جنجال‌های یك مصاحبه

تیم ملی امید كشورمان دیشب سومین دیدارش در مرحله گروهی مسابقات مقدماتی المپیك را برابر چین انجام داد، اما قبل از این رقابت، درگیر حاشیه عجیب و ناخواسته‌ای شد كه كلی حرف و حدیث درست كرد.

کد خبر : ۹۲۹۲
بازدید : ۱۱۰۸
تیم ملی امید كشورمان دیشب سومین دیدارش در مرحله گروهی مسابقات مقدماتی المپیك را برابر چین انجام داد، اما قبل از این رقابت، درگیر حاشیه عجیب و ناخواسته‌ای شد كه كلی حرف و حدیث درست كرد.

به گزارش دنیای اقتصاد، موضوع این است كه بعد از پایان مسابقه دوم تیم امید برابر قطر كه با باخت همراه بود، تصاویری از دوحه به تهران مخابره شد كه نشان می‌داد محمد مایلی‌كهن در حال مصاحبه با شبكه بی‌بی‌سی فارسی است.

البته مدیرفنی تیم امید در این گفت‌وگو حرف‌های بسیار ساده‌ای به زبان آورده و صرفا به عذرخواهی از مردم ایران به‌خاطر قبول شكست برابر تیم میزبان پرداخته است، اما نكته اینجاست كه معمولا حساسیت‌هایی در مورد مصاحبه با شبكه‌های فارسی زبان بیگانه وجود دارد.

حالا اقدام اخیر مایلی‌كهن كه اتفاقا از چهره‌های ارزشی فوتبال ایران هم به حساب می‌آید، كلی سروصدا به پا كرده است.

پیگیری می‌كنیم
از زمانی كه خبر مربوط به مصاحبه مایلی‌كهن با این رسانه جنجالی منتشر شد، برخی از مقامات مسوول در ورزش كشور نسبت به آن واكنش نشان دادند.

پیش‌تر حمیسی، رئیس کمیته حراست فدراسیون فوتبال در این مورد گفته بود: «بنده تازه این موضوع را شنیده‌ام و مسلما باید بررسی شود تا ببینیم داستان از چه قرار است، اما احتمالا خودم با آقای مایلی‌کهن تلفنی صحبت خواهم کرد. اعضای تیم‌های ملی قطعا می‌دانند که مصاحبه با شبکه‌های معاند نظام ممنوع است و این مساله باید رعایت شود.» دیروز هم علیپور، رئیس کمیته صیانت از فوتبال ایران در همین رابطه به سایت كاپ گفت: «طبق آخرین دستورالعملی که بنده از آن اطلاع دارم و مربوط به دو ماه پیش می‌شود، همه ارکان ورزش کشور از انجام هرگونه مصاحبه با شبکه‌ها و رسانه‌های ضدنظام منع شده‌اند. به هیچ‌وجه استثنایی برای شخص خاصی وجود ندارد و همه ارکان ورزشی شامل این دستورالعمل می‌شوند. امروز از دفتر حراست فدراسیون خواهم خواست تا این موضوع را به شکل خاص پیگیری کنند.»

پیشینه خبرساز
این البته اولین باری نیست كه مصاحبه یكی از اهالی فوتبال ایران با شبكه‌های فارسی‌زبان ماهواره‌ای بحث‌برانگیز از كار درمی‌آید. پیش‌تر مثلا حضور حمید استیلی در استودیوی شبكه «فارسی‌وان» كلی سروصدا به پا كرد.

در این میان شبكه بی‌بی‌سی فارسی هم طی سال‌های اخیر نشان داده علاقه زیادی به انجام مصاحبه با اهالی سرشناس فوتبال ایران دارد. این شبكه ماهواره‌ای قبلا با كارلوس كی‌روش گفت‌وگو كرده بود كه این اتفاق در زمان خودش با واكنش منفی برخی از مدیران فوتبال كشور همراه شد. همچنین برانكو ایوانكوویچ هم یك سال پیش از آنكه دوباره به ایران برگردد و هدایت پرسپولیس را بر عهده بگیرد، مصاحبه‌ای مفصل با این شبكه تلویزیونی انجام داد.

این دو نفر البته حرف‌های خوبی در مورد ایران زدند و كلی به سود كشورمان تبلیغ كردند. وخیم‌ترین مورد اما بی‌تردید به افشین قطبی برمی‌گردد كه در فاصله چندماهه حضورش روی نیمكت پرسپولیس و تیم ملی، با بی‌بی‌سی فارسی حرف زد و سخنان جنجال‌برانگیزی به زبان آورد.

قطبی در آن گفت‌وگو حتی «امنیت اجتماعی» ایران را هم زیر سوال برد، هرچند كمی بعد به كشورمان برگشت و سرمربی تیم ملی شد! به هر حال اما اگر آنچه علیپور می‌گوید صحت داشته باشد، از دو ماه پیش قوانین سختگیرانه‌تری در مورد مصاحبه با شبكه‌های فارسی زبان ماهواره‌ای وضع شده كه همین مساله می‌تواند كار را برای مایلی‌كهن سخت‌تر كند.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید