دیگر نگران سقوط هواپیما نباشید!

دیگر نگران سقوط هواپیما نباشید!

تاتارنکو ولادیمیر نیکولاویچ سه سال بر روی این فناوری وقت گذاشته است. تکنولوژی حاضر شامل کابین جداشدنی مسافران است که پس از جدا شدن از کابین خلبان می‌تواند با کمک چترهای خودبازشونده بر روی زمین یا دریا فرود آید.

کد خبر : ۸۹۹۹
بازدید : ۱۱۹۸۴

فرادید | سقوط هواپیما یکی از بزرگترین ترس‌های هر مسافری پیش از سوار شدن بر آن است. حال اختراعی جدید صورت گرفته که این نگرانی را کاملا برطرف می‌کند.


به گزارش فرادید به نقل از ایندیپندنت، تاتارنکو ولادیمیر نیکولاویچ سه سال بر روی این فناوری وقت گذاشته است. تکنولوژی حاضر شامل کابین جداشدنی مسافران است که پس از جدا شدن از کابین خلبان می‌تواند با کمک چترهای خودبازشونده بر روی زمین یا دریا فرود آید. در تصاویر زیر می‌توانید نحوه انجام عملیات خودکار نجات را مشاهده کنید.

دیگر نگران سقوط هواپیما نباشید!

کابین جدا شونده در تمام حالت‌های پرواز قابلیت جدایی دارد و مسافران را در سلامت کامل بر روی زمین می‌نشاند. این اتفاق توسط چترهای متصل به کابین ممکن می‌شود، زیرا چترها به صورت کاملا خودکار باز شده و جای نگرانی برای مسافران باقی نمی‌گذارد.

از آنجایی که تمام وسایل مسافران در زیر این کابین نگهداری می‌شود، هیچ کس نگران از بین رفتن چمدان‌هایش نخواهد بود.

بسیاری از این طرح استقبال کرده و برخی دیگر نیز عملیاتی بودن آن را زیر سوال برده‌اند. همچنین پرسش‌های در مورد سرنوشت خلبانان نیز مطرح شده است. حتی احتمال برخورد کابین جدا شونده پیش از شروع عملیات نجات خودکار نیز از دیگر پرسش‌های مطرح شده بوده است.

ایسادورا کالی آن سنی، یکی از مخاطبین شبکه‌های اجتماعی می‌نویسد: «سالانه میلیون‌ها پرواز در سراسر جهان صورت می‌گیرد، اما تنها 500 نفر جان خود را از دست می‌دهند. بنابراین این همه هزینه ارزشش را ندارد.»

دیگر نگران سقوط هواپیما نباشید!
آینده پرواز در حال تغییر است

با این حال، در نظرسنجی صورت گرفته توسط تاتارنکو ولادیمیر نیکولاویچ، مخترع طرح، مشخص شد که 95 درصد شرکت کنندگان مایل‌اند برای استفاده از هواپیماهای مجهز به کابین جدا شونده و تامین امنیت جانی مسافران، برای بلیت‌های گران‌تر هزینه کنند.

منبع: Independent
ترجمه: وبسایت فرادید

۰
نظرات بینندگان
  • ناشناس ارسالی در

    ...خلبان بمیره بقیه نمیرن!!!! ...کاش این کله پوک ها به جای این سه سال،سه ثانیه با من مشورت می کردن...عقل هم خوب چیزیه!!!!!

    • ehsan ارسالی در

      فسفر جان
      خلبان چتر نجات داره

    • ناشناس ارسالی در

      یعنی واقعا نمی دونسی که قضیه نجات خلبان کلا حل شدست؟ تا حالا فیلم جنگی ندیدی؟

  • ناشناس ارسالی در

    عجب جای سرسبزی هم فرود میاد. فکر کنم مستقیم مسافراشو می بره بهشت!!!

  • morteza ارسالی در

    فکر کنم تو پشت زمینه ویندوز xp فرود میاند ..

  • شاهد ارسالی در

    خلبان هواپیمای غیر نظامی کنونی چتر ندارد و نمیتواند از چتر استفاده کندو لی ممکن است با این طرح خلبان هم بتواند از چتر استفاده کند، این شدنی هست و نمونه های دیگری بکار گرفته شده

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید