متهم جنایت فهرج کرمان اظهار ندامت نکرد!

متهم حادثه فهرج که سابقه شرارت و قاچاق اتباع بیگانه را دارد، بعد از دستگیری به خاطر قتل عامی که انجام داده ‌بود، ابراز پشیمانی نکرد.

کد خبر : ۳۱۶۷۳
بازدید : ۶۵۰۱
متهم حادثه فهرج که سابقه شرارت و قاچاق اتباع بیگانه را دارد، بعد از دستگیری به خاطر قتل عامی که انجام داده ‌بود، ابراز پشیمانی نکرد.

یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان، در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان افزود: متهم پرونده قتل فجیع در جهان‌آباد از توابع شهرستان فهرج، قبلا به اتهام قدرت‌نمایی با چاقو به زندان رفته و در قاچاق اتباع بیگانه نیز سوابقی داشته است.

به گزارش ایرنا، وی با اشاره به جنایت هولناکی که در روستای جهان‌آباد شهرستان فهرج رخ داد، افزود: هیچ مجموعه‌ای نمی‌تواند خود را مبرا از مسئولیت در این اتفاقات بداند و باید تدبر و تفکر کرد که هر کدام از دستگاه‌ها چه نقشی در این جنایت دارند؟ آیا می‌شد که از بروز چنین حوادثی پیشگیری کرد؟

موحد گفت: آیا این رخداد هولناک نباید ما را به فکر وا دارد؟ آیا نباید کاری کنیم که از بروز چنین حوادثی در آینده جلوگیری شود؟ وی اظهار کرد: آیا نمی‌شود این‌گونه افراد را شناسایی و با کارهای پیشگیرانه از بروز این حوادث جلوگیری کنیم؟

موحد یادآور شد: یک روز باندهای اراذل‌واوباش آسایش مردم استان را از بین برده بودند که با تشکیل کمیته‌ای، کارهای مربوطه با دخالت همه مجموعه‌ها انجام شد و امروز می‌بینیم که جامعه چه وضعیتی دارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: برخی افراد دارای ظرفیت جنایی بالا را در جامعه می‌شناسیم و سوابق زندگی آنها نشان می‌دهد که این افراد باید مورد برنامه‌های پیشگیرانه قرار گیرند تا از بروز چنین حوادثی جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه وقتی سلاح به‌وفور در اختیار مردم است، برای پیشگیری از این امر و آگاه‌سازی جامعه چه کرده‌ایم؟ ادامه داد: مردم باید بدانند که اگر سلاحی در یک روستا باشد، تهدیدي جدی برای همه افراد است.

این مقام قضائی اظهار کرد: بلافاصله بعد از وقوع این حادثه در فهرج همه مسئولان امنیتی، قضائی و انتظامی در صحنه حضور داشتند و در اسرع وقت ضمن دستگیری فرد قاتل که از استان خارج شده بود، کارهای بعدی نیز انجام شد.

وی تصریح کرد: خانواده مقتولان این حادثه صبورانه همکاری خوبی با نیرو‌های انتظامی و امنیتی داشتند و مردم این شهرستان‌ها و مردم سیستان‌وبلوچستان نیز کمک مؤثری در این زمینه کردند.

موحد اظهار کرد: نباید همیشه منتظر بود تا حادثه‌ای رخ دهد و بعد با آن مقابله کنیم بلکه باید با تجمیع امکانات و اندیشه‌ها از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنیم. به گفته وی امروز همه نهادهای مربوطه باید برای مطالعه و ریشه‌یابی چنین موضوعاتی وارد عمل شوند. عصر پنجشنبه دوم دی سال جاری جوانی ٢٦ساله و دارای سابقه کیفری در روستای جهان‌آباد از توابع شهرستان فهرج به دلیل اختلافات خانوادگی ریشه‌داری که از یک‌سال‌ونیم قبل با خانواده همسر خود داشته، اقدام به تیراندازی در منزل همسرش کرد.

وی درنهایت ١٠ نفر از اهالی خانواده همسر و همسایگان آنها را که در منزل این خانواده حضور داشتند، به گلوله بست و آنها را به قتل رساند. همچنین چهار نفر مجروح شدند که در بیمارستان پاستور بم بستری هستند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید