سرقت‌های سریالی با تنه‌زدن به مردم

سرقت‌های سریالی با تنه‌زدن به مردم

«دعوای صوری به بهانه تنه‌زدن، داد‌ و‌ بیداد و کتک‌کاری ساختگی و پس از آن سرقت از طعمه‌ای که او را زیر نظر داشتند» این شگرد باندی سه نفره از سارقان پایتخت بود که چند روز پیش از سوی پلیس دستگیر شدند.

کد خبر : ۳۹۲۲۲
بازدید : ۱۷۱۸
سرقت‌های سریالی با تنه‌زدن به مردم
آن پسر جوان عمدا به من تنه زد و درگیر شد تا همدستانش به بهانه جدا‌کردن و خاتمه درگیری اموال من را سرقت کنند. من فکر می‌کنم آنها از هنگامی که وارد بانک شدم، من را زیر نظر داشتند.

به گزارش شهروند، «دعوای صوری به بهانه تنه‌زدن، داد‌ و‌ بیداد و کتک‌کاری ساختگی و پس از آن سرقت از طعمه‌ای که او را زیر نظر داشتند» این شگرد باندی سه نفره از سارقان پایتخت بود که چند روز پیش از سوی پلیس دستگیر شدند. سردسته این باند، جوان ٢٥ساله‌ای است که مدعی است تأمین هزینه اعتیاد او را به این راه کشانده است.

اظهارات یکی از مالباختگان
ماجرا از شکایت مردی به پلیس آغاز شد. او سراسیمه به اداره پلیس رفت و مدعی شد که هدف سرقت عجیبی قرار گرفته است.
در اظهاراتش به تیم تحقیق و تجسس پلیس پایتخت گفت: «من تازه از بانکی در مرکز شهر خارج شده بودم، خیلی هم عجله داشتم، به‌سرعت در پیاده‌رو در حال حرکت بودم که ناگهان با پسر جوانی تنه به تنه شدم. درواقع پسر جوان به من تنه زد. با این‌که ضربه محکمی به من زد، اهمیتی ندادم و به‌سرعت به مسیر ادامه دادم. اما پسر جوان دست‌بردار نبود، دنبال من راه افتاد و شروع به فحاشی کرد. به سمت من هجوم آورد و یقه من را محکم گرفت و به دشنام‌هایش را ادامه داد، من هم که دیگر تحمل حرف‌های رکیک او را نداشتم، کنترلم را از دست دادم و با او درگیر شدم، چندتایی مشت و لگد بین ما رد و بدل شد، دعوا بالا گرفت، مثل همه نزاع‌های خیابانی چند نفری آمدند و ما را از هم سوا کردند. وقتی دعوا تمام شد و من کمی آرام‌تر شدم، تازه متوجه شدم که از من سرقت شده است. همه پول‌هایی را که از بانك گرفته بودم همراه با تلفن همراهم دزدیده شده بود.»

او در ادامه اظهاراتش به پلیس گفت: «من مطمئن هستم که این یک دعوای ساختگی بوده تا از من سرقت کنند. آن پسر جوان عمدا به من تنه زد و درگیر شد تا همدستانش به بهانه جدا‌کردن و خاتمه درگیری اموال من را سرقت کنند. من فکر می‌کنم آنها از هنگامی که وارد بانک شدم، من را زیر نظر داشتند.»

با پایان صحبت‌های این مالباخته، پرونده‌ای با عنوان سرقت در شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت تهران تشکیل شد. علی وسيله ایرد موسی، بازپرس ناحیه ٣٤ این پرونده را برای ادامه تحقیقات در اختیار اداره هفتم پلیس آگاهی تهران قرار داد.

در حالی ‌که تحقیق و بررسی در خصوص این پرونده ادامه داشت، گزارش یک سرقت مشابه به پلیس پایتخت اعلام شد.
ماجرای این درگیری که از طریق شهروندان پلیس اعلام شده بود، تقریبا شبیه همان نزاعی بود که چند روز قبل در مقابل یکی از بانک‌های مرکزی شهر رخ داده بود. ماموران با حضور در محدوده چهارراه مولوی متوجه شدند که در این درگیری هم پای یک پسر جوان درمیان است که به بهانه تنه به تنه شدن، اقدام به فحاشی و درگیری کرده است و پس از آن چند نفری برای ختم غائله وارد دعوا شده‌اند.
پسر جوان خیلی زود در همان محدوده درگیری از سوی پلیس دستگیر و به اداره آگاهی منتقل شد. در بررسی‌های بیشتر مشخص شد، طی چند روز چندین فقره سرقت مشابه در نقاط مرکزی پایتخت رخ داده که همگی مالباختگان مدعی بودند، از سوی پسر جوان و لاغراندامی به صورت باندی طعمه درگیری صوری و سرقت شده‌اند.
مشخصاتی که مالباختگان از پسر جوان شروع‌کننده دعوا به پلیس اعلام کرده ‌بودند با مشخصات ظاهری جوان دستگير‌شده در حوالی چهارراه مولوی همخوانی داشت و بهانه درگیری هم مشابه همه سرقت‌ها گزارش شده بود.

سردسته معتاد باند سارقان
در ادامه پسر جوان تحت بازجویی‌های فنی پلیس قرار گرفت و پس از آن‌که با شاکیان پرونده روبه‌رو شد، لب به اعتراف گشود و انجام چندین فقره سرقت‌های سریالی را همراه با دو همدستش پذیرفت.
این جوان ٢٥ساله برای ادامه تحقیقات به دادسرای ویژه سرقت پایتخت منتقل شد و در برابر بازپرس ایرد موسی گفت: «من برای تهیه مواد مجبور شدم دست به سرقت بزنم. من ٤‌سال است که مصرف‌کننده هستم و خرید مواد هم پول می‌خواهد و برای همین با دو نفر از دوستانم همدست شدم و یک باند سرقت تشکیل دادم.»
او درباره شناسایی طعمه و نحوه سرقت از آنها هم توضیح داد: «من ابتدا افرادی را که از بانک با پول نقد خارج می‌شدند، شناسایی می‌کردم؛ سپس به همدستانم اطلاع می‌دادم تا گوش به زنگ باشند، در یک فرصت مناسب به سمت طعمه می‌رفتم و به او تنه می‌زدم و درگیر می‌شدم، پس از چند دقیقه همدستانم به‌عنوان رهگذر برای سوا‌کردن وارد درگیری می‌شدند و جیب او را خالی می‌کردیم.»

پس از اقرار اين پسر جوان، ‏كارآگاهان آگاهی دو ‏همدست این سارق معتاد را هم دستگير ‏كردند و هر سه نفر آنها براي انجام ‏تحقيقات بیشتر در اختيار ‏ماموران ‏پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران ‏قرار گرفتند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید