٢٤ مصدوم در زلزله زرند کرمان

ساکنان شهرستان زرند از پنجشنبه شب گذشته بارها و بارها لرزش زمین را زیرپایشان احساس کردند. نخستین زمین‌لرزه به بزرگی ٤,٨ریشتر ساعت ٤٠: ١٨ دقیقه پنجشنبه شب رخ داد.

کد خبر : ۲۸۱۲۵
بازدید : ۲۲۳۱
ساکنان شهرستان زرند از پنجشنبه شب گذشته بارها و بارها لرزش زمین را زیرپایشان احساس کردند. نخستین زمین‌لرزه به بزرگی ٤,٨ریشتر ساعت ٤٠: ١٨ دقیقه پنجشنبه شب رخ داد.

از پنجشنبه شب تا ظهر جمعه در این شهرستان و روستاهای اطرافش ١٢ زمین‌لرزه ثبت شده است که بزرگترین آن ٨/٤ ریشتر و کمترین آن ٢ ریشتر بوده است. بر اساس آخرین آمار منتشرشده از سوی مقامات محلی این زمین‌لرزه تاکنون ٢٤ مصدوم داشته است که برای مداوا به بیمارستان‌های امام علی(ع) و سینای این شهرستان منتقل شده‌اند. هنوز آمار دقیقی از خسارت‌های مالی این زمین‌لرزه اعلام نشده است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری کرمان درباره زمین‌لرزه زرند گفت: «‌عصر پنجشنبه، ٢٩ مهرماه) ساعت (١٨:٤٠:٢٨) زلزله‌ای به بزرگی ٤,٨ریشتر در ٤ کیلومتری زرند، ١٦ کیلومتری یزدانشهر و ٢٧ کیلومتری خانوک در عمق ١٠ کیلومتری زمین رخ داد که پس از آن در چند نوبت پس‌لرزه‌های دیگری هم در منطقه احساس شد.»

محسن صالحی، مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری کرمان درباره آخرین آمار مجروحان زلزله زرند توضیح داد: «آخرین آمار مجروحان بر اثر زمین‌لرزه شهرستان زرند ٢٤ نفر است که هیچ‌ کدام‌شان ناشی از اثر مستقیم زلزله نبوده بلکه بر اثر ترسیدن، فرار کردن و... بوده است که از این ۲۴ نفر ۲۰ نفر سرپایی مداوا شدند و فقط ۴ نفر در بیمارستان بستری هستند و مداوای آنها ادامه دارد.»

او همچنین درخصوص میزان خسارت‌های مالی این زلزله هم گفت: «خوشبختانه هیچ‌گونه تخریبی نداشتیم و فقط ترک‌خوردگی‌هایی وجود دارد که در حال بررسی است. ان‌شاءالله طی چند روز آینده گزارش نهایی از ترک‌های جزیی كه ایجاد شده است، ارایه می‌شود.»

مدیرکل ستاد بحران استانداری کرمان تأکید کرد: «نمی‌توان پیش‌بینی کرد که زلزله دیگری در راه است یا نه اما روند کنونی نشان می‌دهد که سیر پس‌لرزه‌ها نزولی بوده است.»

همچنین شاهین فتحی، معاونت عملیات امداد و نجات هلال‌احمر از اعزام ٢ تیم ارزیابی اولیه به مناطق زلزله‌زده خبر داد و در این‌باره گفت: «ارزیابی‌ها در سه شهر خانوک، یزدانشهر، ریحان‌شهر و همچنین زرند انجام شده و تاکنون خسارت جانی و مالی گزارش نشده است. همچنین با تماس برقرار شده با دهیاران روستاهای ریگ‌آباد، ده ایرج، روح‌آباد و داهویه گزارشی از خسارت جانی و مالی دریافت نشد.»
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید