طرح‌های ترافیک شناور کلاهبرداری است

طرح‌های ترافیک شناور کلاهبرداری است

علی پیرحسینلو مشاور رسانه ای معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری گفت: «اول اینکه طرح‌های شناور امسال مثل سال‌های گذشته نداریم و قیمت‌های طرح‌های شناور نیز مثل افراد عادی است. در نتیجه این طرح‌های شناور کلاهبرداری است. یعنی بعد از پرداخت این مبلغ هم خریدار باید مثل حالت عادی حسابش را شارژ کند. فقط ممکن است بعضی آژانس داران که سهمیه ۵۰ درصدی دارند چنین اقدامی انجام دهند که قطعا با آن‌ها برخورد خواهیم کرد. از مردم خواهشمندیم فریب این نوع کلاهبرداری‌ها را نخورند.»

کد خبر : ۵۶۸۰۶
بازدید : ۱۶۲۳
طرح‌های ترافیک شناور کلاهبرداری است
با وجود آنکه معاونت حمل و نقل و ترافیک اعلام کرده بود امسال در طرح ترافیک رانت وجود ندارد، اما حالا طرح ترافیک سالانه و شناور با قیمتی بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قرار بود امسال همه چیز در شهرداری شفاف باشد. مطابق بیلبورد‌هایی که خود شهرداری در سطح شهر نصب کرده قرار بود امسال همه با هم برابر» باشند. این ماجرا خصوصا در طرح ترافیک نمود بیشتری داشت و معاون حمل و نقل ترافیک در یک اقدام سریع و عجیب تصمیم گرفت همه قواعد و قوانین طرح ترافیک را تغییر دهد؛ تغییری که در مدت کوتاهی رخ داد و مشکلات بی پایانی برای همه اقشار به وجود آمده است.
از رانندگان آژانس بگیرید که طرح ترافیک سالانه آن‌ها از ۶۵۰ هزار تومان ناگهان نزدیک به پنج میلیون تومان رسید یا بیماران خاص که به دلیل کاهش در تعداد طرح‌های ترافیک نتوانستند همگی از س همیه ترافیک خود استفاده کنند. مشکلات، اما به همین جا ختم نمی‌شود.
در حالی که پلیس راهور قبل از شروع طرح ترافیک به این نتیجه نرسیده بود که طرح ترافیک جدید باعث کاهش ترافیک می‌شود، اما محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل ترافیک عمیقا اعتقاد داشت اجرای این طرح باعث کاهش ۲۰ درصدی ترافیک خواهد شد.
از سوی دیگر پنجشنبه‌ها دیگر طرح نیست و همین پنجشنبه هفته گذشته که طرح ترافیک وجود نداشت با دو آمار متناقض رو به رو شدیم. سرهنگ دوم اوتادی جانشین مرکز کنترل ترافیک تهران در مورد وضعیت ترافیکی روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه گفته بود: «با توجه به اینکه طرح ترافیک و زوج و فرد در این روز اجرا نمی‌شود، شاهدیم که تردد و حجم بار ترافیکی در منطقه مرکز شهر نسبت به روز‌های پنجشنبه در هفته‌های گذشته بیشتر شده بود.»
از سوی دیگر، اما معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری در همان روز گفته بود: «براساس پایش‌های صورت گرفته با دوربین‌های ترافیکی شاهد کاهش محسوس ترافیک معابر شهر تهران بودیم. با هماهنگی با مرکز کنترل ترافیک راهور خوشبختانه ترافیک تهران در لحظات آغازین صبح پنجشنبه تا ساعت ۱۰ صبح ۶۰ درصد به نسبت دو هفته گذشته کاهش داشت.
همچنین بر اساس مشاهدات دوربین‌های ترافیکی سطح شهر پس از ساعت ۱۰ صبح نیز ترافیک تهران به نسبت دو هفته گذشته ۳۰ درصد کاهش یافته است.» حتی معاینه فنی هم به مشکل بعدی تبدیل شده بود.
در حالی که معاونت حمل و نقل ترافیک اعلام کرده بود خودرو‌های دارای معاینه فنی برتر، ۲۰ درصد تخفیف خواهند داشت، اما برای بسیاری از خودرو‌ها این موضوع لحاظ نشده بود و پس از چند روز پیگیری توانستند تخفیف خود را بگیرند. حالا، اما بحث بر سر موضوع جدی تری است؛ موضوعی به نام طرح ترافیک «شناور».
طرح شناور چه بود؟
شهرداری تهران همواره طرح ترافیکی با عنوان «شناور» در اختیار برخی سازمان‌ها و نهاد‌ها قرار می‌داد. با این نوع طرح ترافیک آن سازمان و نهاد‌ها می‌توانستند در هر روز سه خودروی مختلف با پلاک مختلف به داخل طرح ترافیک بیاورند؛ موضوعی که ش. هرداری تهران در دوره جدید از همان ابتدا وعده داد جلوی آن را خواهد گرفت و همه با هم برابر خواهند بود.
محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران نیز در دی ماه گفته بود: «بخشی از کارت‌های شناور به صورت غیرقانونی در اختیار افرادی قرار گرفته بود که مجوز آن لغو شد و ۵۰۰ تا ۶۰۰ کارت مشمول این موضوع می‌شدند که از چرخه استفاده خارج شدند.» حتی محسن پورآقایی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری ادعا کرده بود برای اولین بار است که همه با هم برابرند در طرح ترافیک جدید از رئیس جمهور تا وزیر و وکیل همه ثبت نام کرده و مانند مردم هزینه خود را پرداخت کرده اند.
حالا، اما یک هفته‌ای است در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی، طرح‌های ترافیک شناور و سالانه به فروش می‌رسد! آن هم تضمینی! سوال اینجاست که این طرح‌ها چگونه به دست این افراد رسیده است؟ مگر جلوی رانت گرفته نشد؟ مگر در طرح ترافیک جدید، همه با هم برابر نبودند؟

فروشندگان چه می‌گویند؟
برای آنکه ببینیم اوضاع از چه قرار است با یکی از فروشندگان تماس گرفتیم. او در پاسخ به این سوال که چگونه طرح ترافیک شناور همچنان در اختیار برخی‌ها قرار می‌گیرد، می‌گوید: «در سال‌های گذشته هر سازمانی که طرح ترافیک شناور داشت با آن می‌توانست در هر روز سه خودروی مختلف به داخل طرح ترافیک بیاورد.
حالا نیز طرح ترافیک شناور قطع نشده بلکه نهاد‌هایی که آن را می‌گیرند می‌توانند در هر روز یک خودرو به داخل طرح بیاورند یعنی در پنج روز هفته که طرح ترافیک است، پنج طرح خودروی مختلف به داخل طرح بیاورند؛ بنابراین طرح ترافیک شناور همچنان برقرار است اما قوانین آن فرق کرده.»
این فرد در نهایت با چانه و تخفیف گفت: این طرح ترافیک شناور یک ساله را به ما ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌فروشد.
او گفت: این طرح پلمب است و برای آنکه خیالمان راحت شود، می‌توانیم حضوری برویم طرح را ببینم و آن را امتحان و سپس آن را خریداری کنیم. فروشنده‌های دیگر نیز تقریبا همین حرف‌ها را می‌زدند، اما قیمت‌ها فرق داشت. یکی ۶ میلیون می‌فروخت و دیگری ۱۰ میلیون. ما که نفهمیدیم این طرح‌های شناور یکساله چگونه به دست آن‌ها رسیده است.
منبع: روزنامه هفت صبح
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید