پشت‌پرده المپیک زمستانی کره

پشت‌پرده المپیک زمستانی کره

تعامل اقیانوس، دریای ژاپن و لرزش ناگهانی مناطق کوهستانی، و شرایط سنگین برف در زمین‌های ناهموار، باعث شده است که دانشمندان از طریق ماهواره‌ها، دائما در حال نظارت شرایط آب وهوایی شبه جزیره کره باشند.

کد خبر : ۵۰۴۰۹
بازدید : ۱۲۳۲

فرارو | آن چیزی که همه ما به آن آگاه هستیم؛ برف عامل جدایی المپیک زمستانی و تابستانی است. به همین علت است که ناسا با نزدیک شدن به المپیک زمستانی دائما در حال رصد و پیش بینی کردن بارش برف است.
اهمیت برف در المپیک زمستانی

به گزارش فرارو به نقل از نیوزویک؛ این‌ها جزئی از پدیده "تجربه همکاری بین المللی " است. ۱۱ کشور و بیش از ۷۰ سازمان با همکاری یکدیگر در المپیک زمستانی بازی‌های ونکوور و سوچی، مراقب بودند تا پدیده "آیس پاپ" (ice-pop) یا ترک خوردن یخ، رخ ندهد. اما در پیونگ یانگ یک مشکل پیچیده وجود دارد: جغرافیای شبه جزیره کره.

تعامل اقیانوس، دریای ژاپن و لرزش ناگهانی مناطق کوهستانی، و شرایط سنگین برف در زمین‌های ناهموار، باعث شده است که دانشمندان از طریق ماهواره ها، دائما در حال نظارت شرایط آب و هوایی باشند.

والت پرسن مسئول نظارتی دستگاه‌های ناسا معتقد است که با توجه به امکانات پیشرفته‌ای که در اختیار داریم، قادر هستیم که یک برف ریزه را بیش از ۴۰۰ بارمورد عکس برداری قرار دهیم. همچنین دارای راداری بسیار قوی هستیم که توانایی شکل دهی به برف‌ها را دارند و می‌توانند آن‌ها را بریده بریده و یا تیز کنند.

این ابزار‌های پیشرفته به صورت دائم در حال اجرا هستند تا کوچکترین خللی در انجام مسابقات پیش نیاید. ساختار برف چیزی است که آن‌ها با استفاده از این ماهواره‌ها به دنبال آن هستند. آن‌ها با استفاده از تجربه خود، ابزار‌های کوچکی را نیز در اختیار هواشناسان کره‌ای قرار می‌دهند تا بتوانند به راحتی پدیده "آیس پاپ" را پیش بینی کنند. البته مسئولان کره‌ای در برخی سالن‌ها از یخ پلاستیکی برای مسابقات استفاده می‌کنند.

البته که هدف اصلی ناسا فقط پیش بینی مسابقات نیست، بلکه پیش بینی ذخیره آب شیرین است که منبع اصلی همین برف است. بارش برف منبع مهمی برای چرخه آب محسوب می‌گردد. زمستان که برف می‌بارد و بعد از ذوب شدن آن در فصل بهار، به صورت عجیبی به منبع آب شیرین زیرزمینی می‌افزاید.

بسته بندی ابزار و ارسال آن به کره برای بازی‌های المپیک، یک روش عالی برای آوردن دانشمندان از سراسر جهان به منظور مبارزه با این چالش است که می‌تواند به ساکنین این کشور کمک کند.

آژانس هواشناسی کره از دانشمندان خواست تا برای برنامه ریزی دقیق به پیونگ یانگ بیایند. اما پترسن به دلیل کمبود مکان برای اجرای دقیق برنامه به آنجا نرفت و ترجیح داد که در آلباما بماند و مسابقات را پیگیری کند.
منبع: نیوزویک
ترجمه فرادید
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید