دزدی‌های سریالی برای خوشگذرانی

دزدی‌های سریالی برای خوشگذرانی

دو سارق موتور سوار که با سوءاستفاده از لباس پلیس و برای خوشگذرانی اقدام به سرقت خودروهای لوکس در شمال تهران می‌کردند در عملیات پلیسی کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.

کد خبر : ۴۰۳۸۷
بازدید : ۱۴۱۷
دزدی‌های سریالی برای خوشگذرانی
ساعت ۳۰دقیقه بامداد ۱۴تیرماه راننده یک خودرو پورشه با مراجعه به کلانتری ۱۰۱تجریش به مأموران اعلام کرد که سرنشینان یک موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ که یک نفر از آنها لباس پلیس به تن داشته، قصد سرقت خودرو او را داشته‌اند اما موفق به این کار نشدند ولی مدارک شناسایی خودرو وی را سرقت کرده‌اند.

به گزارش شهروند، دو سارق موتور سوار که با سوءاستفاده از لباس پلیس و برای خوشگذرانی اقدام به سرقت خودروهای لوکس در شمال تهران می‌کردند در عملیات پلیسی کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شدند.

ساعت ۳۰دقیقه بامداد ۱۴تیرماه راننده یک خودرو پورشه با مراجعه به کلانتری ۱۰۱تجریش به مأموران اعلام کرد که سرنشینان یک موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ که یک نفر از آنها لباس پلیس به تن داشته، قصد سرقت خودرو او را داشته‌اند اما موفق به این کار نشدند ولی مدارک شناسایی خودرو وی را سرقت کرده‌اند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت تحت‌پوشش مأمور» و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه ۲ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

شاکی پرونده با حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «درحال تردد با خودرو شخصی‌ام در منطقه الهیه - خیابان تختی بودم که سرنشینان یک موتورسیکلت جلوی مرا گرفته و از من درخواست مدارک خودرو کردند.
یک نفر از آنها که لباس پلیس به تن داشت، از من خواست تا از خودرو پیاده شوم اما قبول نکردم. ناگهان یک نفر از آنها اقدام به کندن پلاک عقب خودرو کرد تا به این شیوه مرا مجبور کند پیاده شوم.
من که به نحوه برخورد آنها اعتراض کرده بودم، تصمیم گرفتم با شماره ۱۱۰تماس بگیرم. به محض این‌که گفتم الآن به پلیس زنگ می‌زنم، آنها سوار موتور شده و به سرعت از محل متواری شدند. دیگر اطمینان پیدا کردم که آنها پلیس نبوده و قصد داشتند تا به این شیوه خودرو را سرقت کنند که موفق به این کار نشده اما مدارک خودرو را با خودشان بردند.»

در فاصله کمتر از یک روز از زمان ارجاع نخستین پرونده به اداره پنجم پلیس آگاهی، پرونده مشابه دیگری در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت مبنی بر این‌که سرنشینان یک موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵در پوشش پلیس اقدام به سرقت یک موتورسیکلت ۲۵۰ سی‌سی کرده‌اند.

شاکی پرونده پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «در محدوده میدان تجریش درحال تردد بودم که دو نفر سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ که یک نفر از آنها ملبس به لباس نظامی بود، جلوی مرا گرفتند و گفتند که موتورسیکلت توقیف است و به این بهانه از من درخواست مدارک کردند.
پس از ارایه مدارک موتور از سوی من، آنها مرا از موتور پیاده کردند و عنوان داشتند که پیاده به کلانتری مراجعه کنم و خودشان سوار بر دو دستگاه موتورسیکلت شده و از محل دور شدند.
پس از مراجعه به کلانتری متوجه شدم که پلیس اصلا به این شیوه و شگرد اقدام به توقیف وسایط نقلیه به‌ویژه موتورسیکلت نمی‌کند و آن دو نفر درحقیقت سارق بودند.» با توجه به وقوع سرقت‌های مشابه در مناطق «تجریش»، «نیاوران»، «الهیه» و «خیابان گاندی»، هماهنگی‌های لازم با سرکلانتری‌های این مناطق انجام و مقرر شد تا با بهره‌گیری از اطلاعات به‌دست آمده از سرقت‌های مشابه، طرح مهار در محدوده وقوع سرقت‌ها انجام شود.

۲۰تیرماه مأموران کلانتری ۱۱۸ستارخان در زمان گشت‌زنی، به سرنشینان یک موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵که دقیقا یک‌نفر از آنها لباس پلیس به تن داشت مشکوک شده و بلافاصله اقدام به متوقف کردن موتورسیکلت می‌کنند.

با انتقال سرنشینان موتورسیکلت توقیفی به کلانتری، هماهنگی‌های لازم با اداره پنجم پلیس آگاهی انجام و کارآگاهان پلیس آگاهی پس از حضور در کلانتری و با بهره‌گیری از تصاویر به‌دست آمده از چهره‌نگاری‌های انجام شده توسط شکات و مالباختگان اقدام به شناسایی این دو نفر کردند.

با انتقال سرنشینان موتور سیکلت طرح هوندا ۱۲۵ به اداره پنجم آگاهی و مواجهه حضوری آنها با تعدادی از شکات و مالباختگان، بلافاصله هر دو نفر آنها شناسایی شدند. متهمان به نام‌های «هاشم» ۲۶ساله و «سعید» ۲۴ساله که چاره‌ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشتند، به ناچار لب به اعتراف گشوده و به سرقت‌های تحت پوشش مأمور از مالباختگان اعتراف کردند.
متهمان درباره انگیزه سرقت‌های خود به کارآگاهان گفتند: «به هیچ عنوان با انگیزه کسب پول اقدام به سرقت نمی‌کردیم بلکه صرفا به خاطر آن‌که در آن شرایط از لحاظ روانی نسبت به افراد احساس برتری پیدا می‌کردیم و به نوعی آنها از ما می‌ترسیدند، از این حالت لذت می‌بردیم و پس از سرقت نیز وسایط نقلیه را در همان محدوده سرقت رها می‌کردیم.»

در ادامه رسیدگی به پرونده و با کشف مدارک شناسایی متعلق به ٣ خودرو سوار اسپورتیج، مزدا ۳ و ۲۰۶، کارآگاهان موفق به شناسایی ٣شاکی دیگری شدند که دقیقا به همین شیوه و شگرد مورد سرقت خودرو قرار گرفته بودند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید