واکنش تند باباچاهی به سخنان شمس‌لنگرودی

شمس لنگرودی در گفت‌و‌گویی که روزگذشته منتشر شد، گفت: «شعرهای آقای رؤیایی و براهنی شعر نیست؛ هذیان است. آقای باباچاهی مثل آدمی است که کراوات بزند و با کت و بیژامه به خیابان بیاید!» به دنبال انتشار این اظهارنظر، روز گذشته علی باباچاهی به این گفته‌ها پاسخ گفت.

کد خبر : ۳۲۴۴۸
بازدید : ۱۰۱۹
شمس لنگرودی در گفت‌و‌گویی که روزگذشته منتشر شد، گفت: «شعرهای آقای رؤیایی و براهنی شعر نیست؛ هذیان است. آقای باباچاهی مثل آدمی است که کراوات بزند و با کت و بیژامه به خیابان بیاید!» متن کامل را اینجا بخوانید

به دنبال انتشار این اظهارنظر، روز گذشته علی باباچاهی به این گفته‌ها پاسخ گفت.

به گزارش ایران، در بخشی از این پاسخ آمده است:

«ای کاش قبل از قضاوت و صدور حکم بر خزعبلات شعری براهنی - رویایی و باباچاهی به‌عنوان کسی که در شعر این چند دهه درست یا غلط صاحب کرسی است فرصت پیدا کرده بودید و به قول خودتان این خزعبلات را از سر تفرعن هم که شده تورقی می‌کردی و نگاهی می‌انداختی که نینداختی.

این را به مدعا می‌گویم زمانی‌ که اسم کتاب یکی از همین حضرات را اشتباه اعلام می‌کنید (منزل شاملو - دوره اول جایزه شعر شاملو) من براین گمانم که حتی لای آن کتاب را هم باز نکرده‌اید.

خب شاید مشغله‌های غیرشعری و نه لزوماً غیرهنری (مثلاً سینما) این فرصت را از شما گرفته باشد. باکی نیست، لابد حق دارید. اما حق ندارید کیلویی و گتره‌ای در این موارد به قضاوت بنشینید که رویایی و براهنی به جای شعر خزعبل می‌بافند و باباچاهی با پیژامه کراوات بسته و عینک دودی زده.»
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید