طرز تهیه کومپیر ترکیه

با خوردن غذای کشور‌های دیگه، یک جورایی میشود تو تخیل، به اون کشور‌ها سفر کرد. امروز هم ما میخواهیم سفر کنیم به کشور ترکیه و یکی از پیش غذا‌های معروف و خوشمزه آنجا را امتحان کنیم.

کد خبر : ۵۳۵۸۱
بازدید : ۲۲۸۸
با خوردن غذای کشور‌های دیگه، یک جورایی میشود تو تخیل، به اون کشور‌ها سفر کرد. امروز هم ما میخواهیم سفر کنیم به کشور ترکیه و یکی از پیش غذا‌های معروف و خوشمزه انجا را امتحان کنیم.

مواد اولیه:
سیب زمینی خیلی بزرگ ۳ عدد
‏کنسرو ذرت نصف پیمانه
کنسرو نخود فرنگی نصف پیمانه
سوسیس خرد شده و سرخ شده یک پیمانه
کالباس ۴ ورق
خیارشور ۱ پیمانه
فلفل شیرین قلمی نصف پیمانه
پنیر پیتزای رنده شده نصف پیمانه
سس مایونز مقداری
سس کچاپ مقداری
کره مقداری
طرز تهیه کومپیر ترکیه


طرز تهیه:
ابتدا فر را با درجه ۲۰۰ می‌گذاریم گرم شود. سپس بعد از ۱۵ دقیقه خوب وقتی فر گرم شد، سیب زمینی‌ها را شسته و داخل فویل می‌پیچیم و آن‌ها را داخل سینی فر گذاشته و داخل فر قرار می‌دهیم و درجه فر را تا ۲۵۰ درجه یا کمی کمتر افزایش می‌دهیم. چون سیب زمینی‌ها بزرگ است تقریبا یک ساعت و نیم زمان می‌برد تا پخته شود و برای اینکه مطمئن شویم سیب زمینی‌ها پخته چاقویی از روی فویل به داخل آن فرو می‌کنیم. با زدن چاقو اگر سیب زمینی نرم بود، پخته است و گرنه زمان پخت را بیشتر می‌کنیم.

مواد لازم بالا را خرد کرده و کنار می‌گذاریم.

سپس سیب زمینی را همانطور که داغ است با چاقو برش زده البته برش را تا آخر نمی‌زنیم تا حالت سیب زمینی و کاسه‌ای اش را از دست ندهد. سپس داخلش را با قاشق تا حدی می‌تراشیم و پوره سیب زمینی را خالی می‌کنیم. سپس کمی نمک روی آن پاشیده و یک قاشق پر از پنیر پیتزا و کره را با پوره سیب زمینی مخلوط می‌کنیم.

تا پوره سیب زمینی سرد نشده پنیر را مخلوط می‌کنیم تا پنیر آب شود این مواد و دوباره به کاسه سیب زمینی بر می‌گردانیم و روی آن را از مواد خرد شده به دلخواه پر می‌کنیم و روی آن سس مایونز و سس کچاپ می‌ریزیم.

این غذا یک غذای ترکیه‌ای محسوب می‌شود که طعم و شکل جالبی دارد. البته در مغازه‌های ترکیه داخل سیب زمینی را به میل مشتری پر می‌کنند مثل پاستا، زیتون، ترشی، تخم مرغ و سالاد الویه و مواد گفته شده بالا.
منبع:وب سایت سوران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید