دونات خانگی

دونات خانگی

اول خمیر مایه رو عمل بیا رید (دو قاشق خمیر مایه رو داخل آب ولرم بریزید با دو قاشق از شکرمان مخلوط می‌کنیم و هم می‌زنیم رویش را می‌پوشانیم حدوداً ده دقیقه می‌گذاریم بماند)

کد خبر : ۵۰۳۱۹
بازدید : ۳۸۰۴
دونات‌ها یکی از انواع شیرینی هستند که هم طعم و هم ظاهر جذابی دارند.برای اینکه این شیرینی‌ها را در خانه بپزید مواد زیادی لازم نیست.
مواد لازم

آرد حدوداً ۵۰۰ گرم
شکر ۴۰ گرم یا نصف پیمانه (اگر شیرین دوست دارید یک کم بیشترش کنید)
شیر ۲۵۰ میلی‌لیتر (۱ لیوان کمی بیشتر)
خمیرمایه ۲ قاشق غذاخوری
آب ولرم یک چهارم پیمانه
کره ۶۰ گرم حتماً به دمای محیط برسد و نرم بشود
تخم مرغ ۲ عدد
نمک ۱ پنس

دستور تهیه
اول خمیر مایه را عمل بیاورید (دو قاشق خمیر مایه رو داخل آب ولرم بریزید با دو قاشق از شکرمان مخلوط می‌کنیم و هم می‌زنیم رویش را می‌پوشانیم حدوداً ده دقیقه می‌گذاریم بماند) شیر، کره نرم، تخم مرغ، باقیمانده شکر را مخلوط می‌کنیم .
اگر شکرتان خیلی دانه داشت کمی آسیابش کنید و خمیر مایه را هم به آن اضافه کنید. آرد و نمک را با هم الک می‌کنیم و کم‌کم به موادمان اضافه می‌کنیم تا خمیر لطیفی به دست بیاد و چسبنده نباشد (سه لیوان آرد را اضافه کنید و بقیه آرد را کم کم. شاید به کل آرد نیاز نباشد)
روی سطح آرد پاشی شده حسابی ورز می‌دهیم بعد خمیر را داخل ظرفی که کمی چرب شده می‌گذاریم و روی آن را می‌پوشانیم و در جای گرم می‌گذاریم. ۱ تا ۲ ساعت تا حجمش دو برابر بشود.
طرز تهیه دونات در خانه
بعد از این مدت پف خمیر یعنی با دست حجم و حباب‌های اضافه را بگیرید. روی سطح آرد پاشی شده خمیر را باز کنید حدود دو سانت خیلی نازک باز نکنید بعد قالب بزنید. اگر قالب مخصوص دونات ندارید اصلاً مهم نیست آن را بادست باز کنید و با ته ماسوره وسطش را درآورید.
ماسوره هم در دسترس ندارید با در بطری اینکار را بکنید، با فاصله از هم تو سینی آرد پاشی شده بچینید دونات‌های قالب زده را و دوباره بگذارید بیست دقیقه استراحت کند و رویش را بپوشانید. بعد از این مدت داخل روغن که خیلی هم داغ نباشد سرخ می‌کنیم، چون خیلی سریع تغییر رنگ می‌دهد بعد از سرخ شدن روغنش را می‌گیریم می‌گذاریم کاملاً خنک بشود و با شکلات‌های رنگی آب شده، پودر هل و قند، پودر پسته یا انواع مغز‌ها تزیین می‌کنیم.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید