قطعه آخر پازل ورزشی روحانی

قطعه آخر پازل ورزشی روحانی

شنیده‌ها حاکی از آن است که صالحی‌امیری با استعفا از معاونت شهرداری به زودی رییس کمیته ملی المپیک می‌شود

کد خبر : ۴۷۱۱۸
بازدید : ۱۰۹۵
کمیته المپیک؛ قطعه آخر پازل ورزشی روحانی
دو روز پیش خبری عجیب در فضای مجازی منتشر شد: «شنیده‌ها حاکی از آن است که صالحی‌امیری با استعفا از معاونت شهرداری به زودی رییس کمیته ملی المپیک می‌شود» هنوز یک‌ساعت نشده بود که مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران این خبر را تکذیب کرد.
در توضیح این مرکز آمده بود که برخی خبرسازی‌ها درباره استعفای دکتر صالحی‌امیری کذب است.
اگر چه این خبر توسط شهرداری تکذیب شد، اما هیچ توضیحی درباره احتمال حضور یا عدم‌حضور او در انتخابات کمیته ملی المپیک داده نشد.
دیروز شایعات به حقیقت پیوست و مشخص شد رضا صالحی‌امیری به زودی روی صندلی ریاست کمیته ملی المپیک خواهد نشست. نشانه‌ای روشن برای آینده انتخابات کمیته ملی المپیک.
هفتاد و پنجمین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک عصر دیروز و با حضور کیومرث هاشمی رییس، علیرضا دبیر و خانم شهریان؛ نواب رییس کمیته، محمد پولادگر، رسول خادم، علی کفاشیان، محمود مشحون و فضل‌الله باقرزاده در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد که طی آن اعضا ابتدا به بررسی و اصلاح آیین‌نامه انتخاباتی کمیته ملی المپیک پرداختند که مقرر شد پس از ویرایش نهایی طی هفته آینده از طریق سایت کمیته ملی المپیک منتشر شد.
اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در ادامه نشست خود به بحث و بررسی در خصوص معرفی کارشناسان خبره برای حضور در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک پرداختند که در این بخش آقایان محمود مشحون، علی کفاشیان و رضا صالحی‌امیری و همچنین خانم‌ها طاهره طاهریان و عاطفه اسلامیان انتخاب و معرفی شدند.
همچنین سعید آذری، مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن به عنوان نماینده باشگاه‌ها و پیمان فخری به عنوان نماینده داوران و مربیان المپیکی برای حضور در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک مشخص و معرفی شدند.
نکته عجیب معرفی دو تن از اعضای هیات اجرایی بود که گویا روی نام خودشان توافق کردند! علی کفاشیان و محمود مشحون.
انتخابی که با ناراحتی اصغر رحیمی، رییس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی همراه شد. در حالی که پیش از این شایعاتی در خصوص حضور اصغر رحیمی برای دبیرکلی کمیته ملی المپیک مطرح شده بود، اما نام او در لیست خبرگان ورزشی دیده نشد.
کمیته ملی المپیک در نشست خود رحیمی را به عنوان سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی معرفی کرد، اما رحیمی که در اندونزی به سر می‌برد، در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه از اعضای هیات اجرایی برای این انتخاب تشکر می‌کند، سرپرستی را قبول نکرد!

بسیاری از اهالی ورزش صالحی‌امیری را بهترین گزینه برای ورزش می‌دانستند. او با متانت، بردباری و دور از هیجان، بسیاری از روسای فدراسیون‌های ورزشی و مدیران را همراه خود کرده بود.
او مدیری فراتر از ورزش بود و برای همین بسیاری از اهالی ورزش به او احترام می‌گذارند. جمله طلایی او در آن روز‌ها هنوز به‌خاطر اهالی ورزش مانده است: «مهم‌ترین نیاز جامعه ورزش، اخلاق و فرهنگ است و باید یک‌بار با عینک فرهنگ به ورزش نگاه کرد.»
صالحی‌امیری سه آفت دوپینگ، آلودگی مالی و اخلاقی در حوزه ورزش را تهدیدی برای آینده فدراسیون‌ها می‌دانست. او حالا دوباره به صدر اخبار ورزشی آمده است.
حتی در روزهایی که حکمش به عنوان معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران امضا شد، جلسات ورزشی‌ها با او برای متقاعد کردنش جهت حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک پررنگ‌تر شد. به‌نظر می‌رسد همه‌چیز نهایی شده است.

مسعود سلطانی‌فر و رضا صالحی‌امیری گزینه اول و دوم دولت روحانی در سال اول دولت یازدهم بودند. هر دو از کسب رای اعتماد از مجلس بازماندند تا بعد از عدم رای اعتماد مجلس به نصرالله سجادی، قرعه به نام محمود گودرزی بیفتد. حالا در سال اول دولت دوازدهم، هر دو به صدر ورزش رسیده‌اند.
اولی وزیر ورزش و جوانان است و دومی به احتمال فراوان رییس کمیته ملی المپیک خواهد شد. هر دو از نزدیکان حجت‌الاسلام حسن روحانی هستند. دولت با این همگرایی به‌دنبال کسب نتایج درخشان در بازی‌های آسیایی و المپیک آینده است.
هرچند پیش از این از نزدیکان دولت خبر رسیده بود که احتمالا مصطفی هاشمی‌طبا رییس آینده کمیته ملی المپیک خواهد بود، اما حالا همه‌چیز تغییر کرده است. کمیته‌ای که مطمئنا بعد از حضور صالحی‌امیری بیشتر دیده خواهد شد، حمایت‌های دولتی از آن بیشتر خواهد شد و فدراسیون‌های ورزشی می‌توانند به افزایش بودجه‌شان امیدوارتر از قبل باشند. دولت هم راضی است.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید