پایان53 ساعت دلهره در قلب پایتخت

پایان53 ساعت دلهره در قلب پایتخت

سرانجام عصر دیروز با تلاش گسترده و شبانه‌روزی آتش‌نشان‌های فداکار چندین ایستگاه، زبانه‌های سرکش آتش در ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو پس ازحدود 53 ساعت فروکش کرد و ساعت‌های دلهره آور به پایان رسید.

کد خبر : ۵۰۲۵۷
بازدید : ۱۸۲۹
سرانجام عصر دیروز با تلاش گسترده و شبانه‌روزی آتش‌نشان‌های فداکار چندین ایستگاه، زبانه‌های سرکش آتش در ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو پس ازحدود 53 ساعت فروکش کرد و ساعت‌های دلهره آور به پایان رسید.به گزارش خبرنگار حوادث «ایران» آتش‌سوزی ساعت 10 صبح روزدوشنبه شانزده بهمن در طبقه منهای 4 این ساختمان 13 طبقه (با پنج طبقه در زیرزمین) واقع درحوالی میدان ولیعصر تهران آغاز شد.
پایان53 ساعت دلهره در قلب پایتخت
اما دمای بالا و دود بسیار غلیظی که طبقات پایینی ساختمان را فرا گرفته بود سبب شد آتش‌نشان‌ها برای ورود به کانون حریق با مشکلاتی روبه‌رو شوند که در جدال با آتش و دود، تعدادی از آنها دچار مصدومیت شدند.ضمن اینکه قرار است حداکثر تا 24 ساعت آینده وضعیت ایمنی ساختمان توسط کارشناسان بررسی شود.

درهمین حال سخنگوی سازمان آتش‌نشانی اظهار کرد: «چنانچه کارشناس‌ها، ایستایی سازه ساختمان و مقاومت و ایمنی آن را تأیید کنند ساکنان اطراف محل حادثه می‌توانند به محل زندگی وکارشان برگردند.»ملکی خاطرنشان کرد: مقرر شده انشعابات ساختمان‌های اطراف وصل شود ولی انشعابات ساختمان اصلی تا اطلاع ثانوی همچنان قطع باشد.سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با اشاره به عملیات لکه‌گیری و تخلیه دود نیز گفت:«آتش ساعت 4 بعدازظهر به‌طور کامل مهار شد و عملیات لکه‌گیری و تخلیه دود نیز تا غروب چهارشنبه به پایان رسید.البته تا پایان عملیات همچنان مأموران نیروی انتظامی و اورژانس در محل مستقر خواهند بود.»

زمان بازگشت به خانه ومحل کار/ از سوی دیگر سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری پایتخت نیزاظهارداشت: ساکنان تا زمانی که عملیات آتش‌نشان‌ها پایان نیابد و ایمن‌سازی صورت نگیرد نمی‌توانند به منازل‌شان بازگردند و به‌طور کلی امکان بازگشت ساکنان تا پایان عملیات و ایمن‌سازی محل وجود ندارد.سرهنگ علی کارخانه درادامه اظهارداشت: سرقت اموال عمومی در نزدیکی ساختمان وزارت نیرو گزارش نشده و ساکنان اگر شکایتی داشتند می‌توانند با پلیس ١١٠ تماس بگیرند.وی ادامه داد: چنانچه دانشجویان بخواهند از خوابگاه دانشجویی وسایل‌شان را بر دارند باید با معاون دانشجویی هماهنگی کنند و با حضور پلیس وارد خوابگاه شوند.

افشین حبیب زاده- عضو شورای اسلامی شهر تهران- نیز خاطرنشان کرد:بررسی‌ها نشان داده بیش از 50 سال از زمان احداث این ساختمان گذشته است. در کنار آن نیز ساختمان‌های مسکونی خوابگاه و چند ساختمان اداری قرار دارد.

بنابراین باید وضعیت ساختمان متعلق به وزارت نیرو نسبت به خود و دیگر ساختمان‌های اطراف به طور کامل بررسی و سنجیده شود.او ادامه داد: دستگاه‌های مسئول باید درباره این ساختمان تصمیم‌گیری کنند.

16 مصدوم/ سخنگوی سازمان اورژانس کشور هم اعلام کرد: آتش‌سوزی در ساختمان وزارت نیرو 16 مصدوم برجا گذاشت که از این تعداد تنها 5 نفر به بیمارستان منتقل شدند. وی افزود: تمام مصدومان آتش‌‌نشان بودند که 11 نفر در محل تحت درمان قرار گرفتند.

سخنگوی اورژانس کشور افزود: از روز حادثه تاکنون نیروهای امدادی اورژانس برای امدادرسانی در حوادث احتمالی در محل حادثه حضور دارند.

ورود تیم های کارشناسی به ساختمان
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز گفت:کارشناس‌های فنی سازمان نظام مهندسی و مشاوران و مهندسان سازه شرکت برق حرارتی وزارت نیرو تا عصرپنجشنبه و پس‌ از انجام بررسی‌های فنی، نسبت به میزان آسیب ناشی از حریق به ساختمان ۱۳ طبقه میدان ولی عصر(عج) و نیز امکان بهره‌برداری و فعالیت از ساختمان‌های مجاور اظهارنظر خواهند کرد.احمد صادقی، دیروز پس از پایان عملیات اطفای حریق در جلسه ستاد مدیریت بحران منطقه ۶ ضمن اعلام این خبر در خصوص مصوبات اعضای این ستاد گفت: در این جلسه مصوب شد بلافاصله پس از اعلام رسمی پایان عملیات اطفا از سوی سازمان آتش‌نشانی، بررسی‌های فنی از سوی مهندسان آغاز شود.

همچنین مقرر شد که خدمات مربوط به حوزه‌های ایمنی، انتظامی و ترافیکی کماکان تا پایان کامل عملیات از سوی ستاد مدیریت بحران منطقه ۶ ادامه یابد.وی به مصوبه دیگر این ستاد مبنی بر استقرار واحد پاسخگویی به شهروندان ساکن محله حادثه اشاره کرد و گفت: مقرر شد کماکان ۲ دستگاه آمبولانس از سوی مرکز اورژانس تا اعلام پایان عملیات در محل مستقر شود و شرکت برق حرارتی وزارت نیرو پاسخگوی پرسش‌های اهالی محل و رسیدگی به‌مسائل آنان باشد.

جانشین شهردار در شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران گفت: با توجه به آسیب وارده به این ساختمان کماکان هتل واقع در محل حادثه از پذیرش مسافر منع شده است و پس از پایان بررسی‌های فنی تصمیم جدید در این خصوص اتخاذ خواهد شد.وی همچنین با اشاره به هماهنگی قابل توجه سازمان‌های مدیریت شهری و نهادهای خدمات اضطراری طی سه روز گذشته، همکاری شهروندان ساکن محل، ادارات و کسبه پیرامون محل حادثه را قابل تقدیر خواند و از تلاش تمامی نیروهای عملیاتی بویژه پرسنل سازمان آتش‌نشانی و اورژانس قدردانی کرد.
منبع : روزنامه ایران
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید