از دست اندرکاران من حجازی هستم شکایت می کنیم

وکیل حقوقی امیر قلعه نویی گفت: اگر مستند من حجازی هستم اصلاح نشود قطعا از دست اندرکاران آن اعم از سرمایه گذار، تهیه کننده و کارگردان شکایت خواهیم کرد.

کد خبر : ۷۲۰۳
بازدید : ۲۷۷۶
وکیل حقوقی امیر قلعه نویی گفت: اگر مستند من حجازی هستم اصلاح نشود قطعا از دست اندرکاران آن اعم از سرمایه گذار، تهیه کننده و کارگردان شکایت خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، من حجازی هستم، نام مستندی به کارگردانی نیما طباطبایی و تهیه کنندگی امیر رفیعی است که ضمن پخش تصاویر فوتبالی و شخصی کمتر دیده شده و حتی دیده نشده از مرحوم ناصر حجازی، به بررسی زندگی وی در پنج فصل با نامهای من رویایی دارم ، آخرین مرد مقاوم ، سهراب کشی ، استقلال تا استقلال و پرواز عقاب می پردازد.

در فیلم من ناصر حجازی هستم افرادی همچون حشمت مهاجرانی، جعفر کاشانی، حسین کلانی، علی پروین، علی دایی، حسن روشن، بیژن ذوالفقارنسب، اصغر حاجیلو، پرویز مظلومی،مرتضی فنونی زاده، بهزاد غلامپور، بهنام ابوالقاسم پور،علیرضا اکبرپور، پژمان جمشیدی، علی موسوی، محمد خرمگاه، محمد نوازی، کریم باقری، علی کریمی،علی فتح الله زاده، مهدی تاج، حسین هدایتی، امیر رضا خادم، امیر مهدی ژوله، کیومرث پوراحمد، تهمینه میلانی، خشایار الوند،جمشید مشایخی، نیکی کریمی، سیامک انصاری، رضا یزدانی و بهزاد فراهانی حضور دارند.

آغاز انتقادات با اکران خصوصی
این مستند 100 دقیقه ای که تصویربرداری آن از سال 92 آغاز و اردیبهشت ماه 94 پایان یافت، 30 شهریور ماه با حضور خانواده مرحوم حجازی و جمعی از اهالی فوتبال و پیشکسوتان و هنرمندان در تالار ایوان شمس، اکران خصوصی شد.

بعد از اکران خصوصی بود که واکنش ها به این مستند آغاز شد زیرا آنگونه که برخی سایت ها نوشته اند، در بخشی از این مستند به افرادی که در مقاطع مختلف لفظ 'خیانتکار به استقلال' در مورد آنها به کار برده شده، اشاره می شود؛ افرادی مانند قلعه نویی، جواد زرینچه و پرویز برومند.

برومند: تهمت زده باشند، به دادگاه شکایت می کنم
از جمله افرادی که به ادعاهای مطرح شده در این مستند واکنش نشان داد، پرویز برومند دروازه بان پیشین استقلال بود. برومند که در اکران خصوصی حضور نداشته و از این و آن برخی موارد را شنیده است در گفت وگو با یکی از روزنامه های ورزشی گفت: خودم فیلم را ندیدم اما یک نفر زنگ زد و ماجرا را برایم تعریف کرد. خودم هم هنوز نمی دانم دقیقا چه خبر است و چه اتفاقی افتاده است.
وی اضافه کرد: به آتیلا هم زنگ زدم اما جواب نداد و نتوانستم پیدایش کنم. من تمام این اتفاقات و کارها را از چشم آتیلا و خانواده حجازی می بینم. نمی دانم چطور اجازه دادند که چنین چیزهایی در فیلم آورده شود؟! اصلا نمی دانم کارگردان و تهیه کننده این فیلم چه کسانی هستند و چه هدفی از این کارها دارند. مثل اینکه در صنف خودشان آنقدر رکود و بیکاری است که برای شهرت و کسب درآمد سراغ فوتبال و فوتبالیست ها آمده اند.
برومند ادامه داد: اگر در این فیلم به من تهمت زده یا اتهامی مطرح کرده باشند، 100 درصد شکایت می کنم و باید در دادگاه و مراجع قانونی پاسخگوی کارشان باشند. وقتی به دروغ با آبرو و اعتبارم بازی می کنند باید این کار را انجام دهم.
وی اظهار کرد: هیچ وقت مشکلی با ناصرخان نداشتم و اتفاقا از طرفداران وی بودم. ناصر حجازی برایم الگو بود. هیچ وقت هم در دوران حیاتش از من بد نگفت. حالا که حجازی فوت کرده، یکسری دارند از این شرایط سوءاستفاده می کنند و از آب گل آلود برای خودشان ماهی می گیرند.

زرینچه: تهمت زنندگان پاسخگو باشند
از دیگر افرادی که در این مستند نسبت به آنها مسائلی مطرح شده، جواد زرینچه کاپیتان پیشین استقلال تهران است.

زرینچه در گفت وگو با یکی از سایت های خبری در واکنش به مسائلی که درباره او در این مستند مطرح شده گفت: الان ایران نیستم اما دو هفته دیگر که برگشتم، در این رابطه کامل حرف می زنم. متأسفانه با این کارها به اعتبار مرد بزرگی همچون حجازی خدشه وارد می کنند.

وی توضیح داد: همه جواد زرینچه را می شناسند. سابقه من مشخص است با این همه مربی کار کرده ام و هرگز کم فروشی نکرده ام. نمی دانم این حرف ها را چطور می زنند. کسانی که چنین مسائلی را مطرح کرده و تهمت می زنند، باید پاسخگو باشند.

زرینچه ادامه داد: آنهایی که این فیلم را ساخته اند باید جوابگو باشند. اعتبار و منزلتی که افراد برای خود کسب می کند، چیزی نیست که به همین راحتی و با ساختن یک مستند از بین برود. خدا شاهد و ناظر بر اعمال همه ماست و خودش از دل و نیت افراد خبر دارد. اوست که می داند چه اتفاقاتی رخ داده و انسان ها چه کارهایی انجام داده اند.

پاسخ تهیه کننده من حجازی هستم به انتقادات
بدنبال این انتقادها امیر رفیعی تهیه کننده مستندن من حجازی هستم در گفت وگو با ایرنا به انتقادات پاسخ داد و گفت: این مستند پنج بخش دارد که یک بخش آن با عنوان استقلال تا استقلال است و دوران سرمربیگری ناصر حجازی را روایت می کند. آن موقع هم یک سری مسایل اتفاق افتاده بود و تاریخ را نمی توان تحریف کرد.

تهیه کننده مستند من حجازی هستم افزود: به عنوان مثال قبل از اینکه ما در این مستند به موضوع بازی با سایپا بپردازیم، در سال 86 در برنامه 90 به طور کامل و شدیدتر به آن پرداخته شد و اتفاقا ما در این مستند، موضوع را خیلی تلطیف کردیم. ضمن این که نیامدیم به کسی اتهام بزنیم و بر اساس اسناد و مدارک موجود در آرشیو روزنامه ها، حرف زدیم.

رفیعی گفت: زرینچه و برومند که هنوز فیلم را ندیده اند و این گونه قضاوت می کنند، یک مقدار برای من جای سئوال دارد. ابتدا فیلم را ببینند و بعد نظر دهند. به عنوان مثال در آرشیو روزنامه وجود دارد که برومند گفته «حجازی ببین فردا خودت مربی هستی یا نه». اینکه برومند بعد از آن کاری کرده یا خیر، قضاوتش با بیننده هاست. یا به زرینچه گفته شده بود که به جای دفاع راست در دفاع آخر بازی کند که وی نپذیرفته بود و خود زرینچه این مساله را تایید می کند.

تهیه کننده مستند من حجازی هستم ، افزود: بنابراین اگر در این مستند حرف هایی مطرح شده بر اساس بریده جراید بوده و سایر مباحث نیز همین طور است. به عنوان مثال در بخشی از فیلم نریشن می شود که سال 85 زمانی که قلعه نویی مربی تیم ملی و مرحوم حجازی مربی نساجی قائمشهر بود، قلعه نویی از حجازی شکایت کرده است. این اتفاق افتاده و 10 روزنامه در آن زمان به این موضوع پرداختند. شما می خواهید بگویید چنین مساله ای نبوده است؟ نمی دانم ناراحتی این دوستان از چیست.

وی در پاسخ به این سئوال که گفته می شود در این مستند موضوع خیانت به حجازی از سوی برخی افراد مطرح شده است گفت: ما در این مستند نگفتیم کسی خیانت کرده و این استدلال دوستان است. حرفی را به طور کلی زدیم و بر اساس تاریخ و بریده جراید، موضوعی را روایت کردیم.

وکیل قلعه نویی: شکایت می کنیم
همان طور که پیشتر نیز گفته شد از دیگر افرادی که در این مستند مسائلی نسبت به آنها مطرح شده، امیر قلعه نویی است.

قلعه نویی تا کنون شخصا مصاحبه ای درخصوص این مستند نداشته است اما حمید توسلی وکیل مدافع وی در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: اگر این مستند اصلاح نشود قطعا از دست اندرکاران آن اعم از سرمایه گذار، تهیه کننده و کارگردان شکایت خواهیم کرد.

وی افزود: مستندات شکایت در حال جمع آوری است و به نتایج خوبی برای طرح آن رسیده ایم.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید