سرخ تسخير ناپذير

سرخ تسخير ناپذير

پايان حسرت ١٦ساله؛ پرسپوليس بعد از مدت‌ها غيبت در جمع چهار تيم پاياني آسيا دوباره به نيمه‌نهايي اين رقابت‌ها رسيد؛ سرخ‌پوشان ايراني که شب گذشته در بازي برگشت مرحله يک‌چهارم نهايي در ورزشگاه بن‌زايد به مصاف تيم الاهلي عربستان رفته بود، با ارائه يک بازي منطقي و زيبا با نتيجه ٣ بر يک به برتري رسيد و راهي نيمه‌نهايي شد.

کد خبر : ۴۲۸۱۰
بازدید : ۱۱۴۸
سرخ تسخير ناپذير
پايان حسرت ١٦ساله؛ پرسپوليس بعد از مدت‌ها غيبت در جمع چهار تيم پاياني آسيا دوباره به نيمه‌نهايي اين رقابت‌ها رسيد؛ سرخ‌پوشان ايراني که شب گذشته در بازي برگشت مرحله يک‌چهارم نهايي در ورزشگاه بن‌زايد به مصاف تيم الاهلي عربستان رفته بود، با ارائه يک بازي منطقي و زيبا با نتيجه ٣ بر يک به برتري رسيد و راهي نيمه‌نهايي شد.
پرسپوليس که بازي رفت را با تساوي ٢-٢ به پايان رسانده بود، در اين ديدار لحظات تلخ و شيرين زيادي را تجربه کرد؛ شيرين‌ترين لحظه همان دقيقه ششم رقم خورد، جايي که علي عليپور با استفاده از سرعت مثال‌زدني و البته اشتباه مدافع عربستاني توانست گل اول پرسپوليس را بزند، با‌اين‌حال اتفاق تلخ اين ديدار شش دقيقه بعد از آن گل، يعني در دقيقه ١٢ افتاد؛ کمال کامياني‌نيا روي يک بي‌احتياطي محض از داور چيني مسابقه کارت قرمز گرفت تا آرزوهاي بلند پرسپوليس براي رسيدن به نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان آسيا تحت تأثير قرار بگيرد؛ بااين‌حال بازي هوشمندانه سرخ‌ها کار را به جايي رساند که بازي با همان يک گل به نفع شاگردان برانکو در نيمه نخست به پايان رسيد.
با شروع نيمه دوم و حملات پي‌درپي نماينده عربستان، رقيب خيلي زود به گل مساوي رسيد. سرخ‌هاي تهراني که به نظر مي‌رسيد روي دوندگي زياد و خستگي مفرط ديگر از لحاظ بدني شادابي لازم را ندارند، کار را سخت‌شده ديدند.

و باز هم تعويض‌هاي پروفسور
با دريافت گل مساوي و با توجه به اينکه بازي رفت هم به ميزباني اسمي پرسپوليس ٢-٢ شده بود، الاهلي با همين يک - يک هم مسافر نيمه‌نهايي مي‌شد، ولي آنها هرگز فکرش را نمي‌کردند تعويض‌هاي طلايي برانکو، همه‌چيز را عوض کند؛ بشار رسن، گادوين منشا و شايان مصلح به ترتيب به جاي مسلمان، عليپور و احمدزاده وارد زمين شدند و درست مثل بازي رفت، سناريو را دگرگون کردند؛ مصلح پنالتي‌ گرفت که منجر به اخراج بازيکن الاهلي شد و منشا آن پنالتي را تبديل به گل کرد.
در ادامه پرسپوليس که هجومي‌تر نشان داده بود توانست بازهم صاحب يک ضربه پنالتي شود تا اين‌بار مهدي طارمي، گل‌زن اول اين تيم آن را به گل تبديل کند؛ مهدي که پيش از اين مسابقه روي ٥٠ درصد گل‌هاي تيمش در آسيا تأثير مستقيم داشت نه‌تنها گل سوم و تيرخلاص را زد، بلکه به‌عنوان بهترين بازيکن ميدان هم انتخاب شد؛ اما سرخ‌هاي پايتخت با همين برد شيرين در فرمت جديد ليگ قهرمانان آسيا، براي اولين‌بار و با توجه به فرمت‌هاي قبلي بعد از ١٦ سال غيبت دوباره طعم حضور در نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان آسيا را چشيدند. آخرين‌باري که پرسپوليس به نيمه‌نهايي اين تورنمنت رسيده بود به سال ٢٠٠١ برمي‌گشت.

صعود الهلال و شانگهای
الهلال عربستان اولین تیمی بود که موفق شد به نیمه‌نهایی برسد. دوشنبه‌شب در اولین بازی دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، الهلال عربستان موفق شد ٣ بر صفر میهمان خود العین امارات را شکست دهد و به نیمه‌نهایی برسد. بازی رفت دو تیم با تساوی صفر بر صفر به پایان رسیده بود. در دیدار برگشت تیم الهلال به طور کامل بر توپ و میدان تسلط داشت و با درخشش خیره‌کننده «کارلوس ادواردو» به پیروزی ٣ بر صفر دست یافت تا در مجموع دو بازی رفت و برگشت با برتری ٣ بر صفر، راهی مرحله بعدی شود.
دیروز به غیر از بازی الاهلی- پرسپولیس یک دیدار هم در شرق آسیا برگزار شد؛ دیداری که با اتفاق هیجان‌انگیزی به پایان رسید. تیم شانگهای چین با وجود شکست در بازی برگشت مقابل گوانگژو موفق شد به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. شانگهای موفق شده بود در بازی رفت با چهار گل ميهمان خود را شکست دهد. در دیدار برگشت شاگردان اسکولاری در تیم گوانگژو موفق شدند چهار گل به ميهمان خود بزنند و بازی را به وقت اضافه بکشانند. در وقت‌های اضافی هرکدام از دو تیم یک بار دیگر موفق به گلزنی شدند. در ضربات پنالتی تیم شانگهای توانست میزبان خود را با نتیجه ۵ بر ۴ شکست دهد و در مجموع با احتساب پنالتی‌ها با حساب ۱۰-۹ راهی مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها شد.حریف شانگهای که هدایتش بر عهده ویاش بواش پرتغالی است امروز از میان اوراوا ردز و کاوازاکی ژاپن مشخص می‌شود.

پرسپولیس- الهلال؛ ٤ و ٢٧ مهر
برنامه بازی نیمه‌نهایی پرسپولیس و الهلال به این صورت است که بازی رفت نیمه‌نهایی در منطقه غرب، سه‌شنبه چهارم مهر به میزبانی الهلال برگزار خواهد شد. به دلیل مشکلات سیاسی بین ایران و عربستان، بازی‌های دو تیم در زمین بی‌طرف برگزار خواهد شد. پرسپولیس چهارم مهر در ابوظبی میهمان الهلال خواهد بود.
بازی برگشت پرسپولیس- الهلال هم سه‌شنبه ۲۷ مهر در مسقط عمان به میزبانی پرسپولیس برگزار خواهد شد. پرسپولیس و الهلال در مرحله گروهی با هم هم‌گروه بودند که هر دو بازی مساوی شد. پرسپولیس و الهلال تاکنون شش بار در لیگ قهرمانان آسیا (فرمت جدید) به مصاف هم رفتند که پرسپولیس یک برد داشته، دو بار الهلالی‌ها برنده شده‌اند و سه بازی هم مساوی شده است.
پرسپولیس و الهلال در مجموع ۱۲ بار مقابل هم قرار گرفتند؛ چهار برد، پنج مساوی و سه باخت، ۹ گل زده و ۱۱ گل خورده، حاصل کار پرسپولیس برابر الهلال بوده است. الهلال در لیگ قهرمانان آسیا ۲۳ بار با تیم‌های ایرانی بازی کرده که حاصلش ۱۰ برد، هشت باخت و پنج تساوی بوده است. پرسپولیس هم در لیگ قهرمانان آسیا، ١٥ بار با تیم‌های عربستانی بازی داشته که به پنج برد، پنج مساوی و پنج باخت رسیده است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید