اتفاقی مرموز در کره‌شمالی

اتفاقی مرموز در کره‌شمالی

تا چهار سال پیش او بود و دیگر اثری از او دیده نشد. در مورد کره شمالی صحبت می‌کنیم؛ اتفاقی مرموز پیرامون دختری به نام «مون سو گیونگ» که به معمای بزرگ بدل شد.

کد خبر : ۴۱۸۶
بازدید : ۵۵۰۰۸
اثری از او در کره شمالی نیست

فرادید | تا چهار سال پیش او بود و دیگر اثری از او دیده نشد. در مورد کره شمالی صحبت می‌کنیم؛ اتفاقی مرموز پیرامون دختری به نام «مون سو گیونگ» که به معمای بزرگ بدل شد.

به گزارش فرادید به نقل از سی ان ان، پدر و مادر مون سو گیونگ (Mun Su Gyong) چهار سال پیش در پیونگ یانگ نامه‌ای رنگارنگ که با قلب‌های صورتی تزئین شده بود را از دخترشان دریافت کردند. چند عکس از دخترشان هم داخل پاکت نامه بود. مردم کره شمالی اغلب به اینترنت دسترسی ندارند و برای برقراری ارتباط هنوز از همان شیوه‌های سنتی استفاده می‌کنند.

آن نامه حالا به یکی از دارایی‌های ارزشمند خانواده سو گیونگ تبدیل شده است. اگر آن مطالب برای آن‌ها ایمیل شده بود، هرگز تا این اندازه ارزشمند نمی‌شد. آن نامه آخرین خبری است که آقا و خانم سو گیونگ از دخترشان دارند.

مون در آن زمان تنها 20 سال داشت. او در آن نامه گفته بود که به زودی به خانه بازخواهد گشت. سه سال پیش از آن روز، والدین مون به این مسئله افتخار می‌کردند که دخترشان قرار است در یک رستوران متعلق به کره شمالی در پنوم پن (پایتخت کشور کامبوج) مشغول به کار شود. رویه‌های استخدامی در آن رستوران دشوار بوده و همین مسئله موجب خرسندی والدین مون شده بود.

رستوران‌هایی از این دست یکی از منابع درآمدی ارزی کره شمالی محسوب می‌شوند. دلیلش نیز مشخص است: تحریم‌های بین‌المللی به دلیل برنامه هسته‌ای این کشور علیه آن‌ها وضع شده و این رستوران‌ها از اهمیت بالایی برای کره شمالی برخوردار هستند. بنابراین، دخترهایی که به استخدام این رستوران‌ها درمی‌آیند، باید ویژگی‌های خاصی داشته باشند: زیبایی، صدای خوب برای آوازخوانی، رقص و از همه چیز مهم‌تر وفاداری به کره شمالی.

او چگونه ناپدید شد؟
مون سو گیونگ چند هفته پس از آن نامه ناپدید شد. او در آن نامه از پدر و مادرش خواسته بود که آماده‌ی بازگشت او باشند و مقدمات دانشگاه رفتن او را بچینند.

همکاران مون سو گیونگ که هم‌وطن او هم بودند، می‌گویند: «مشتریان ثابت رستوران که با مون دوست شده بودند او را ربودند.»

مدیر سابق آن رستوران معتقد است که آن مردها جاسوس‌های کره شمالی بودند و دو سال تمام از مشتریان ثابت رستوران بودند. آن‌ها خود را جای تاجران کره شمالی جا زده بودند.

چندین شاهد به سی ان ان اطلاع دادند که چند مرد مون را به زور سوار خودرو کردند و او را بردند. اما یکی از مقامات کره جنوبی ادعا کرد که این گفته از کاملا بی‌اساس است.

حال آنچه اهمیت دارد ناپدید شدن مون است. خانواده او بسیار از این بابت نگران هستند.


اثری از او در کره شمالی نیست
کیم سون جونگ (مادر) و مون سونگ جین (پدر) این دختر بسیار مضطرب هستند

سفر به پیونگ یانگ
سی ان ان با والدین مون در آپارتمان آن‌ها در پیونگ یانگ دیدار کرد. آن‌ها اتاق دخترشان را کاملا تمیز و دست نخورده نگه داشته‌اند. او حتی وسایل شخصی خودش را هم برای برادرش ارسال کرده بود.

کیم سون جونگ، مادر مون، می‌گوید: «هر روز که از سرکار به خانه می‌آیم، به اتاق او می‌روم تا ببینم چیزی تغیر کرده است. دوست دارم یک روز به خانه بروم و ببینم که او برگشته است.»

مادر مون هنرمند است و پدرش «مون سونگ جین» نیز افسر پلیس است. آن‌ها وقتی آلبوم عکس دخترشان را به من نشان می‌دهند، اشک از چشمانشان جاری شده بود؛ البته از لبخندی که گاه و بیگاه بر روی چهره‌شان نقش می‌بست نیز نمی‌شد گذشت.

آن‌ها از خاطرات کودکی دخترشان می‌گفتند و زمزمه عشق را می‌شد از صدایشان فهمید. بیشتر خاطرات ما حالا بر روی فیسبوک نقش می‌بندد، اما در کره شمالی همان شیوه‌های سنتی هنوز به کار گرفته می‌شود.

زمانی که دخترشان به استخدام رستوران کره شمالی درآمد، آن‌ها سر از پا نمی‌شناختند. البته همان موقع هم می‌دانستند که دخترشان به مدت سه یا چهار سال از پیش آن‌ها خواهد رفت و خبری از مرخصی هم نیست. کره شمالی تنها به کسانی اعتماد می‌کرد که می‌دانست آن‌ها برخواهند گشت. مردم کره شمالی زمانی که در کشور دیگر زندگی می‌کنند، به ارزش‌های اجتماعی خود احترام می‌گذارند. در ضمن، دولت کره شمالی مسکن، خوراک و هزینه تحصیلات آن‌ها را می‌پردازد.

پدر و مادر مون می‌گویند که دخترشان قلبی پاک داشت. خیابانی در پنوم پنِ کامبوج به نام رهبر پیشین کره شمالی «کیم ایل سونگ» نام‌گذاری شده بود و مون برای تمیز کردن نام علامت خیابان وقت می‌گذاشتند.

مون از محل کار خود، همکارانش و لباس‌های مدرنی که می‌پوشید، عکس می‌گرفت و به خانه می‌فرستاد.

باوفا و متعهد
پدر و مادر مون می‌گویند که دخترشان همیشه به خانواده، کشور و رهبرش وفادار بوده است. آن‌ها می‌گویند تنها دلیلی که می‌توانست مانع بازگشت او به کره شمالی شود «آدم‌ربایی یا فریب خوردن» است.

اثری از او در کره شمالی نیست
وقتی پدر و مادر مون آلبوم عکس دخترشان را به من نشان می‌دهند، اشک از چشمانشان جاری شده بود؛ البته از لبخندی که گاه و بیگاه بر روی چهره‌شان نقش می‌بست نیز نمی‌شد گذشت.

از دهه 90 میلادی، ده‌ها هزار نفر از کره شمالی به کره جنوبی رفته‌اند؛ سفری که افراد باید جانشان را در کف دستشان بگذارند. اما این افراد می‌گویند که خوشحال‌اند که از سرکوب و فقر فرار کرده‌اند. دولت کره شمالی می‌گوید که آن افراد یا مجرم هستند و می‌خواهند از گذشته خود فرار کنند، و یا قربانی باندهای قاچاق انسان شده و فریب خورده‌اند. به همین دلیل آن‌ها مجبور شده‌اند که در مورد کره شمالی دروغ بگویند تا زنده بمانند.

ناپدید شدن مون خانواده او را به شدت رنجانده است. پدر مون می‌گوید: «درد این اتفاق هنوز از دوش خانواده ما برداشته نشده و بیشتر هم شده است.»

مادر مون به لنز دوربین خیره شده و می‌گوید: «ما تا آخرین روز زندگی منتظر تو خواهیم ماند. من به تو کاملا اعتماد دارم.»
۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    انشالله که به زودی زود و صحیح و سالم پیش والدین خود برگردد و آنها را از نگرانی برهاند.

  • ناشناس ارسالی در

    کره شمالی چرا یجوریه آخه.
    مردمش چرا نمی خوان کاری کنن. یعنی نمی بینن کره جنوبی چقدر پیشرفت کرده! اونوقت اونا هنوز درگیره چیزای اساسین. مثل نون و لباس ...

  • مهدی ارسالی در

    هرچی رسانه ها در مورد کره شمالی می گویند را زره ای قبول ندارم چون آنها در مورد ایران هم همینطور می گویند و همش دروغ است. یا بهتر بگویم دروغ را طوری با حقیقت می آمیزند که تفکیک آن سخت است.

  • رضاجوانشیر ارسالی در

    سلام
    در دنیایی عجیب زندگی می کنیم ،دولت کره شمالی برده داری رسمی را راه انداخته و با اعزام کنیز تا خواننده یا کارگر ، زن یا مرد به کشورهای همسایه آنهم بصورت رسمی که هیچکدام حقوق دریافت نمی کنند و توسط مامورانی که بهمراه آنان اعزام می شوند و پدر و مادر و خانواده فرد ضمانتی در دست دولت می باشند تا آن افراد بازگردند و به دولت خیانت نکنند و این افراد از حقوقشان فقط باندازه زندگی روزمره را دریافت می کنند و بقیه بعنوان بودجه دولت بحساب دولت کره شمالی واریز می شود بعد هم بعضی از این افراد توسط همان ماموران دزدیده و در بارها و کاباره های اروپا و آمریکا و تایلند یا تولید فیلمهای جنسی در آسیا بکار گرفته می شوند و آنقدر تحت کنترل هستند که نمی توانند با خانواده ارتباط برقرار کنند چرا که ارتباط مجازی در آنجا معنی ندارد و فقط با نامه که آنهم تحت کنترل دولت است ارتباط می توانند داشته باشند و البته اگر ارتباط هم برقرار شد دیکتاتوری و فضای بسته کره شمالی حق اعتراض به خانواده را نمی دهد و اگر هم داد صدا از منبع خفه می شود و اینهم در جهانی است که ما در ان زندگی می کنیم و متاسفانه فساد و ظلم هنوز حرف اول را می زند.

  • ناشناس ارسالی در

    به نظر من فرار کرده و برای اینکه خانوادش را تحت فشار نگذارن بهشون خبری نمیده. مگه دیوونست برگرده؟؟؟

  • ناشناس ارسالی در

    آقای زره ای تو خیلی با سوادی تو راست میگویی تو اخر انشتین هستی ایران هم کشور گل و بلبله و هیچ کس هیچ مشکلی نداره همه اش تبلیغات استکباریه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید