وقتی مُشت، بیشتر از پا پول می‌سازد!

وقتی مُشت، بیشتر از پا پول می‌سازد!

برای قرار گرفتن در دسته ورزشکارهای ثروتمند دو راه پیش روی ورزشکارها وجود دارد؛ اولی تبدیل شدن به یکی از بهترین های رشته های انفرادی و دومی تبدیل شدن به یک فوتبالیست، با هر سطح و میزانی از توانایی.

کد خبر : ۳۶۰۳۳
بازدید : ۱۳۵۵
برای قرار گرفتن در دسته ورزشکارهای ثروتمند دو راه پیش روی ورزشکارها وجود دارد؛ اولی تبدیل شدن به یکی از بهترین های رشته های انفرادی و دومی تبدیل شدن به یک فوتبالیست، با هر سطح و میزانی از توانایی.

به گزارش ماهنامه آینده روشن، برای قرار گرفتن در دسته ورزشکارهای ثروتمند دو راه پیش روی ورزشکارها وجود دارد؛ اولی تبدیل شدن به یکی از بهترین های رشته های انفرادی و دومی تبدیل شدن به یک فوتبالیست، با هر سطح و میزانی از توانایی.
در واقع ستاره های درخشان رشته هایی مانند بوکس، گلف، تنیس و غیره، در مقایسه با سرشناس ترین چهره های دنیای فوتبال، دستمزدهای بیشتری دریافت می کنند، اما این مقایسه میان همه ورزشکاران این رشته ها انجام می شود، فوتبال با اختلافی نجومی در بالاترین رده دیده می شود؛ به همین سبب است که ورزشکاران ناکام مانده در راه تبدیل شدن به یکی از بهترین های رشته های مختلف، از انتخاب نکردن فوتبال به عنوان رشته ورزشی شان ابراز پشیمانی می کنند.

پردرآمدترین ها
هیاهوی مسابقه بوکس قرن کاری کرد که فلوید می ودر و مانی پاکیائو پردرآمدترین ورزشکاران سال لقب بگیرند. می ودر، به عنوان بوکسور پیروز این مسابقه، از همین دیدار صدمیلیون یورو پول به جیب زد و در طول سال نیز تنها از راه مسابقات به درآمد 285 میلیون یورویی رسید. پاکیائو نیز توانست 160 میلیون یورو درآمد کسب کند. مسی و رونالدو و فدرر و کوبه برایانت در رده های بعدی ورزشکاران پردرآمد سال قرار دارند.
ورزش های پردرآمد؛ وقتی مُشت، بیشتر از پا پول می سازد

بهترین لیگ فوتبال
در بهترین لیگ فوتبال دنیا حقوق بازیکنان به صورت هفتگی پرداخت می شود. لیگ انگلیس در میان همه لیگ های فوتبالی جهان بیشترین حقوق را به بازیکنانش پرداخت می کند. هر فوتبالیست شاغل در رقابت های لیگ برتر، به صورت میانگین، سالانه 2.3 میلیون پوند و در هفته 43717 پوند حقوق می گیرد. کمترین میزان حقوق سالانه میانگین بازیکنان در فوتبال اروپا حدود 50 هزار پوند است.

ان بی اِی
لیگ حرفه ای بسکتبال آمریکا گران ترین لیگ ورزشی همه دنیا به شمار می رود و یکی از گران ترین بازیکنان آن کوبه برایانت است که درآمد یک فصل او در حدود 25 میلیون یورو است و در این زمینه در وضعیت بهتری از همه فوتبالیست های دنیا قرار دارد. میانگین حقوق ها در این فصل بسکتبال آمریکا پیشرفت چشمگیری داشته است و هر بازیکن به طور متوسط 6.5 میلیون دلار حقوق می گیرند. برای پی بردن به وضعیت تجاری ان بی اِی باید بدانیم که تنها سه درصد بازیکنان آموزش دیده در کالج ها فرصت بازی برای این لیگ را به دست می آورند.
ورزش های پردرآمد؛ وقتی مُشت، بیشتر از پا پول می سازد

دو و میدانی
آیا دو ومیدانی را می توان به عنوان شغلی حرفه ای بررسی کرد؟ البته که برای امثال یوسین بولت این اتفاق امکان پذیر است، اما شاید این موضوع برای گروهی دیگر از ورزشکاران رشته های مختلف دو و میدانی صدق نکند. در این رشته میان حقوق ورزشکارها تضاد بسیار زیادی وجود دارد. جالب است بدانید 50 درصد از 10 ورزشکار اول هر یک از رشته های دو و میدانی در سال فقط 15 هزار دلار درآمد دارند.

والیبال
بررسی هزار ورزشکار رشته والیبال در 10 شهر والیبالی کره زمین نشان می دهد والیبالیست ها در ابتدای راه ورود به این رشته ورزشی دستمزد بسیار کمی دریافت می کنند. برای آن ها که در این رشته تثبیت شده تر هستند وضعیت مالی مناسب تری وجود دارد که البته نمی توان آن را با فوتبال مقایسه کرد. در پایان سال 2014 میانگین حقوق دریافتی والیبالی ها 39549 یورو بوده است.

هندبال
باشگاه هامبورگ به طور کلی وضعیت مالی درخشانی ندارد، اما به ستاره تیم هندبالش، هانس لیندبرگ، یازده میلیون یورو حقوق داده است. این حقوق از دریافتی همه فوتبالیست های این باشگاه بیشتر است؛ او خاص ترین بازیکن هندبال بوندس لیگاست و برای پی بردن به تفاوت دستمزدش با دیگران، باید به میانگین دستمزدها در این لیگ اشاره کنیم؛ بوندس لیگا، به عنوان بهترین لیگ هندبال جهان، به طور میانگین 400 هزار یورو در سال به بازیکنانش حقوق می دهد.
ورزش های پردرآمد؛ وقتی مُشت، بیشتر از پا پول می سازد

شنا
براساس اطلاعاتی که در آگوست 2015 منتشر شده، متوسط دریافتی ورزشکارها در رشته شنا 39 هزار دلار در سال است؛ البته آن ها این بخت را دارند که مبالغ بیشتری را از رقابت های ملی به دست بیاورند، اما جدا از سطح ملی، میانگین دستمزد آن ها بسیار پایین به نظر می رسد.

تیراندازی
هزینه های رد و بدل شده در بهترین سطح رقابت های باشگاهی تیراندازی، به صورت میانگین، 35 هزار دلار در سال نصب ورزشکاران این رشته ورزشی می کند. تیراندازی نیز همانند بسیاری از رشته های دیگر در سطح ملی جدی تر گرفته می شود و حامیان مالی به حضور در سطح باشگاهی آن علاقه ای ندارند.

وزنه برداری
41 هزار دلار در سال حقوق دریافتی میانگین ورزشکارانی است که با میله و وزنه سر و کار دارند؛ البته که المپیکی ها یا افراد حاضر در مسابقه های جهانی از بازیکنان سطح باشگاهی وزنه برداری حقوق به مراتب بیشتری را دریافت می کنند. در این رشته حتی میان سبک وزن ها و سنگین وزن ها نیز اختلاف دستمزد وجود دارد و سنگین ترها بیشتر حقوق می گیرند.

تکواندو
متوسط حقوق دریافتی به تکواندوکارها در جهان در یک سال گذشته با افت چشمگیری همراه بوده و تقریبا نصف شده است. برخی این تغییر را به تغییر قانون های این رشته ورزشی مربوط می دانند. هر ورزشکار تکواندو در یک سال اخیر، به طور متوسط، 20 هزار یورو حقوق دریافت کرده است.
ورزش های پردرآمد؛ وقتی مُشت، بیشتر از پا پول می سازد

کاراته
اوضاع برای رشته ورزشی کاراته تا حدی بهتر از تکواندو بوده است؛ دلیل آن را شاید بتوان در چند لیگی جست و جو کرد که کاراته کارها در نقاط مختلف جهان برگزار می کنند. به هر حال نتیجه تحقیقات روی دستمزد کاراته بازها نشان از حقوق 30 هزار یورویی آن ها برای یک سال گذشته دارد.

کشتی
بیشترین حقوق به کشتی گیرها برای رقابت بین المللی در کشتی آمریکا و روسیه پرداخت می شود؛ برای مثال، آمریکایی ها به دارندگان طلای المپیک 250 هزار دلار پرداخت می کنند؛ اما در رده باشگاهی این لیگ کشتی ایران است که بیشترین حقوق را به کشتی گیران آزاد می پردازد. 55 هزار دلار حقوق متوسط سالانه کشتی گیرها در جهان است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید