شروع فصل پرهیجان

شروع فصل پرهیجان

معمولا مردم هیچ کجای دنیا میانه خوبی با پایان تعطیلات ندارند. آنها به همان اندازه که تعطیلات را دوست دارند، از تمام‌شدنش هم متنفر هستند؛ تا جایی که با شروع هر دوره از تعطیلی حتی فکرکردن به روز پایانی تعطیلات هم اعصاب همه را به هم می‌ریزد.

کد خبر : ۴۰۸۰۵
بازدید : ۱۲۷۱
شروع فصل پرهیجان

به گزارش شهروند، معمولا مردم هیچ کجای دنیا میانه خوبی با پایان تعطیلات ندارند. آنها به همان اندازه که تعطیلات را دوست دارند، از تمام‌شدنش هم متنفر هستند؛ تا جایی که با شروع هر دوره از تعطیلی حتی فکرکردن به روز پایانی تعطیلات هم اعصاب همه را به هم می‌ریزد.

در این میان البته تعطیلاتی هم وجود دارد که برای مردم عذاب‌آور و خسته‌کننده است، درست مثل فوتبال! پایان یک فصل مسابقات فوتبالی برای آنهایی که عاشق فوتبال هستند، نویدبخش رسیدن به روزهای سخت بدون فوتبال است.
حس نفرت مردم به فرارسیدن تعطیلات فوتبالی شاید از حسی که نسبت به پایان تعطیلی‌های کاری دارند، بیشتر باشد! روزهایی که تب‌وهیجان فوتبال جایی در آن نداشته باشد، شاید از کسل‌کننده‌ترین روزهای ‌سال برای فوتبال‌دوست‌ها باشد.
با این وجود، این یک قانون است. وقتی مسابقات لیگ تمام می‌شود،‌ تیم‌ها به تعطیلات می‌روند و خودشان را درگیر فصل نقل‌و‌انتقالات و بعد از مدتی دوران بدنسازی و آماده‌سازی برای حضور در لیگ فصل جدید می‌کنند.
در این فاصله اگر هیجانات نقل و انتقالاتی و بازی‌های دوستانه نه‌چندان جذاب را فاکتور بگیریم،‌ فوتبال‌دوست‌ها فقط می‌خواهند که روزها به سریع‌ترین شکل ممکن سپری شود تا لیگ جدید شروع شود. با شروع لیگ زندگی فوتبالی‌ها شکل واقعی خودش را به خود می‌‌گیرد.
هیجان و بازار داغ کری و اخبار و حواشی فوتبال بخش قابل‌ توجهی از دقایق روز و شب را به خود اختصاص می‌دهد. همه چیز شروع می‌شود و حالا همه با استرس بسیار زیاد دعا می‌کنند. لیگ هرچه ‌زودتر به پایان خود برسد تا ببینند چه تیمی قهرمان لیگ برتر و جام حذفی می‌شود.

همان‌طور که متوجه شدید، انتظار برای شروع فصل جدید فوتبال تا انتظار برای پایان فصل، هر دو ماهیت دنیای پر از جاذبه فوتبال است که مردم آن هر‌ سال تکرار و زندگی می‌کنند. حالا اما بعد از سپری‌شدن یک تعطیلات به معنای واقعی نحس و کسل‌‌کننده،‌ همه ‌چیز از امشب شروع خواهد شد.
لیگ برتر هفدهم آغاز می‌شود و از همین حالا طرفداران تیم‌های مختلف با امید درخشش و کسب نتایج خوب از تیم‌هایشان به سوی پایان فصل زندگی می‌کنند تا ببینند درنهایت سرنوشت تیم‌ محبوب‌شان چه خواهد شد.

بی‌پول‌های لیگ حریف میلیاردرها می‌شوند؟ در یک قدمی سقوط
فقر مالی جدانشدنی از فوتبال ایران است؛ در حالی ‌که در فوتبال روز دنیا حق پخش تلویزیونی، اسپانسرینگ، حق ترانسفر بازیکنان و درآمدهای حاصل از بلیت‌فروشی و شرکت در مسابقات مختلف، باعث رونق فوتبال به‌عنوان مهمترین ورزش دنیای امروز شده اما در فوتبال ایران خبری از این مسائل نیست تا باشگاه‌ها هر روز نحیف‌تر و بی‌پول‌تر شوند.
روزی نیست که خبری از مشکلات مالی و تحصن طلبکارها و شکایت بازیکنان از باشگاه‌ها در رسانه‌ها نباشد اما در این میان هستند باشگاه‌هایی که بیشتر از بقیه مشکل مالی دارند و حتی برای سفر به شهرهای دیگر و رزرو هتل مشکل دارند. در ادامه وضع ٤ تیم لیگ برتری که شرایط مالی اسفناکی را دارند، بررسی می‌کنیم.

نفت تهران؛ بی‌پول و بی‌مدیر
به‌ نظر می‌رسید بعد از واگذاری نفت از طرف وزارتخانه به بخش خصوصی مشکلات مالی این باشگاه حل شود اما وضع بدتر شد و طلبکاران این تیم حتی نمی‌دانند برای پیگیری مطالباتشان به سراغ کدام ارگان یا شخص بروند.
نفت امسال هم مشکلات عدیده‌ای دارد و با تعداد زیادی طلبکار که هر روز به شمار آنها افزوده می‌شود کار دشواری در لیگ هفدهم دارد. این باشگاه توانسته برای فصل جدید بازیکنانی جدید که بی‌تیم مانده بودند را به خدمت بگیرد اما تا وقتی که بخشی از بدهکاری‌های خود را پرداخت نکند، نمی‌تواند از طرف سازمان لیگ برای بازیکنانش کارت بازی بگیرد.
این تیم در حالی ‌سال آینده یکی از نمایندگان ایران در آسیا است که حتی توانایی پرداخت هزینه سفرهای داخلی را ندارد چه برسد به سفرهای خارج از کشور. درمجموع نفت با مشکلات مالی و بدهی‌های انباشت‌شده پا به لیگ هفدهم می‌گذارد.

استقلال خوزستان؛ همیشه بی‌پول
استقلال خوزستان در سالی که قهرمان لیگ برتر شد، هم مشکل مالی داشت. وضع استقلال هر ‌سال بدتر از‌ سال قبل می‌شود و این تیم به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی در‌ سال گذشته هم بحران‌های زیادی را تجربه کرد.
استقلالی‌ها البته در ‌سال گذشته دست به کار بزرگی زدند و نتایج آبرومندی در آسیا گرفتند بدون این‌که دریافتی از باشگاه داشته باشند اما بعید است که‌ سال آینده هم روزهای خوبی در انتظارشان باشد. این تیم تمام بازیکنان موثر خود را از دست داده و برای شروع لیگ هم با مشکلات زیادی روبه‌رو است.
آبی‌های خوزستان در ‌سال گذشته برای سفرها و رزرو هتل منابع مالی نداشتند و بازیکنان این تیم بدون این‌که به اردو بروند در بازی‌ها حاضر می‌شدند. امسال هم استقلال خوزستان با همین مشکلات پا به لیگ گذاشته و برخلاف ‌سال گذشته حتی از طرف استانداری هم کمکی به این باشگاه نشده است.
با شرایط پیش روی استقلال خوزستان، اهالی فوتبال این تیم را یکی از کاندیداهای اصلی سقوط می‌دانند اما باید منتظر ماند و دید که آیا ویسی مثل لیگ پانزدهم می‌تواند با این تیم بی‌پول شگفتی‌ساز شود یا نه.

سیاه‌جامگان؛ دعوای همیشگی
سیاه‌جامگان به‌عنوان یکی از معدود باشگاه‌های خصوصی فوتبال ایران حال‌ و روز خوشی ندارد. البته طبیعی است که در فوتبال بدون ساختار ایران این تیم خصوصی نتواند از پس مشکلات خود بربیاید و همین باعث شده معضلات مالی سیاه‌جامگان ادامه داشته باشد.
در سال‌های اخیر مربیان زیادی به دلیل بی‌پولی از سیاه‌جامگان جدا شده‌اند و بازیکنان هم بارها دست به اعتصاب زده‌اند تا مطالبات خود را دریافت کنند اما هیچ‌کدام از این اتفاقات باعث حل‌نشدن مشکلات مالی این باشگاه نشده است.
البته سیاه‌جامگان پیش از شروع فصل به اردوی ١٠روزه در ترکیه رفت که این موضوع باعث عصبانیت بیشتر طلبکاران شد که چرا باشگاه به جای پرداخت مطالبات آنها چنین اردویی را برگزار کرده است.

سپیدرود؛ بی‌پول تازه‌وارد
وقتی سپیدرود توانست مجوز حضور در لیگ برتر را به دست بیاورد همه اعضای این تیم از مشکلات مالی گفتند. مربیان و بازیکنان سپیدرود از مسئولان شهر رشت درخواست حمایت داشتند تا این تیم حضوری موفق در لیگ برتر داشته باشد اما با آغاز لیگ هفدهم هنوز مشکلات سپیدرودی‌ها حل نشده است.
این تیم بی‌پول که با حمایت هوادارانش توانست کار بزرگی انجام دهد، حالا با بی‌پولی و بدهکاری دست‌وپنجه نرم می‌کند. قطعا ادامه مشکلات مالی برای این تیم تازه‌وارد، روزهای سخت و بحرانی را پیش‌روی این تیم قرار می‌دهد و بعید نیست که آنها هم مثل اغلب تیم‌های صعود‌کرده از لیگ یک به لیگ برتر، به صورت آسانسوری به دسته اول برگردند.

همه آنهایی که در لیگ برتر هفدهم غایب هستند /جای خالی این چند نفر
سامان نریمان‌جهان، آندرانیک تیموریان، احمد‌آل نعمه،‌ شهاب کرمی، ابراهیم شکوری،‌ میثم حسینی، ‌امیرارسلان مطهری، سیامک کوروشی و چندین و چند بازیکن که در سال‌های اخیر در لیگ برتر حضور داشتند هم در لیگ هفدهم فعلا جایی نخواهند داشت و با باشگاهی قرارداد امضا نکرده‌اند.
با توجه به این‌که نقل و انتقالات هنوز تمام نشده البته امکان دارد بعضی از آنها در روزهای آینده تیم‌دار بشوند. اما به جز این نام‌ها چند نام بسیار مهم و شناخته‌‌شده‌تر وجود دارد که بدون تیم ماندن آنها باورش برای خیلی‌ها سخت است، اما واقعیت دارد.

فرکی، کاظمی، کریمی و مرفاوی
در لیگ برتر هفدهم مثلا جای یکی مثل حسین فرکی که همواره در سال‌های اخیر حضوری متوالی در تیم‌ها داشته بدجوری توی چشم می‌زند. کسی که تا همین دو فصل قبل گران‌ترین و بهترین مربی لیگ برتر بود.
اما ناکامی در سپاهان و سپس کسب نتایج ناامید‌کننده در سایپا او را در مسیر فراموشی قرار داد تا این‌که هیچ‌کدام از باشگاه‌های لیگ برتری به این مربی کهنه‌کار برای لیگ هفدهم اعتماد نکند. صمد مرفاوی هم که با صبای قم به لیگ یک سقوط کرد در لیگ امسال جایی ندارد. فرهاد کاظمی دیگر سرمربی مشهور فوتبال ایران است که با ماشین‌سازی دسته یکی شد و امسال در لیگ برتر بدون تیم است.
فیروز کریمی هم که دیگر از دوران اوج مربیگری خود سال‌هاست فاصله گرفته، وقتی از صنعت نفت آبادان جدا شد با هیچ تیم لیگ برتری دیگری قرارداد امضا نکرد تا یکی دیگر از مربیان غایب سرشناس لیگ برتر باشد.

غیبت آقای کاپیتان
آندرانیک تیموریان بیشتر از این‌که تیم نداشتنش سوژه‌ای برای بحث کردن در محافل ورزشی باشد،‌ حرکتی که برای ارسال پرونده‌ مطالباتش از استقلال به کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام داد به جنجال بزرگ فوتبال ایران تبدیل شده است.
کاپیتان سابق تیم‌ملی که جایگاه خود را در تیم کی‌روش از دست داده در سال‌های اخیر تا دلتان بخواهد تصمیمات اشتباه برای انتخاب تیم داشته است. او لیگ شانزدهم را با ماشین‌سازی شروع کرد و در نیم‌فصل وقتی می‌خواست به استقلال برود این باشگاه از نقل و انتقالات با حکم فیفا محروم شد و به ناچار شاگرد علی دایی در نفت تهران شد و با این تیم به‌عنوان قهرمانی جام حذفی رسید. با این‌حال تیموریان تا روز گذشته تیم نداشت تا یکی از غایبان بزرگ لیگ باشد.

کریمی و هیجانی که با خود برد
وقتی این خبر اعلام شد که علی کریمی هدایت نفت تهران را بر عهده خواهد گرفت‌، نفت تهران برای همه اهالی فوتبال مهم شد. حضور شخص علی کریمی در نیمکت تیم بحران‌زده باعث شد همه منتظر تقابل او با پرسپولیس، ‌استقلال و سایپای علی دایی باشند.
اما نفت به قدری بحران و مشکل داشت که درنهایت کریمی یک‌روز قبل از بازی سوپرجام تصمیم گرفت قید همکاری با این باشگاه را بزند و با رفتن خودش شور و هیجانی که اهالی فوتبال انتظار آن را می‌کشیدند را هم برد!

پسر بد!
پیام صادقیان! فوتبالیستی که روزگاری نه چندان دور ستاره جوان لیگ برتر و از بهترین‌ها بود، حاشیه او را به جایی کشاند که لقب «bad boy» که خودش از آن متنفر است را به او دادند. پیام‌ سال گذشته با ماشین‌سازی به لیگ دسته اول سقوط کرد و بیشتر هفته‌ها هم البته مصدوم بود.
با وجود این، برای لیگ برتر هفدهم در شرایطی که از فولاد خوزستان،‌ پارس‌جنوبی جم،‌ سپیدرود،‌ پیکان و... پیشنهاد داشت،‌ تصمیم گرفت وقتی علی کریمی هدایت نفت را برعهده گرفت شاگرد جادوگر شود. درنهایت وقتی کریمی از نفت جدا شد، پیام صادقیان هم حاضر نشد با این باشگاه قرارداد ببندد و حالا بدون تیم مانده است.

جایی برای وحید نیست
سال‌هاست دوران فوتبالی وحید طالب‌لو خوب سپری نمی‌شود. اگر وحید چند‌سال قبل یکی از بهترین دروازه‌بان‌های ایران بود امروز دیگر چنین خصوصیتی در او وجود ندارد. طالب‌لو‌ سال قبل در فولاد توپ زد و عملکرد درخشانی در دروازه‌ تیم نداشت. با این حال امسال در میان تعجب همه، لیگ در شرایطی آغاز خواهد شد که طالب‌لو در بین دروازه‌بان‌های تیم‌های لیگ برتری هیچ‌ جایی ندارد.

مدافع سابق سرخابی
به‌نظر می‌رسد دوران اوج فوتبال با جدایی حنیف عمران‌زاده از استقلال برای این مدافع تمام شد. او فصل قبل از این باشگاه کنار گذاشته شد. ابتدا با صنعت نفت آبادان قرارداد بست و سپس با فسخ قرارداد به تیم دسته اولی خونه به خونه بابل پیوست.
او البته خیلی زود از تیم لیگ یکی هم جدا شد و با صبای قم قرارداد بست و با این تیم به لیگ دسته اول سقوط کرد. در نقل‌و‌انتقالات تابستانی هم خبر زیادی درباره حنیف منتشر نشد و او هم فعلا بازیکن آزاد است. رضا نورمحمدی مدافع و کاپیتان سابق پرسپولیس هم با وجود سن بالا هنوز اعلام خداحافظی از فوتبال نکرده و امسال در ترکیب هیچ تیم لیگ برتری جایی ندارد.

مدعیان احتمالی قهرمانی لیگ برتر کدام تیم‌ها هستند؟ جام در مربع!
سال گذشته اگر می‌خواستیم از مدعیان قهرمانی نام ببریم، سخت بود که نام تیم‌های دیگر را کنار پرسپولیس قرار دهیم. امسال شرایط کاملا متفاوت از ‌سال گذشته است. مدعیان حسابی خود را تقویت کرده‌اند و تا بن دندان مسلح هستند و نمی‌خواهند اجازه دهند خوش‌شانسی پرسپولیس در لیگ جدید هم ادامه پیدا کند.

استقلال؛ پرستاره و مدعی
امسال هیچ توجیه و بهانه‌ای نمی‌تواند هواداران استقلال را برای قهرمان‌نشدن قانع کند. علیرضا منصوریان در دومین ‌سال حضورش در استقلال تیمی پرستاره و مدعی را هدایت می‌کند که از پرمهره‌ترین استقلال‌های تاریخ است.
استقلال امسال علاوه بر این‌که توانست همه ستاره‌هایش به جز کاوه رضایی را حفظ کند، تمام بازیکنان مورد نظر منصوریان را هم خرید تا دیگر بهانه‌ای برای موفقیت نباشد. استقلال برای این‌که امسال جزو مدعیان قهرمانی قرار بگیرد، باید برخلاف ‌سال گذشته از هفته‌های اول امتیازگیری را آغاز کند.
درست برخلاف ‌سال گذشته که نتایج خوب استقلال از نیم‌فصل دوم آغاز شد، امسال آبی‌ها نیاز به کسب امتیازات مهم هفته‌های ابتدایی لیگ دارند تا در نیم‌فصل دوم از نظر امتیازگیری عقب نمانند.
خیلی‌ها معتقدند، حضور ستاره‌های قدیمی استقلال که می‌توانند حاشیه‌های تیم را مدیریت کنند، در کنار ستاره‌های کم‌سن‌و‌سال می‌تواند روزهای خوبی را برای این تیم بسازد اما تجربه ثابت کرده حضور ستاره‌ها نمی‌تواند تضمین‌کننده موفقیت یک تیم باشد.
با این وجود، بعید نیست که امسال مشکلات مالی و شکایت‌ها به استقلال لطمه بزند، چون قبل از شروع لیگ استارت حاشیه‌هایی برای آبی‌پوشان پایتخت زده شده است.

پرسپولیس؛ قوی و پرحاشیه
طی سال‌های گذشته پرسپولیس در یک فصل حتی دو سرمربی هم داشته است. ثبات‌نداشتن روی نیمکت و درون مستطیل سبز در سال‌های اخیر ضربه‌های زیادی به پرسپولیس زده و باعث ناکامی‌های تاریخی برای این تیم شده است.
با تداوم حضور برانکو ایوانکوویچ روی نیمکت و ماندگاری ستاره‌ها در ترکیب تیم، قرمزها هم پس از ١٠‌سال قهرمان شدند، هم در لیگ جدید مدعی اصلی قهرمانی هستند. پرسپولیس امسال در فصل نقل‌وانتقالات برخلاف استقلال ولع زیادی به خرید نداشت و با تمدید قرارداد همه ستاره‌هایش در یکی دو پست بازیکنان بزرگی جذب کرد.
حفظ اسکلت اصلی تیم و جاافتادن آنها در سیستم‌های مورد نظر برانکو نوید روزهای خوبی را برای پرسپولیس می‌دهد اما آنچه کار قرمزها را برای دفاع از قهرمانی سخت کرده، حضور بقیه مدعیان است. پرسپولیس در‌ سال گذشته با غیبت مدعیان همیشگی لیگ قاطعانه قهرمان شد اما امسال با حضور تیم‌های تقویت‌شده مثل استقلال، ذوب‌آهن و سپاهان کار پرسپولیس برای قهرمانی بسیار سخت است.

ذوب‌آهن؛ امید به قلعه‌نوعی
ذوب‌آهن جزو عجیب‌ترین تیم‌های لیگ برتر است. این تیم در اکثر دوره‌های لیگ برتر جزو بالانشین‌ها و مدعیان بوده اما هیچ قهرمانی در کارنامه‌اش ثبت نشده است. ذوبی‌ها ‌سال گذشته بعد از نتایج خوب با یحیی گل‌محمدی او را کنار گذاشتند و سال را با مجتبی حسینی به پایان رساندند اما باز هم در جمع بالانشین‌ها قرار گرفتند.
تصمیمات امسال مدیریت ذوب‌آهن نشان داد امسال آنها جدی‌تر از همیشه به قهرمانی می‌اندیشند. آنها دیگر به دومی و سومی و قهرمانی در جام حذفی قانع نیستند و در لیگ هفدهم قهرمانی می‌خواهند. به همین دلیل به سراغ امیر قلعه‌نوعی پرافتخارترین سرمربی لیگ برتر رفتند تا با او طلسم قهرمان‌نشدن در لیگ را بشکنند.
ذوب‌آهنی‌ها توانستند همان تیمی را ببندند که قلعه‌نوعی از آنها خواسته بود تا یکی از جدی‌ترین مدعیان قهرمانی باشند. البته ذوب‌آهن اگر با همان ترکیب ‌سال گذشته هم لیگ هفدهم را آغاز می‌کرد، صرفا به ‌خاطر بودن قلعه‌نوعی می‌شد این تیم را جزو مدعیان قرار داد.

سپاهان؛ بازگشت امید با کرانچار
سخت است کنار گذاشتن سپاهان از جمع مدعیان قهرمانی. این تیم بعد از قهرمانی در لیگ چهاردهم با حسین فرکی روند نزولی را در پیش گرفت اما آمدن کرانچار جانی تازه به پرافتخارترین تیم لیگ برتر داد.سپاهانی‌ها برای تکرار روزهای خوبشان به سراغ کرانچار رفتند و توانستند در لیگ شانزدهم که اصلاً وضع خوبی نداشتند بین ٥تیم بالای جدول بمانند.
حضور کرانچار و خرید بازیکنانی مثل ساسان انصاری، شهاب ثاقبی و عزت‌اله پورقاز سپاهان را در مربع قهرمانی قرار داده است.سپاهانی‌ها امسال امید زیادی به بازگشت تیمشان به روزهای خوب دارند و امیدوارند بعد از ٢‌سال باز هم قهرمانی را به دست بیاورند و شعار معروفشان برای سرخابی‌ها را تکرار کنند.

یک سرمربی، چند مدیر و پدیده‌های سرخابی/ تازه‌واردهای لیگ برتر
لیگ هفدهم مثل سال‌های گذشته چهره‌های جدیدی را در خود جای داده که برای نخستین‌بار در سمت جدید وارد مسابقات می‌شوند. این موضوع فقط مربوط به بازیکنان ٢ تیم تازه‌وارد به لیگ برتر نیست و برخی مدیران و مربیان نیز برای نخستین‌بار است که می‌توانند هیجان ورود به بالاترین سطح فوتبال ایران را تجربه کنند.

مدیران؛ حضور غیرمنتظره نصیرزاده
در بخش مدیران باشگاه‌های لیگ برتری چند چهره جدید که یکی از آنها بسیار نام‌آشنا هم هست، دیده می‌شود. هوشنگ نصیرزاده که همواره به‌عنوان کارشناس داوری و البته در چند ‌سال اخیر کارشناس حقوقی فوتبال شناخته می‌شد، در اتفاقی غیرمنتظره به‌عنوان مدیرعامل جدید باشگاه گسترش فولاد بعد از حضور طولانی‌مدت غلامرضا سمندر انتخاب شد.
او که بر سر انتقال داریوش شجاعیان سروصدای زیادی به پا کرد و درآمدزایی خوبی برای مالک این باشگاه داشت، نخستین تجربه خود را در رأس یک باشگاه می‌گذراند. همچنین حمیدرضا کریمویی بعد از کش‌وقوس‌های فراوان در هیأت‌مدیره باشگاه پدیده به‌عنوان مدیرعامل جدید این باشگاه مشهدی انتخاب و مشغول به کار شد.
بهرام رضاییان، مدیرعامل باشگاه پارس‌جنوبی و شهاب مومنی، مدیرعامل سپیدرود رشت نیز که به همراه تیمشان جزو تازه‌واردهای لیگ برتر هستند، امیدوار به گذراندن تجربه‌هایی موفق در لیگ هفدهم هستند.

مربیان؛ نظرمحمدی تنها سرمربی تازه‌وارد
از میان سرمربیانی که روی نیمکت ١٦ تیم لیگ برتری حضور دارند، تنها علی نظرمحمدی نخستین تجربه خود را روی نیمکت سپیدرود رشت در لیگ برتر سپری خواهد کرد، در شرایطی که خودش این تیم را به لیگ هفدهم رساند.
علی کریمی که تا چند روز قبل سرمربی نفت تهران بود، این شانس را داشت که جزو تازه‌واردهای لیگ برتر باشد اما با کناره‌گیری‌اش چنین شانسی را از دست داد. البته محمد تقوی مدیرفنی پدیده مشهد که سال‌ها در ایران حضور نداشت، نیز تا به‌ حال تجربه مربیگری در ایران نداشته است.
همچنین نیما نکیسا که به‌عنوان مربی دروازه‌بان‌های نفت تهران کارش را آغاز کرده، نخستین تجربه خود را به‌عنوان مربی در لیگ برتر پشت سر خواهد گذاشت. از سوی دیگر ابراهیم صادقی، کاپیتان سابق سایپا که به‌عنوان مربی در کنار علی دایی فعالیت خواهد کرد، یکی از مربیان تازه‌وارد لیگ هفدهم خواهد بود.

میک مک‌درموت، مربی بدنساز ایرلندی استقلال که سهم ویژه‌ای در آماده‌سازی پیش فصل این تیم داشته، نخستین تجربه‌اش را در لیگ برتر ایران پشت سر می‌گذارد، اگر چه او قبلا در تیم ‌ملی و کنار کی‌روش تجربه کار در فوتبال ایران را دارد.

بازیکنان؛ پدیده‌های سرخابی
به جز بازیکنان باتجربه‌ای که سپیدرود رشت و پارس‌جم‌ جنوبی در ترکیب خود دارند، سایر نفراتی که از ‌سال گذشته و مسابقات لیگ دسته اول در ترکیب این تیم‌ها به میدان می‌رفتند، می‌توانند نخستین تجربه خود را در بالاترین سطح فوتبال ایران پشت‌سر بگذارند؛ البته این موضوع فقط مختص به بازیکنان این ٢ تیم تازه‌وارد لیگ برتری نیست و حتی سرخابی‌ها نیز بازیکنانی را در ترکیب خود جای دادند که سابقه بازی در لیگ برتر را ندارند.
مهدی قائدی بازیکن ١٧ساله و بوشهری استقلال که از ایرانجوان به این تیم پیوست و منصوریان امید زیادی هم به او بسته، می‌تواند یکی از چهره‌های جدید و ویژه لیگ هفدهم باشد.
از سوی دیگر در پرسپولیس شایان مصلح، مدافع چپ‌ سال قبل سپیدرود رشت که با وجود پیشنهاد از باشگاه‌های دیگر به جمع سرخپوشان پیوست و در سوپرجام نیز عملکرد خوبی از خود در ترکیب پرسپولیس نشان می‌داد، چهره تازه‌وارد دیگری در لیگ هفدهم محسوب می‌شود.

برنامه هفته نخست لیگ برتر

پنجشنبه ٥مرداد: سیاه‌جامگان- ذوب‌آهن (ساعت١٩:٠٥)
استقلال‌خوزستان- تراکتورسازی (ساعت٢١)
نفت ‌تهران- سپیدرود (ساعت ٢١)
پرسپولیس- فولاد (ساعت ٢١)

جمعه ٦مرداد: گسترش‌فولاد- پارس‌جنوبی جم (ساعت ٢٠)
سپاهان- سایپا (ساعت٢٠:٣٠)/ پیکان- پدیده(ساعت٢٠:٤٥)
نفت آبادان- استقلال(ساعت ٢١)

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید