جنون آنی سرباز وظیفه

جنون آنی سرباز وظیفه

حال ٣ نفر از مصدومان این حادثه وخیم است.

کد خبر : ۴۰۳۸۴
بازدید : ۲۳۱۱
جنون آنی سرباز وظیفه
حال ٣ نفر از مصدومان حادثه تیراندازی پادگان آبیک وخیم است. حادثه‌ای که تاکنون ٣ کشته و ٥ مجروح برجای گذاشته است.

به گزارش شهروند، حال ٣ نفر از مصدومان حادثه تیراندازی پادگان آبیک وخیم است. حادثه‌ای که تاکنون ٣ کشته و ٥ مجروح برجای گذاشته است. در این حادثه که بعدازظهر دوشنبه در یکی از پادگان‌های نیروی زمینی ارتش در اطراف شهرستان آبیک قزوین رخ داد، سرباز وظیفه‌ای پس از ورود به آسایشگاه به سمت هم‌خدمتی‌هایش آتش گشود.
هنوز انگیزه اصلی سرباز ضارب مشخص نیست؛ با این حال بازرسی نیروی زمینی ارتش جنون آنی را علت این حادثه خونین اعلام کرده است.

روایت حادثه تیراندازی
حادثه تیراندازی بعدازظهر دوشنبه در پادگان نیروی زمینی آبیک زمانی رخ داد که یکی از سربازان وظیفه وارد آسایشگاه پاسدارخانه شد و به سمت هم‌خدمتی‌هایش آتش گشود. ضارب پس از تیراندازی به سمت ٨ نفر از افراد حاضر در آسایشگاه به خودش هم شلیک کرد. به دنبال این حادثه مجروحان به وسیله چند آمبولانس به بیمارستان ولی‌عصر(عج) منتقل شدند.

این شنیده‌ها در حالی است در حالی است که رئیس بازرسی نیروی زمینی ارتش جزییات تازه‌ای از این حادثه اعلام کرده است. امیر سرتیپ ‌دوم علی سامانی جنون آنی را علت احتمالی این حادثه اعلام کرد و در این‌باره توضیح داد: «ضارب در تاریخ یکم بهمن ‌سال ۹۵ به خدمت سربازی اعزام و پس از طی دوره آموزشی در یکی از پادگان‌های آماد و پشتیبانی نیروی زمینی واقع در استان قزوین مشغول به خدمت شده و قبل از حادثه در دو نوبت از مرخصی طولانی‌‌مدت راه دور و کوتاه‌‌مدت بهره‌مند شده است.
همچنین همه سربازان در بدو ورود به ارتش تحت معاینات پزشکی قرار گرفته و بعد از احراز سلامت روحی و روانی متناسب با سطح سلامت پزشکی، روحی و روانی در قسمت‌های مختلف به کار گرفته می‌شوند که این سرباز هم با طی همه این مراحل در قسمت نگهبانی مشغول به خدمت سربازی شده است.
با وجود این بررسی‌های اولیه پزشکی و بازرسی‌های دقیق از محل حادثه نشان می‌دهد ضارب احتمالا دچار جنون آنی (سایکوز گذرا) شده و با اسلحه در اختیار در اقدامی ناگهانی به سمت سربازان حاضر در آسایشگاه پاسدارخانه و هم‌خدمتی‌های خود که در حال استراحت بودند، تیراندازی و بلافاصله نیز اقدام به خودزنی کرده است.» او اضافه کرد: «با تلاش تیم‌های پزشکی، ضارب در حال حاضر زنده است و ریشه‌های این موضوع و دلایل احتمالی برون‌‌سازمانی و اجتماعی این اقدام در دست بررسی است.»

وخامت حال ٣ مصدم حادثه
در همین حال و با گذشت ٤٨ ساعت از حادثه خونین پادگان نیروی زمینی ارتش رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قزوین حال ٣ تن از مصدومان این حادثه را وخیم اعلام کرد و در این‌باره گفت: «سه تن از ٦ مصدوم حادثه تیراندازی در پادگان آبیک هم‌اکنون در ‌آی‌سی‌یو بستری بوده و حال عمومی آنها اصلا مساعد نیست.» در حالی ‌که مسئولان نیروی زمینی ارتش هیچ اشاره‌ای به هویت کشته‌شدگان و مصدومان این حادثه نکرده‌اند؛ منوچهر مهرام روز گذشته با اشاره به حادثه تیراندازی در پادگان آبیک قزوین گفت: «این حادثه عصر روز دوشنبه توسط یک سرباز وظیفه اتفاق افتاد و موجب کشته‌شدن ٣ سرباز و مصدومیت خود و ٥ تن دیگر شد که بلافاصله پس از این اتفاق تمام تیم‌های جراحی و پزشکی در آبیک و بیمارستان شهید رجایی در حالت آماده‌باش قرار گرفته و تمام امور درمانی را بر روی ٦ مصدوم انجام دادند.»
به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ٥ تن از مصدومان توسط بالگرد و یک تن دیگر با آمبولانس به بیمارستان‌های قزوین منتقل شدند. او درباره وضع عمومی مصدومان این حادثه هم توضیح داد: «گلوله از کنار قلب ضارب عبور کرده و به ریه او آسیب وارد کرده است، کلیه چپ یکی از این مصدومان نیز بشدت آسیب‌دیده بود که از بدن وی خارج شد و ٢ مصدوم دیگر نیز از ریه و قلب آسیب جدی دیده‌اند.
٣ مصدوم دیگر نیز که از ناحیه شکم و دست‌وپا و لگن آسیب دیده‌اند، هم ‌اکنون در بخش بستری هستند و وضع باثبات‌تری نسبت به سایر مصدومان دارند.» او ادامه داد: «هنوز نمی‌توانیم با اطمینان کامل درباره بهبود مصدومان این حادثه نظر قطعی بدهیم و هر گونه تغییر در اوضاع جسمی این سربازان اطلاع‌رسانی می‌شود.»

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید