خجالت می‌کشیدم، پدرم خرجم را می‌داد

یک سه‌گانه کار تیم‌ ‌ملی می‌گوید، به لحاظ تامین نبودن از لحاظ مادی سه گانه را کنار گذاشته است و فدراسیون به وعده خود مبنی بر پرداخت حقوق به نفرات اول تا سوم هر رده سنی عمل نکرده است.

کد خبر : ۳۱۵۱۶
بازدید : ۱۱۶۱
یک سه‌گانه کار تیم‌ ‌ملی می‌گوید، به لحاظ تامین نبودن از لحاظ مادی سه گانه را کنار گذاشته است و فدراسیون به وعده خود مبنی بر پرداخت حقوق به نفرات اول تا سوم هر رده سنی عمل نکرده است.

علی لطفی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ی کناره‌گیری خود از سه‌گانه بیان کرد: پس از کاپ رومانی که در سال 94 شرکت کردیم، در یک مرحله از لیگ برتر هم حضور داشتم و پس از آن سه‌گانه را کنار گذاشتم زیرا ورزشکار باید از لحاظ مالی تامین شود اما فدراسیون در این مورد بسیار ضعیف عمل کرد. حتی خود من بارها با رییس فدراسیون صحبت کردم با این حال باز هم فدراسیون در جذب اسپانسر عملکرد فوق‌العاده ضعیفی داشت.

او ادامه داد: من 24 ساله هستم و تا الان مخارجم را پدرم تامین می‌کرد. واقعا خجالت می کشیدم به پدرم بگویم مشکل مالی دارم و به من کمک کند. از سوی فدراسیون هم تامین نبودم از این رو تصمیم گرفتم به دنبال شغلی باشم تا حداقل هزینه‌هایم را خودم بدهم.

لطفی با اشاره به عملی نشدن وعده‌های فدراسیون، تصریح کرد: سال 88-87 من با رییس فدراسیون صحبت کردم و قرار شد برای نفرات اول تا سوم هر رده حقوقی را در نظر بگیرد و قول داد اما هیچ اتفاقی رخ نداد. دو مرتبه قول دادند ملی‌پوشان را به کمپ تمرینی پرتغال و اسپانیا اعزام می‌کنند و مربی خارجی می‌آوردند اما هیچ خبری نشد. حتی می‌توانستند مربیان ایرانی را برای آموزش به خارج از کشور بفرستند و با رشد آن‌ها ما نیز نتیجه مثبت خواهیم گرفت اما این کار را هم انجام ندادند.

وی افزود: سه‌گانه‌کاران با حمایتی که از سوی خانواده خود می‌شوند، از لحاظ معنوی تامین هستند اما آن‌ها مشکل مالی دارند. سال 88 جایزه بزرگی در دزفول برگزار شد و دبیر پیشین فدراسیون سه، چهار سکه به نفرات برتر جایزه داد اما نه تنها دیگر از برگزاری این مسابقات خبری نیست،‌ بلکه لیگ برتر هم برگزار نمی‌شود. غلامرضا رضایی از اقوام من است او از صفر شروع کرد اما الان هم فوتبالش را دارد و هم از لحاظ مالی تامین است. نمی گویم فوتبال رشته راحتی است به هر حال آن هم سختی‌های خودش را دارد اما با این که رشته سه‌گانه خیلی سخت‌تر است، حمایت کم‌تر است. فدراسیون سه‌گانه حتی در میان فدراسیون‌های دیگر هم حرفی برای گفتن ندارد.

او با اشاره به مشکلاتی که در لیگ برتر داشتند نیز گفت‌: تیم نفت یک سال در لیگ برتر سه‌گانه تیم‌داری کرد اما بعد دیگر نیامد اما هنوز در رشته‌های دیگر تیم‌داری می‌کند. نمی‌خواهم فدراسیون را محکوم کنم اما شاید ضعف فدراسیون بوده که دیگر نفت تهران در لیگ سه گانه حاضر نشد. پیش از این قرارداد من در لیگ برتر 10 میلیون تومان بوده که نصف آن را هم ندادند و درکل من برای یک سال پنج میلیون تومان گرفته‌ام.‌ در حالی که رشته‌ای مانند سه‌گانه نیاز به تجهیزات دارد و هزینه بر است. ما حتی خواستیم به وزارت ورزش و جوانان برویم و بخواهیم نیم نگاهی به فدراسیون بیاندازد و راه را هموار کنیم، اما فدراسیون همکاری نکرد .

این ملی‌پوش پیشین ایران در پاسخ به این پرسش که در صورت تغییر شرایط به سه‌گانه باز می‌گردد؟ تاکید کرد: قرارداد دورقمی داشته باشم با جان و دل می‌آیم. سه‌گانه کاران فقط می‌خواهند از لحاظ مالی تامین شوند. زمانی که ورزشکار نباشد یعنی فدراسیونی در کار نیست.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید