تبهکار فراری در شکار زنان تنها

تبهکار فراری در شکار زنان تنها

یکی از شاکی‌های وی زنی است که با هجوم این تبهکار در خانه‌اش روبه‌رو شده و بیش از 80 میلیون تومان طلا، جواهرات و پول نقدش به‌سرقت رفته است.

کد خبر : ۳۸۰۲۲
بازدید : ۱۳۸۲
تبهکار فراری در شکار زنان تنها یکی از شاکی‌های وی زنی است که با هجوم این تبهکار در خانه‌اش روبه‌رو شده و بیش از 80 میلیون تومان طلا، جواهرات و پول نقدش به‌سرقت رفته است.

به گزارش ایران، پلیس آگاهی در تعقیب یکی از مجرمان سابقه‌دار است که به نام مأمور اداره بیمه و بانک وارد آپارتمان زنان تنها شده و با حمله به آنها پول، طلا و جواهرات‌شان را به‌سرقت می‌برد.
یکی از شاکی‌های وی زنی است که با هجوم این تبهکار در خانه‌اش روبه‌رو شده و بیش از 80 میلیون تومان طلا، جواهرات و پول نقدش به‌سرقت رفته است.
بانوی میانسال در تشریح ماجرای این سرقت به کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران گفت: ساعت 3 بعدازظهر (بیستم فروردین امسال) در خانه نشسته بودم که زنگ در به صدا درآمد.
مردی که خودش را مأمور بانک معرفی کرد گفت: «خانم شما در قرعه‌کشی بانک برنده چند میلیون تومان پول شده‌اید.» بعد هم با این بهانه وارد خانه شد و از من مدارک شناسایی خواست تا به قول خودش امور اداری جهت تحویل پول قرعه‌کشی را انجام دهد.
برای آوردن مدارک شناسایی به سراغ کمد دیواری یکی از اتاق‌ها رفته بودم که ناگهان احساس کردم شخصی پشت سرم ایستاده که به محض برگشتن با این مرد روبه‌رو شدم؛ می‌خواستم فریاد بزنم که ناگهان به طرفم حمله‌ور شد و درحالی که قدرت مقابله با او را نداشتم، تمامی طلا و جواهرات و پول‌هایم را از داخل کمد دیواری برداشت و از خانه‌ام فرار کرد.

سرقت‌های مشابه
کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با توجه به شیوه و شگرد این سرقت به بررسی سرقت‌های مشابه پرداختند و اطلاع پیدا کردند که سرقت‌های مشابه دیگری نیز در دیگر مناطق تهران به همین شیوه و شگرد از زنان تنها صورت گرفته است.

بررسی اظهارات زنان دیگر نشان داد فردی با مشخصات یکسان و تحت عنوان «مأمور اداره بیمه» و یا «کارمند بانک» و به بهانه‌های مختلف از جمله «پرداخت حقوق مستمری» و یا «برنده شدن افراد در قرعه‌کشی بانک» به خانه زنان تنها مراجعه کرده و پس از ورود به شیوه «کش‌روی» یا «زورگیری» نقشه سرقت‌هایش را اجرا کرده و سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت متواری شده است.

شناسایی مجرم سابقه‌دار
کارآگاهان با بهره‌گیری از اظهارات شاکیان درخصوص مشخصات ظاهری سارق و شیوه و شگرد سرقت‌ها، سرانجام موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای به نام «فریدون» - 40 ساله - شدند.
بررسی سوابق وی حکایت از آن داشت که این مجرم سابقه‌دار و حرفه‌ای بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف از جمله کلاهبرداری و سرقت از منزل از سوی پلیس آگاهی دستگیر و زندانی شده و در بیشتر موارد نیز به همین شیوه و تحت عنوان «مأمور اداره بیمه» و یا «کارمند بانک» اقدام به سرقت کرده است.

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: «در ادامه اقدامات پلیسی برای دستگیری «فریدون»، کارآگاهان با بهره‌گیری از اطلاعات موجود در سوابق متهم اقدام به شناسایی آخرین محل سکونت وی در محدوده میدان شهدای هفتم تیر کردند و پی بردند این شخص به واسطه اقدامات مجرمانه از سوی خانواده‌اش طرد شده و در حال حاضر بلامکان است؛ در ادامه پیگیری‌ها برای دستگیری متهم سابقه‌دار و همچنین شناسایی سایر شاکیان و مالباختگان، درخواست انتشار بدون پوشش تصویر این شخص از سوی بازپرس پرونده صادر شده است.
بنابراین از تمامی شهروندان که موفق به شناسایی متهم شده و اطلاعاتی درخصوص مخفیگاه و یا محل‌های ترددش دارند درخواست می‌شود تا هرگونه اطلاعات خود را در این خصوص از طریق شماره تماس 21869006 دراختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند؛ همچنین از شاکیان و مالباختگانی که موفق به شناسایی متهم شده‌اند دعوت می‌شود برای پیگیری شکایت‌های خود به نشانی پایگاه دوم پلیس آگاهی در جنت‌آباد شمالی - خیابان شاهین شمالی مراجعه کنند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید