شهر تاریخی حریره کجاست؟

کد خبر : ۳۹۹۷۵
بازدید : ۲۳۶۹

آیا تا به حال به جزیره ی زیبای کیش سفر کرده اید؟ از مکان هایی که دیدن کرده اید راضی بودید؟ آیا از تمامی جاذبه های کیش دیدن کرده اید؟

اگر به جزیره ی بی نظیر کیش رفته اید و از شهر تاریخی حریره دیدن نکرده اید , مکان تاریخی مهمی را از دست داده اید، توصیه من به شما تجربه ی تور کیش بهمراه دیدن شهر حریره است.

این مکان در شمال جزیره ی زیبای کیش قرار دارد و قدمت آن به قرن 5 تا 10 هجری قمری برمیگردد و به عنوان یک اثر ملی ثبت گردیده است، این مکان جزو جاذبه های دیدنی شهر هرمزگان می باشد که همه ساله مسافرین زیادی را به این سمت جذب مینماید وسعت این مکان به 122 هکتار میرسد، با توجه به اینکه باستان شناسان با دقت بسیار زیادی در حال کاوش می باشد و در این مدت جستجو خانه های اعیانی، حمام و ... در این مکان یافت شده، حریره نام ملکه ی این شهر بوده این به همین دلیل در حال حاضر که پیداشده است نام این مکان باستانی را حریره گذاشته اند.

خانه اعیانی:

این خانه بی شباهت به خانه های قدیمی موجود در کاشان و یزد نمیباشد،خانه های قدیمی که چندین خانوار در یک خانه زندگی میکردند، از شواهد پیدا شده در این خانه های گفته شده است که نمای داخلی آن از کاشی هایی بوده است که طرح روی آنها تخت سلیمان و سلطانیه بوده، این کاشی ها برای ایران یافت نمیشده و وارد این کشور شده است این نشان دهنده ی آن است که جزو ثروتمند ترین مناطق شهر بوده است.

بخش کارگاهی و صنعتی:

این بخش از بنای قدیمی در کنار دریا قرار دارد و سبک معماری خاص خود را داراست که کاوشگران همچنان در حال یافتن معنی و دلیل این سبک می باشند، این بخش دارای کانال های خاصی است که به دریا منتهی میشود , و به احتمال زیاد به صیادی مربوط میگردد و برای راحتتر رسیدن به دریا بنا شده است البته اینها فقط حدسیات کاوشگران می باشد و احتمال میرود اینها راه های مخفی بوده اند برای زمانیکه امکان داشته مردم شهر به این منطقه هجوم بیاورند.

حمام

این مکان در جایگاه خود جزو قدیمی ترین حمام بین تمامی حمام ها می باشد، با توجه به ظرفیت مورد نیاز آن زمان، دو مدل حمام برای دو دوره ی زمانی طراحی شده ک مورد استفاده احالی آن زمان قرار میگرفته همچنین وسعت این مکان تا نزدیک ب دیواره شرقی عمارت اعیانی می باشد. کاوشگران به این نتیجه رسیده اند که این حمام به دلیل نوع ساخت اعیانی بوده و برای افراد ثروتمند استفاده است، مساحت تقریبی این حمام نزدیک به 600 متر مربع می باشد، در این مکان گرمخانه ای وجود دارد ک توسط راهرو سر پوشیده از دو خزینه ی دیگر متمایز میگردد.

تور کیش را گران نخرید:

نکته مهمی که برای سفر به کیش لازم است بدانیم تعیین مبلغ مناسب برای این سفر می باشد، توجه به این موضوع و انتخاب نوع هتل و امکانات آن بسیار تعیین کننده است. کارشناسان ما در آژانس دایانا گشت پارس میتوانند برای تعیین قیمت تور کیش با توجه به تعداد ستاره های هتل و نوع پرواز طبق سلیقه شما نرخ مناسبی برای تور شما فرام کنند، جهت صرفه جویی در هزینه ی سفر خود میتوانید به قیمت های لحظه آخر و آفری از طریق راه های زیر با ما در ارتباط باشید.

سایت ما Dayanagasht.com

تلفن تماس: 021-43036000

021-43397

نشانی: بهشتی بین مفتح و میرعماد پلاک 8 واحد 4 دایانا گشت پارس

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید