فنی تیم‌ملی دور از چشم همه باشد و مربیان و بازیکنان هم کنترل شده مصاحبه کنند و درباره مسائل فنی تیم‌ملی حرف نزنند. فکر می‌کنم این اقدامات کی‌روش بین مردم هم بازخورد خوبی دارد و مردم متوجه می‌شوند تیم‌ملی برنامه‌های زیادی دارد که نباید لو برود.» تقوی درباره این‌که آیا تیم‌های آسیایی به شناخت کافی از تیم‌ملی نرسیده‌اند، می‌گوید: «حتما تیم‌ملی درحال تغییر سیستم است که کی‌روش چنین تدابیری را در نظر گرفته است. شاید رقبا بازیکنان ما را بشناسند اما خبری از تغییر شرح وظایف آنها ندارند. قبلا سیستم تیم‌ملی فرو رفتن در لاک دفاعی و استفاده از ضدحملات بود اما حالا حتما همه چیز را تغییر داده و سیستم جدیدی انتخاب کرده است. خیلی خوب است که ما برای تیم‌ملی سختگیر باشیم و نگذاریم دیگران از مسائل فنی تیم‌ملی خبر داشته باشند تا به راحتی هم نتوانند درباره آن اظهارنظر کنند.»

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید