تلخ‌ترین اتفاقات چهارشنبه‌سوری

تلخ‌ترین اتفاقات چهارشنبه‌سوری

سوانح سوختگی و بیمارستان چشم غوغا بود. یکی آمد تا انگشت قطع شده. دیگری بمب کف دستش ترکیده بود. کسی کودک خردسالش را بغل گرفته بود. کودک جیغ می‌کشید و مادرش اشک می‌ریخت. کمی آن طرف‌تر پدری تلاش می‌کرد پسر باندپیچی‌ شده‌اش را دلداری دهد. پرده دور تخت پسر باندپیچی را کشیدند، پدر روی زمین نشست و توی سرش کوبید. یکی از ترس می‌لرزید. یکی داد می‌زد. یکی گریه می‌کرد. از همه دلخراش‌تر نوجوانی بود که دستش قطع شده بود و از ته دل فریاد می‌زد: "غلط کردم"

کد خبر : ۵۲۶۷۵
بازدید : ۱۲۱۷۸

هشدار؛ این گزارش حاوی تصاویری است که ممکن است تماشای آن برای همه مناسب نباشد!


تلخ‌ترین اتفاقات چهارشنبه‌سوری

فرادید | سوانح سوختگی و بیمارستان چشم غوغا بود. یکی آمد تا انگشت قطع شده. دیگری بمب کف دستش ترکیده بود. کسی کودک خردسالش را بغل گرفته بود. کودک جیغ می‌کشید و مادرش اشک می‌ریخت. کمی آن طرف‌تر پدری تلاش می‌کرد پسر باندپیچی‌ شده‌اش را دلداری دهد. پرده دور تخت پسر باندپیچی را کشیدند، پدر روی زمین نشست و توی سرش کوبید. یکی از ترس می‌لرزید. یکی داد می‌زد. یکی گریه می‌کرد. از همه دلخراش‌تر نوجوانی بود که دستش قطع شده بود و از ته دل فریاد می‌زد: "غلط کردم"

این‌ها همه سال گذشته در کشور ما اتفاق افتاد. اتفاق‌هایی دلخراش که برای هر ناظری فقط یک سوال را تکرار می‌‌کند: "آخر چرا؟!"

تلخ‌ترین اتفاقات چهارشنبه‌سوری

حوادث چهارشنبه‌سوری 96 شروع شده

روز گذشته ۲ جوان شیرازی ۱۹ و ۲۱ ساله به دلیل انفجار مواد محترقه دست ساز با مصدومیت شدید مواجه شدند. هر دو مصدوم از ناحیه سر، گردن و هردو چشم دچار مصدومیت شدید شدند.

این شاید نخستین حادثه چهارشنبه سوری امسال بود.

ساعاتی بعد در دزفول انفجار ترقه دست‌ساز ۴ نوجوان را به شدت مصدوم کرد.

این حادثه در ساختمانی نیمه کاره رخ داد و چهار پسر ۱۶ ساله در حین ساخت ترقه دست ساز (اکلیل سرنج) دچار سوختگی شدید شدند.

رئیس اورژانس هم فوت ۲ نفر در حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری را گزارش داده است.

ساعتی قبل نیز یک ساختمان ۲ طبقه در تهران بر اثر انفجار اکلیل سرنج تخریب شد و جوانی ۱۹ ساله که در حال ساخت نارنجک دستی بود، به شدت سوخت.

تلخ‌ترین اتفاقات چهارشنبه‌سوری

چهارشنبه‌سوری پارسال چه گذشت؟

مصدومان چهارشنبه سوری سال گذشته به 2 هزار و 351 نفر رسید. 2 هزار و 351 نفر شاید در مقایسه با سال‌های پیش‌تر کمتر است اما اصلاً عدد کمی نیست. 2 هزار و اندی مجروح برای شبی که می‌بایست شب شادی و دورهمی باشد.

بیمارستان فارابی مثل هر سال جای سوزن انداختن نبود. 263 مصدوم به بیمارستان مراجعه کردند و در بین آن‌ها کسانی بودند که در دچار آسیب‌هایی جدی شده بودند.

اتفاق عجیب پرتاب نارنجک در محل استقرار آتش‌نشانان تهران بود که یک آتش‌نشان را دچار مصدومیت در ناحیه گونه و چشم کرد. این اتفاق چهارشنبه سوری گذشته زمانی رخ داد که مردم تهران قدردان فداکاری آتش‌نشانان را در حادثه پلاسکو بودند.

در همان ساعاتی که تعدادی از جوانان در شهر مشغول ترقه‌بازی بودند، چشم جوان دیگری در قرچک تخلیه شد.

تلخ‌ترین اتفاقات چهارشنبه‌سوری

حدود ساعت ده شب چهارشنبه سوری 95، پسری ۲۷ ساله در پیروزی تهران که بر اثر انفجار مواد محترقه دست و پایش قطع شده بود، جان خود را از دست داد.

در میان مصدومانی که به بیمارستان خصوصاً بیمارستان تخصصی چشم مراجعه کردند، افرادی دیده می‌شدند که فقط به عنوان رهگذر از خیابان عبور می‌کردند ولی در اثر پرتاب سنگ ریزه و ... مجروح و راهی بیمارستان شدند.

در شهر تبریز هم با انفجار مواد محترقه چشم جوانی 18 ساله تخلیه شد و انگشت دست پسر 14 ساله قطع شد.

هفت نفر فوت کردند. چند چشم برای همیشه نابینا شدند. انگشت بریده شد. دست قطع شد. صورت‌هایی سوختند. بدن‌هایی آسیب دیدند. زن بودند. مرد بودند. خردسال و شیرخوار بودند. جوان و نوجوان و پیر هم بودند.

فرض کنید قومی وحشی شبی به شهری حمله کند. آیا تلفات آن حمله با یک چهارشنبه سوری ما برابر نیست؟!

راستی چرا سالی یک شب این طور بی‌رحمانه به خودمان حمله می‌کنیم؟!

تلخ‌ترین اتفاقات چهارشنبه‌سوری

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید