مردی که نمی‌خواست زنده بماند

مردی که نمی‌خواست زنده بماند

مردی با سابقه بیماری‌های خطرناک به بیمارستان آورده شد. بی‌هوش بود و میزان زیادی الکل مصرف کرده بود. نه کسی همراهش بود و نه کارت شناسایی داشت. روی سینه‌اش این خال‌کوبی دیده می‌شد: "مرا احیا نکنید".

کد خبر : ۴۶۷۱۳
بازدید : ۱۷۵۶

مردی که نمی‌خواست زنده بماند


فرادید | مردی با سابقه بیماری‌های خطرناک به بیمارستان آورده شد. بی‌هوش بود و میزان زیادی الکل مصرف کرده بود. نه کسی همراهش بود و نه کارت شناسایی داشت. روی سینه‌اش این خال‌کوبی دیده می‌شد: "مرا احیا نکنید".

این اتفاق اخیراً در بیمارستان فلوریدا رخ داد.

در ابتدا پزشکان تصمیم گرفتند به خال‌کوبی اهمیتی ندهند، زیرا از خواسته مرد مطمئن نبودند. بنابراین درمان او را آغاز کردند. اما مشاور اخلاقی بیمارستان نظر دیگری داشت.

قوانین مرتبط با احیای بیماران در ایالت‌های آمریکا متفاوت است. کادر پزشکی ازنظر قانونی و اخلاقی موظف‌اند به خواسته‌های و اولویت‌های بیماران احترام بگذارند. اما این معمولاً در صورتی است که قبل از آغاز درمان توافقنامه‌ای امضاءشده باشد.

خال‌کوبی‌ها بااینکه به‌وضوح خواسته‌های بیماران را بیان می‌کنند، اما از اعتبار قانونی برخوردار نیستند و نمی‌توان بر اساس آن‌ها اقدام کرد. اشتباهاتی که در تفسیر این پیام‌ها رخ می دهد، عواقب سنگینی مانند مرگ در پی دارد.

اما مشاور اخلاقی بیمارستان در مورد این بیمار گفت پزشکان باید به خال‌کوبی توجه کنند و به خواسته بیمار احترام بگذارند.

بخش خدمات اجتماعی بیمارستان نسخه‌ای از فرمان عدم احیا را پیدا کردند که توسط بیمار در اداره بهداشت فلوریدا تنظیم‌شده بود. این مدرک از تصمیم مشاور پشتیبانی می‌کرد.

درنهایت دستور عدم احیا صادر شد و مرد از دنیا رفت.

منبع: CNN

ترجمه: وب‌سایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید