چیز کیک انار

چیز کیک انار

پودر ژلاتین را با آب انار (یا آب سرد) مخلوط و روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا ذرات آن حل شود. پنیر را کمی با همزن برقی بزنید و بعد شکر و خامه را اضافه کنید و باز هم بزنید. پودر ژلاتین حل شده خنک را اضافه کنید و با همزن هم بزنید.

کد خبر : ۴۹۳۷۷
بازدید : ۱۹۶۹
فرادید | برای تهیه این چیز کیک پاییزی به مواد ساده ای نیاز دارید.

مواد لازم:
پنیر ماسکارپونه ۲۰۰ گرم (می توانید از پنیر خامه‌ای هم استفاده کنید، ولی این پنیر، چون نمک ندارد و ترکیب خامه و سرکه است طعم بهتری دارد.)
خامه صبحانه ۱ بسته
شکر ۴ تا ۵ قاشق غذاخوری
آب انار نصف لیوان
پودر ژلاتین ۱.۵ قاشق غذاخوری
پودر ژله انار ۱ بسته
انار دون شده به میزان لازم
لایه اول (شکلاتی )

تخم مرغ ۲ عدد/ شیر یک سوم لیوان /روغن مایع یک سوم لیوان/شکر دوسوم لیوان /آرد ۱ لیوان / پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری/وانیل ۱/۴ قاشق چای خوری/بیکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری
تخم مرغ و وانیل و شکر را با همزن ۵ دقیقه بزنید و بعد روغن مایع و شیر بریزید و کمی با همزن هم بزنید. آرد و پودر کاکائو و بیکینگ پودر رو الک و داخل مواد بریزید و باز هم بزنید. کف قالب ۲۳ سانت کمربندی رو کاغذ روغنی می‌گذاریم. مواد را بریزید و توی فر که از یک ربع قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۳۵ دقیقه بگذارید.

توجه: اگه قالب کمربندی ندارید کیک را بپزید از قالب خارج کنید، داخل ظرف سلفون دولایه بگذارید و بعد کیک رو داخل آن بگذارید.
چیز کیک انار
لایه دوم: پودر ژلاتین را با آب انار (یا آب سرد) مخلوط و روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا ذرات آن حل شود. پنیر را کمی با همزن برقی بزنید و بعد شکر و خامه را اضافه کنید و باز هم بزنید.. پودر ژلاتین حل شده خنک را اضافه کنید و با همزن هم بزنید. این مواد راروی کیک خنک شده ریخته و ۴ ساعت در یخچال قرار دهید.

توجه: جای خامه صبحانه از خامه قنادی می‌توانید استفاده کنید.
توجه: جای پودر ژلاتین از پودر ژله انار یا آلوورا هم می‌توانید استفاده کنید.
توجه: اگه از خامه قنادی یا پودر ژله استفاده کردید شکر رو حذف یا کمتر کنید.

لایه سوم: یک بسته ژله انار او با یک و نیم لیوان آب جوش روی حرارت غیر مستقیم حل و خنک کنید. کمی ژله بریزید و بگذارید کمی نیم بند شود. بعد دانه‌های انار و مابقی ژله را بریزید. وقتی که سفت شد دور آن را با یک چاقوی تیز جدا کنید و دور کمر قالب را باز کنید و بعد با یک کفگیر به ظرف انتقال دهید.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید