قلبتان چند سال دارد؟

محققان دولت آمریکا اظهار داشتند از هر چهار فرد بالغ آمریکایی، سن قلب ۱ نفر بیشتر از سن تقویمی خود فرد است. این امر باعث می‌شود احتمال حمله و سکته قلبی در این افراد افزایش یابد.

کد خبر : ۳۲۶۲۳
بازدید : ۳۵۹۲
محققان دولت آمریکا اظهار داشتند از هر چهار فرد بالغ آمریکایی، سن قلب ۱ نفر بیشتر از سن تقویمی خود فرد است. این امر باعث می‌شود احتمال حمله و سکته قلبی در این افراد افزایش یابد.

به گزارش سلامتی، دکتر توماس فریدون، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا در این مورد گفت: «قلب شما ممکن است مسن‌تر از شما باشد. سن قلب بیشتر افراد بالغ آمریکا از خود فرد بیشتر است».این مرکز سن قلب را بر اساس عوامل خطرزای بیماری‌های قلبی عروقی مانند سیگار کشیدن، فشارخون بالا، دیابت و چاقی مفرط محاسبه می‌کند.

وی گفت: «این موضوع به ما کمک می‌کند یک محاسبه ساده از احتمال بروز حمله یا سکته قلبی یا مرگ ناشی از حمله یا سکته قلبی به دست آوریم».مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا برای ارائه این گزارش، داده‌های مربوط به عوامل خطرزا را از ایالت‌های مختلف آمریکا و اطلاعات مربوط به یک تحقیق بزرگ و ادامه‌دار در مورد قلب را جمع‌آوری کرد.

این محققان دریافتند سن قلب نزدیک به ۶۹ میلیون فرد بالغ بین سنین ۳۰ الی ۷۴ سال، بیشتر از خود آن‌ها است.همچنین این گزارش تفاوت‌های مهمی را بر اساس جنسیت و عوامل دیگر نشان داد.

به عنوان مثال، سن متوسط قلب برای یک مرد بالغ ۸ سال بیشتر از سن تقویمی وی است. این در حالی است که سن قلب زنان بالغ، ۵ سال بیشتر از سن تقویمی آن‌ها است.این تحقیق تفاوت‌هایی بین سن قلب و سن تقویمی تمام گروه‌های نژادی و اقلیتی مشاهده کرد؛ اما این تفاوت‌ها در میان مردان و زنان آفریقایی-آمریکایی بارزتر بود. سن قلب این افراد ۱۱ سال بیشتر از سن تقویمی بود.

همچنین در این تحقیق تفاوت‌هایی مربوط به منطقه جغرافیایی کشف شد. سن قلب افرادی که در آمریکای جنوبی زندگی می‌کردند، بسیار بیشتر از سن قلب افرادی بود که در مناطق دیگر آمریکا زندگی می‌کردند.

ایالت‌هایی که درصد بالایی از افراد بالغی دارند که سن قلب آن‌ها بیشتر از ۵ سال از سن تقویمی‌شان فاصله دارد ، عبارت‌اند از می‌سی‌سی‌پی، ویرجینیای غربی، کنتاکی، لوئیزیانا و آلباما. ایالت‌هایی که درصد کمتری از افراد بالغی دارند که سن قلبشان بیشتر از ۵ سال با سن تقویمی‌شان فاصله دارد، عبارت‌اند از یوتا، کلرادو، کالیفرنیا، هاوایی و ماساچوست.

اگر شما هم نگران هستید که سن قلبتان بیشتر از سن تقویمی‌تان باشد، باید بگوییم از طریق کاهش یک یا دو عامل مؤثر در بیماری‌های قلبی و عروقی مانند ترک سیگار یا کنترل فشارخون بالا می‌توان سن قلب را کاهش داد.توجه داشته باشید هرگز برای کاهش سن قلبتان دیر نیست.

مجموعه‌ای از بهترین تصاویر تاریخ ایران و جهان را اینجا ببینید
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید