آینده تکنولوژی به روایت نمایشگاه CES

آینده تکنولوژی به روایت نمایشگاه CES

نمایشگاه CES 2018 به کار خود پایان داد و حالا می‌توان با بررسی بخش‌های مختلف آن به سراغ بهترین محصولاتی رفت که طی چند روز گذشته برای اولین‌بار معرفی شده‌اند

کد خبر : ۴۸۷۵۳
بازدید : ۳۱۰۸

فرادید | همچون سال‌های گذشته بار دیگر شهر لاس وگاس برای چند روز میزبان تکنولوژی‌هایی بود که طی سال‌های آینده تبدیل به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی ما می‌شوند. نمایشگاه CES 2018 به کار خود پایان داد و حالا می‌توان با بررسی بخش‌های مختلف آن به سراغ بهترین محصولاتی رفت که طی چند روز گذشته برای اولین‌بار معرفی شده‌اند. در ادامه سعی کرده‌ایم به بررسی مهم‌ترین تکنولوژی‌هایی بپردازیم که در نمایشگاه CES امسال معرفی شدند. نمایشگاهی که امسال به خصوص مورد توجه تولیدکنندگان اسپیکرها و دستیارهای هوشمند قرار گرفته بود و میزبانی تعدادی از پرفروش‌ترین محصولات احتمالی سال 2018 را برعهده داشت.

آینده تکنولوژی به روایت نمایشگاه CES

صدا

Sennheiser's HD 820

هدف نمایشگاه CES نوآوری است اما این موضوع همیشه به معنی ساخت محصول یا تکنولوژی کاملا جدید نیست. به گزارش فرادید، برخی اوقات برای برطرف کردن مشکلات گذشته باید به سراغ نوآوری رفت و کمپانی Sennheiser در طراحی هدفون جدید خود به خوبی از این مسئله استفاده کرده. در شرایطی که هدفون Sennheiser's HD 800 در زمینه وارد شدن و خارج شدن صدا از لبه‌های پخش‌کننده مشکل داشت، مهندسان سن‌هایزر از روشی نوآورانه برای برطرف کردن مشکل خود استفاده کرده‌اند. آنها برای ساخت پوشش اصلی هدفون HD 820 از شیشه‌های مقاوم Gorilla Glass استفاده کرده‌اند که معمولا به عنوان لایه محافظ نمایشگرهای تلفن‌ هوشمند شناخته می‌شود. طراحی ساختاری شیشه‌ای باعث شده که عملا هیچ صدایی از لبه‌های هدفون خارج یا وارد نشود.

آینده تکنولوژی به روایت نمایشگاه CES

کامپیوتر

Dell XPS 13

شرایط بازار لپ تاپ‌ها طی سال‌های گذشته به خوبی نشان داده که مصرف کنندگان این بازار علاقه‌ای به تکنولوژی‌های عجیب و غریب نداشته و بیشتر تمایل دارند محصولی کامل را مورد استفاده قرار دهند. جدید‌ترین لپ تاپ دل از مجموعه ایکس‌پی‌اس محصولی دقیقا با همین مشخصات است. وزن پایین، پردازنده نسل هشتم و چهار هسته‌ای اینتل، 12 ساعت عمر باتری و صفحه نمایش لمسی و الترا اچ‌دی تنها بخش کوچکی از قابلیت‌های ساخته جدید دل را شامل می‌شوند. مهم‌ترین تکنولوژی مورد استفاده در این لپ تاپ ساز و کار خنک‌سازی آن است. طراحان XPS 13 به جای استفاده از فن‌هایی که گرما را از پشت یا پایین لپ تاپ خارج می‌کنند، به سراغ بدنه‌ای رفته‌اند که از بافتی با اجزای سه ضلعی تشکیل شده. بافتی که اجازه می‌دهد گرما به مرور و از بخش‌های مختلف لپ تاپ خارج شود.

آینده تکنولوژی به روایت نمایشگاه CES

خانه هوشمند

Kohler Verdera

در وضعیتی که هر روز شاهد معرفی بخش جدیدی از خانه هوشمند هستیم، امسال در نمایشگاه CES بالاخره یکی از کمپانی‌های سازنده اجزای خانه هوشمند توانست محصول نهایی خود با عنوان آینه هوشمند را به صورت عمومی رونمایی کند. ان آینه از دستیار هوشمند الکسا آمازون استفاده کرده و کاربر می‌تواند با استفاده از آن موزیک گوش کرده، اطلاعات برنامه روزانه خود را دریافت کرده، از حالت‌های نوری مختلف برای آرایش یا فعالیت‌های دیگر بهره‌مند شده و نهایتا دستورهای صوتی خود برای دیگر اجزای خانه را صادر کند. آینه هوشمند کوهلر در اندازه‌های 24، 34 و 40 اینچ طراحی شده و حداقل قیمت آن هزار دلار است.

آینده تکنولوژی به روایت نمایشگاه CES

عکاسی

Panasonic Lumix GH5S

هرچند محصول جدید پاناسونیک در دنیای تصویربرداری شباهت بسیاری به دوربین آنها در سال گذشته (GH5) دارد اما انتخاب آن به عنوان بهترین دوربین نمایشگاه امسال می‌تواند به واسطه قابلیت‌های جالب و عکاسی مناسب در نور کم، تصمیمی منطقی باشد. با استفاده از سنسور جدید پاناسونیک، دوربین GH5S می‌تواند در نور کم عکس‌هایی با کیفیت و بدون نویز را به نمایش در آورد. با وجود قابلیت‌های مثبت این دوربین اما شاید این آخرین باری باشد که دوربینی سنتی به عنوان یکی از بهترین محصولات CES انتخاب می‌شود. دستگاه‌هایی که با حضور دوربین‌های 360 درجه و پهپادها به حاشیه رانده شده‌اند.

آینده تکنولوژی به روایت نمایشگاه CES

تلفن هوشمند

Vivo

بسیاری انتظار داشتند که با حذف شدن لبه‌های نمایشگر در آیفون 10، اپل حسگر اثر انگشت را زیر صفحه نمایش قرار دهد اما نهایتا اهالی کوپرتینو موفق به انجام این کار نشده و به کلی اسکنر صورت را جایگزین قفل امنیتی سابق خود کردند. اپل موفق به انجام راهکار ثانویه خود نشد اما ویوو کمپانی چینی که تمرکز اصلی خود را روی بازار این کشور گذاشته، با همکاری شرکت سینپاتیک موفق به طراحی حسگر اثر انگشتی شده که بخشی از صفحه نمایش است. با این روش عملا دیگر نیازی به استفاده از قطعه سخت‌افزاری جداگانه‌ای در پایین یا پشت تلفن برای حسگر اثرانگشت نخواهیم بود.

آینده تکنولوژی به روایت نمایشگاه CES

برنده اصلی

Nvidia Xavier

برای سال‌هاست که خودروسازها مشغول توسعه فناوری‌هایی هستند که به واسطه آنها موفق به ساخت نمونه‌های نهایی اتومبیل‌های خودران شوند. محصولاتی که نیاز به انجام پردازش‌های سنگینی داشته و باید حجم زیادی از اطلاعات را دریافت و پردازش کنند. انویدیا که این روزها با ساخت پردازنده‌های گرافیکی بیشتر شناخته می‌شود، در نمایشگاه امسال پردازنده جدید خود را با نام «ژاویر» معرفی کرد. ابرکامپیوتری به اندازه پلاک خودرو که می‌تواند تمامی نیازهای تولیدکننده‌ها برای توسعه اتومبیل‌های خودران را برطرف کند. طبق اطلاعات منتشر شده این پردازنده دارای 9 میلیارد ترانزیستور، پردازنده اصلی هشت هسته‌ای، پردازنده گرافیکی 512 هسته‌ای، پردازنده تصویری 8K و چیپ «شتاب‌دهنده عمیق یادگیری» است. با این مشخصات هر اتومبیلی که از پردازنده جدید انویدیا استفاده کند به مرحله پنجم عملکرد خودکار می‌رسد. مرحله‌ای که به سازنده اتومبیل اجازه می‌دهد حتی فرمان را از کابین اصلی حذف کند. فولکس، تسلا و هیوندای اولین مشتری‌های این پردازنده قدرتمند هستند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید