خواب آشفته مردم خاش

خواب آشفته مردم خاش

نيمه‌شب دوشنبه بوي بدي در شهر خاش استان سيستان و بلوچستان احساس شد. اين بوي بد چنان آزار‌دهنده بود كه در مدتي كوتاه اغلب ساكنان شهر را به كوچه و خيابان كشاند.

کد خبر : ۳۹۱۳۴
بازدید : ۱۶۳۸
عامل اصلی انتشار بوی نامطبوع در خاش چه بود؟
كارشناسان موارد مختلفي را مطرح كردند. به عنوان مثال برخي معتقد بودند كه فعاليت آتش‌فشان تفتان ممكن است باعث ايجاد اين بو شده باشد.
روزنامه اعتماد در گزارشی نوشت: نيمه‌شب دوشنبه بوي بدي در شهر خاش استان سيستان و بلوچستان احساس شد. اين بوي بد چنان آزار‌دهنده بود كه در مدتي كوتاه اغلب ساكنان شهر را به كوچه و خيابان كشاند.

هر كسي در مورد منشأ بو نظري مي‌داد. حالا كه مدتي از اين حادثه گذشته مسوولان احتمال مي‌دهند منشأ آن گازهاي متصاعد شده از كوه آتش‌فشاني تفتان باشد البته براي آن احتمال‌هاي ديگري هم مطرح مي‌كنند.

فرماندار خاش گفت: علت انتشار بوي نامطبوع در شهر فعاليت غيرمجاز يك كارخانه قيرسازي بوده است. همچنين مديركل بحران استان سيستان و بلوچستان درباره اين اتفاق در گفت‌وگو با ايسنا گفت: حوالي ٣ بامداد امروز بوي بدي در بخش‌هاي مختلفي از شهرستان خاش استشمام شد كه در پي آن ٥٣ نفر از شهروندان اين شهر به بيمارستان‌ها و مراكز درماني مراجعه كردند كه تاكنون برابر آخرين آمارها، ٣٥ نفر از آنان ترخيص شده و مابقي كه عمدتا داراي سابقه بيماري تنفسي بودند در بيمارستان بستري هستند.

غلامرضا اربابي درباره علل مطرح شده درباره اين بو افزود: كارشناسان موارد مختلفي را مطرح كردند. به عنوان مثال برخي معتقد بودند كه فعاليت آتش‌فشان تفتان ممكن است باعث ايجاد اين بو شده باشد. گروهي ديگر فعاليت كارخانه ايزوگام را عامل ايجاد اين بو مي‌دانستند و برخي ديگر نيز معتقد بودند كه منشأ اين بو مي‌تواند از شهرك صنعتي خاش باشد؛ اما تاكنون تمامي اين موارد در حد احتمال و گمانه‌زني اوليه بوده و هيچ چيز به شكل قطعي اعلام نشده است. اربابي با تاكيد بر اينكه علت بروز اين پديده همچنان در دست بررسي است گفت: با مشاركت محيط زيست، كارشناسان زمين‌شناسي، دانشگاه علوم پزشكي و ديگر دستگاه‌هاي مرتبط بررسي منشأ اين بو آغاز شده و البته به نظر نمي‌رسد كه دوباره چنين پديده‌اي در شهرستان خاش تكرار شود.

همچنين ايرندگاني، مشاور فرماندار خاش در اين باره مي‌گويد: « نزديكي‌هاي صبح سروصداي زيادي در شهر پيچيد و مردم از خانه‌هاي‌شان بيرون آمدند. بعضي‌ها از حال رفته بودند و ماشين‌هاي اورژانس براي بردن آنها به بيمارستان در شهر مي‌چرخيد. مردم بيشتر ترسيده بودند و سراسيمه از خانه‌هاي‌شان بيرون آمدند. عده‌اي خيال مي‌كردند چيزي تركيده و اين بو به خاطر آن است. اما نيروي انتظامي مردم را خاطرجمع كرد كه خطري آنها را تهديد نمي‌كند.

خيلي زود هم خبر در فضاي مجازي پيچيد و ستاد بحران براي منشايابي اين بوي بد تشكيل شد.» علاوه بر اين ايرنا به نقل از سرپرست سازمان اورژانس كشور نوشت: حادثه بوي نامطبوع در شهرستان خاش، ٥٣ مصدوم داشت، از اين تعداد ٣٤ نفر بستري شدند كه چهار نفرشان هنوز بستري هستند و بقيه مرخص شدند.

پيرحسين كوليوند افزود: از ٥٣ نفر مصدوم استشمام بوي نامطبوع در خاش ١٩ نفر به صورت سرپايي درمان شدند و تعداد ٣٤ نفر كه شامل ١١ زن و ٢٣ نفر مرد بودند، بستري شدند. هم‌اكنون از مجموع ٣٤ نفر بستري اعلام شده، ٣٠ نفر ترخيص و ٤ نفر بستري هستند كه ٣ نفر در بخش و يك نفر در CCU بستري هستند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید